Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luomien poistatus tk:ssa

Vierailija
05.09.2013 |

Olisi tarkoitus poistattaa pari isompaa luomea. Paras olisi tottakai mennä plastiikkakirurgille poistattaa nuo, mutta ei ole mitenkään varaa. Tuleekohan ihan kauheat arvet jos käy poistattaa nuo ihan tk:ssa, olen kuullut että siellä ei paljon välitetä siitä millaset arvet niihin paikoille jää... vähän pelottaa mennä. Kokemuksia? Entä saako ajan ihan vaan soittamalla päivystykseen vai pitääkö sieltä varata oma reissu ensin näyttämässä niitä luomia että saa ajan poistamiseen?  

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä poistettavat luomet ovat? Kasvoissa vai muualla?

Vierailija
2/7 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin tk:ssa viime joulun alla kolme luomea. Ajan varasin ihan vain soittamalla ajanvarausnumeroon ja ilmoittamalla, että tahtoisin päästä näistä luomista eroon. Mitään ennakkokatsastusta ei vaadittu, vaan lääkäri sanoi niitä leikellessään, että yleensä ne on ihan poistettavia luomia, joiden takia aikaa varataan.

Mun luomet oli kainalossa, olkapäässä ja ristiselässä, kaikki poistettiin ns. veneviillolla ja niihin laitettiin 2-3 tikkiä, jotka kävin poistattamassa pari viikkoa (?) myöhemmin. Selässä näkyy pieni arpi olevan, mutta se on sellaisessa paikassa, ettei sitä sieltä kyllä mun ja aviomiehen lisäksi kukaan muu huomaa - ja se oli se ainoa, johon laitettiin 2 tikkiä, muut tikattiin huolellisemmin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi kasvoilla, yksi kainalossa ja pari alavatsan seudulla. Hyvä kuulla jos ei ole jäänyt suuria arpia :)

ap 

Vierailija
4/7 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis kyllä ainakin kaikkialta muualta uskaltaa tk:ssa poistattaa paitsi ehkä kasvoista.

Vierailija
5/7 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 22:12"]

Mulla poistettiin tk:ssa viime joulun alla kolme luomea. Ajan varasin ihan vain soittamalla ajanvarausnumeroon ja ilmoittamalla, että tahtoisin päästä näistä luomista eroon. Mitään ennakkokatsastusta ei vaadittu, vaan lääkäri sanoi niitä leikellessään, että yleensä ne on ihan poistettavia luomia, joiden takia aikaa varataan.

Mun luomet oli kainalossa, olkapäässä ja ristiselässä, kaikki poistettiin ns. veneviillolla ja niihin laitettiin 2-3 tikkiä, jotka kävin poistattamassa pari viikkoa (?) myöhemmin. Selässä näkyy pieni arpi olevan, mutta se on sellaisessa paikassa, ettei sitä sieltä kyllä mun ja aviomiehen lisäksi kukaan muu huomaa - ja se oli se ainoa, johon laitettiin 2 tikkiä, muut tikattiin huolellisemmin. :)

[/quote]

Oliko muuten nuo sinun poistetut luomet koholla olevia vai ei?

Vierailija
6/7 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin yksityiselle. Mulla oli rinnassa iso luomi josta työterveyslääkäri sanoi, että kannattaa poistattaa ja laittaa lähetteen kirurgille, jotta tk-lääkäri ei pilaisi rintaa kun kyseessä on isomman luomen poisto joka on vaikeampi. Lääkäri vielä kertoi mulle minkälainen viilto pitää tehdä jotta arvesta tulisi mahdollisimman pieni. Menin sitten sairalaan leikkaukseen jossa paljastui että leikkausta ei teekään plastiikkakirurgi vaan verisuonikirurgi. Leikkasi luomen eri viillolla kun olisi pitänyt joten arvesta tuli n. 5krt suurempi kuin luomi oli ollut, haava repesi auki kahdesti ja tulehtui. Samalla leikattiin toinen pienempi luomi jonka haavasta/arvesta tuli puristamalla pari kuukautta myöhemmpin mätää ja langanpätkä.

Vierailija
7/7 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se riippuu luomesta millainen se on, kaikkia luomia ei lääkärikään lähde poistamaan. jos on jokin pieni, ihan ajanvarauksen kautta. poistatin pienen, meni ehkä joku vartti. tuskin havaittava arpi jäi, luomi näkyi enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi