Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teille tulee mieleen syksystä?

Vierailija
22.08.2020 |

Minulle tulee mieleen se, kun olin 30 v sitten lukiossa Helsingissä ja kävimme hyppytunnilla Stockalla tai Kauppahallissa. Ja se, kun asuin mieheni, silloisen miesystäväni luona alkuaikoja ja ulkoilimme todella paljon, se syksy oli kaunis ja tulee aina mieleen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teille tule mitään muistoja syksystä?

Vierailija
2/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo vähenee, tulee levollisempi olo ja aikaa taas kirjoille yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai muistoja? Koulun alku ja sitten lapsen koulun alku.

Vierailija
4/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaus, vesisade, pimeys positiivisesti, helppo hengittää, värejä, värittömyyttä, takkatuli, puilla lämpiävä sauna, kirjat, palapelit, seurapelit, oerhe, hyvä ruoka, vihdoinkin muutakin ruokaa kuin grilliruokaa.

Vierailija
5/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit vaatteet

Vierailija
6/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät illalla, pimeys, sade vihmoo pimeää ikkunaruutua. Ulkona kävellessä on kiva katsella muiden arkea ikkunasta sisään ohi kävellessä ja miettiä minkälaista elämää muut elävät.

Pidän syksystä.

Vierailija
7/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys, värittömyys sen lyhyen ruska-ajan jälkeen, kylmyys, sade, harmaus, tylsyys kun ulkona ei ole mitään tekemistä, sisällä nyhjättävät päivät, ja se karmea tosiasia, että inhottava talvi on tulossa.

Vierailija
8/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa pipon päähän kauppaan mennessä kun ei tartte pestä tukkaa.

Vierailija
9/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoaika alkaa, kesällä on paineita, että pitäisi ulkoilla koko ajan, nauttia lämmöstä ja kesäisestä luonnosta, syksyllä ja talvella voi hyvällä omallatunnolla töllöttää netflixiä ja mässyttää karkka.

Vierailija
10/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukesä ja alkusyksy on kaunista aikaa. Pidän ilman viilenemisestä, kuulaista aamuista, pimeistä illoista ja tähtikirkkaista öistä. Minulle syksyssä on aina jotain uuden alun tuntua, ehkä se johtuu siitä kun koulussa ja opinnoissa syksy aloitti uuden lukuvuoden. Minua ei sateetkaan haittaa, ainoastaan loppysyksyn ankeus ennen joulua, lunta ja talventuloa joskus hieman ahdistaa.

Vierailija
11/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan syksyä! Lempi vuodenaikani ehdottomasti. Saan kunnon energialatauksen juuri syksyllä. Olen täynnä inspiraatiota ja parhaimmat ideat saan maalauksiini juuri syksystä. Maalaan öljyväreillä.

Syksy on mulle jotenkin sellaista rauhallista ja runollista aikaa(?:D) En oikein osaa selittää. Luonto on kauneimmillaan ja auringonpaistekin näyttää kauniimmalta, kun luonto hehkuu eri väreissä.

Vekkihameet, sukkahousut ja isot neuleet ovat tyyliäni enkä malta odottaa, että pääsen taas käyttämään niitä nyt, kun helteet väistyvät. 

Syksy on:

-Värejä

-Kurpitsakeittoa

-Kuumaa kaakaota

-Kynttilöitä

-Villiomenoista tehtyä piirakkaa ja kanelia.

Vierailija
12/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa vielä: Olen lapsesta asti pitänyt Halloweenista ja pidän edelleen. Minulla on niin ihania muistoja siitä, kuinka äitini aina tapasi järjestää minulle, siskolleni ja kavereilleni Halloween juhlia ja veistelimme kurpitsoja. Veistelen edelleen!:D

Vierailija
13/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raikkaus, vesisade, pimeys positiivisesti, helppo hengittää, värejä, värittömyyttä, takkatuli, puilla lämpiävä sauna, kirjat, palapelit, seurapelit, oerhe, hyvä ruoka, vihdoinkin muutakin ruokaa kuin grilliruokaa.

Tämä! Pimenevät illat♥

Vierailija
14/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynttilät illalla, pimeys, sade vihmoo pimeää ikkunaruutua. Ulkona kävellessä on kiva katsella muiden arkea ikkunasta sisään ohi kävellessä ja miettiä minkälaista elämää muut elävät.

Pidän syksystä.

Kirjoitit ihanasti! 

T. Toinen syksyihminen

Vierailija
15/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään eloon, lempi vuodenaikani. Meren myrskyäminen, kynttilät, kaakao.

Vierailija
16/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loskaa, paskaa, kurjaa, pimeetä, märkää, koleaa, surkeeta, masennus ja it semurha.

Vierailija
17/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 jatkaa vielä: Olen lapsesta asti pitänyt Halloweenista ja pidän edelleen. Minulla on niin ihania muistoja siitä, kuinka äitini aina tapasi järjestää minulle, siskolleni ja kavereilleni Halloween juhlia ja veistelimme kurpitsoja. Veistelen edelleen!:D

Meilläkin lapset odottaa aina Halloweenia. Kurpitsoja emme veistele, mutta se pukeutuminen ja omatekoiset kasvonaamiot 😄, se on hauskaa.

Vierailija
18/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana opintojen alku, saa järjestellä kaikki ja aloittaa puhtaalta pöydältä, ehkä ostaa jotain tarvikkeita, tehdä perusteellisen siivouksen. Kaikki on hetken järjestyksessä ennen kuin se on taas kaaoksessa. Ihana lähteä koululle/yliopistolle kun aamulla on vielä vähän valoisaa ja suloinen ilma. Illat pimenee, saa katsella sadetta ikkunasta ja juoda teetäkin. Opinnoista bussilla tullessa on jo sen verran pimeää, että katuvalot näyttävät nätiltä. Voi mennä luontoon, jossa on ihanan värisiä puita ja menneen sateen tuoksu.

Tai sitten koulut alkavat, aamulla pitää taas lähteä pimeään ja koleaan, kengät kastuvat bussiin juostessa, sateenvarjo unohtuu tai menee rikki ja sateesta saakin nauttia ihan 4D-kokemuksena sen sijaan, että sitä ihailisi ikkunan takaa. Kaikki on kumminkin epäjärjestyksessä, vaikka ennen opintojen alkua ne on laitettu järjestykseen, eikä märkään metsään jaksa kumminkaan mennä rämpimään. :D Tykkään kyllä syksystä, mutta näin kesällä tuntuu, että siihen liittyy ainakin itsellä todella epärealistisia ajatuksia. Esimerkiksi se, että kävisin joka päivä metsässä kävelyllä, on silkka vale. Sen tiedostan jo tässä vaiheessa, ja todellisuus on enemmänkin kerran kuussa. Kohta on kumminkin jo niin pimeää, että ei sinne voi lähteä kuin ehkä viikonloppuisin ja puolenpäivän aikaan.

Vierailija
19/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loskaa, paskaa, kurjaa, pimeetä, märkää, koleaa, surkeeta, masennus ja it semurha.

Tiesitkö, että kevät on pahinta itsemurha aikaa Suomessa? Äitini kertoi, että hänen äitinsä skitsofrenia oireet aina pahenivat kevään tullessa. Liittynee varmaan valon määrän lisääntymiseen...?

Vierailija
20/26 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunnu, kun tulee kirjastosta uusien lainakirjojen kanssa kotiin. Ulkona sataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme