Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin sähköpyörä

Vierailija
22.08.2020 |

Voi edistää laihtumista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on integroituna abtronic, lätkät vain massuun kiinni ja puolen vuoden polkemisen jälkeen on sikspäkki.

Vierailija
2/8 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää poissa viheröyhöttämisestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niin väittää?

Vierailija
4/8 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sähköpyörägatesta voi sinänsä olla mitä mieltä hyvänsä, mutta omituinen tämä käsitys ettei sähköpyöräilyllä olisi terveyshyötyjä verrattuna esim. autoiluun.

Mitenkö sähköpyöräily edistää laihtumista? No esim. madaltamalla kynnystä kulkea matkat polkupyörällä tai ylipäänsä aloittaa pyöräily. Voisin kuvitella että vähän liikkuvalle (ja mahdollisesti huonokuntoiselle) ylipainoiselle sähköpyöräily on sopivan lempeä tapa aloittaa liikkuminen. Kunnon ja innostuksen kasvaessa kilometrejäkin alkaa kertyä ja terveyshyödyt senkun lisääntyvät.

Ei sähköpyöräily ole sitä että istua möllöttää satulassa ja moottori hoitaa kaiken työn. Lukekaa tutkimustietoa vaikka täältä:

https://yle.fi/uutiset/3-10193820

Vierailija
5/8 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörällä itse asiassa tarkoitetaan sähköavusteista polkupyörää. Sillä ajaminen on kevyempää, mutta silti pitää itse polkea mukana. Pyörä ampaisee pirteästi liikkeelle eivätkä ylämäet, vastatuuli tai pieni lumikerros häiritse matkan tekoa, mutta muuten sillä on samat pyöräilyn liikuntaedut. Etuna siis se, että moni ei niin kovin sporttinen kokee kynnyksen alkaa kulkea sähköavusteisella pyörällä korvaten auton tai julkisen matalammaksi kuin kokonaan itse polkien.

Vierailija
6/8 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin kertoa omasta kokemuksesta. Aamuisin töihin mennessä, käytän sähköavustusta, ettei tule liian hiki. Työpaikallani on surkea suihkunurkkaus, en halua sitä käyttää. Kotimatkalla iltapäivällä poljen ilman avustusta ja kotona suihkuun. Paino pudonnut 7kg ja nyt normipaino ollut jo kaks vuotta pyöräilyn ansiosta. Ennen kuljin autolla. Säästän rahaa bensakuluissa ja etenkin nyt koronan aikana vältän julkiset.

Vierailija
7/8 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörällä itse asiassa tarkoitetaan sähköavusteista polkupyörää. Sillä ajaminen on kevyempää, mutta silti pitää itse polkea mukana. Pyörä ampaisee pirteästi liikkeelle eivätkä ylämäet, vastatuuli tai pieni lumikerros häiritse matkan tekoa, mutta muuten sillä on samat pyöräilyn liikuntaedut. Etuna siis se, että moni ei niin kovin sporttinen kokee kynnyksen alkaa kulkea sähköavusteisella pyörällä korvaten auton tai julkisen matalammaksi kuin kokonaan itse polkien.

Saa olla melko hunohko kunto jos ei pääse normaalilla vaihdepyörällä mäkiä ylös. Jos ostaa sellaisen 21 vaihteisen ja laittaa ykkösen päälle niin sama kuin polkisi tyhjää mutta silti menee eteen päin.

Vierailija
8/8 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla melko hunohko kunto jos ei pääse normaalilla vaihdepyörällä mäkiä ylös. Jos ostaa sellaisen 21 vaihteisen ja laittaa ykkösen päälle niin sama kuin polkisi tyhjää mutta silti menee eteen päin.

Otapa siihen tarakalle muutaman kymmenen kilon lisäpaino ja kokeile uudelleen.

Itse harkitsen sähköpyörää. Pyöräily olis nivelille ystävällistä liikuntaa näin ylipainoiselle mutta täällä mäkistä maastoa ja ne vie innostuksen alkuunsa kun jokaisen mäen jälkeen on kuoleman kielissä. Tasaisella jaksaisi polkea pitkät pätkät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan