Niin kova ien kipu, että joudun jatkuvasti syömään särkylääkettä, onko päivystys asia?
Soittelin torstaina hammaslääkäriin ja valitan kipeää ientä, jonka vuoksi olen nyt useamman päivän ajan syöny buranaa. Aina se ei edes auta tai joudun ylittämään sallitun annoksen.
En voi mennä yksityiselle, elän tuilla.
Hammaslääkäristä luvattiin palveluseteli, mutta siinäkin voi kestää parikin viikkoa. Sanottiin myös että kyllä sitä särkylääkettä voi syödä. Mutta kuinka kauan on turvallista vetää noita särkkäreitä päivittäin?
Pitäiskö mun vaatia nopeammin hoitoon pääsyä?
Kommentit (18)
No on tietty päivystysasia. Siellä voi olla vaikka mätää ja kohta saat verenmyrkytyksen.
Jätä sormet ulko-oven karmin väliin niin että runttaat oven kokonaan kiinni kun sormet välissä. Ien kipua et tunne sen jälkeen. Sitten maanantaina lääkärille ientä näyttämään.
Köyhillä on köyhien ongelmat. Yksityiselle pääsee vaikka saman tien.
Särky on aina päivystysasia. Se pitää vaan vaatia ja olla kovana jos ne siellä lässyttää jostain parista viikosta.
Olisit opiskellut itsellesi kunnon ammatin.
Mikä kaupunki? Soita ja sano että on pakko päästä ja mitkään särkylääkkeet ei nyt enää auta ja et selviä kotona
Menet päivystykseen ja laskun viet sossuun niinku muutkin tuilla elävät
Vierailija kirjoitti:
Menet päivystykseen ja laskun viet sossuun niinku muutkin tuilla elävät
Luuseri
Puret vaan hammasta ja toistelet että olet huono ihminen
Mä opiskelen siihen ammattiin juuri perhana😂
Ikinä kuullut köyhästä opiskelijasta?
Päivystykseen, mars. Antavat Tramalia tai Panacodia, jos ei reseptivapaat lääkkeet pidä kipua loitolla.
On päivystysasia. Itse sain samalle päivälle ajan kun oli ikenessä yhtäkkiä turvonnut patti.
Ei varmaan ihan toimi noin.. en saa nimittäin mitään toimeentulotukea/sossun tukea. Vaan opiskelijan tuet.
Siis pelkkä ien on kipeä? Hae apteekista paroex tai corsodyl purskutteluliuos. Vai onko ikenellä märkäpatti? Sitten on hampaassa ongelmaa ja voit kyllä vaatia pääsyä päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ihan toimi noin.. en saa nimittäin mitään toimeentulotukea/sossun tukea. Vaan opiskelijan tuet.
Kyllä opiskelijakin voi saada toimeentulotukea, jos esim. terveydenhoitoon liittyviä menoja on paljon. Tee hakemus ja toimita päivystyslasku Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä opiskelijakin voi saada toimeentulotukea, jos esim. terveydenhoitoon liittyviä menoja on paljon. Tee hakemus ja toimita päivystyslasku Kelalle.
Okei! Kiitos en tiennyt tätä.:)
Itselläni on usein pieni tulehdus takahampaan ikenessä. Taitaa olla sellainen paikka että sinne jää helposti ruoan jämiä, tms. Yleensä saan sen "itsehoidettua" muutamassa päivässä. Alla konsti mitä teen:
- Päryttelen sähköhammasharjalla ientä (ja hammasta) kivusta välittämättä (en paina kovasti) hammastahnan kanssa sen 2min 3-4 kertaa päivässä. Että lähtee kaikki roska pois.
- purskuttelen fluoripitoista suuvettä joka pesun jälkeen, sekä heti kun olen syönyt jotakin.
- Syön jatkuvasti xylitol -pastilleja.
Pesen em. lisäksi normaalisti hampaat aamulla ja illalla sekä käytän suuvettä. Tämä siis ihan joka päivä. Minulla on vain tuo yksi ien joka tulehtuu helposti, niin nuo ylimääräiset pesukerrat ja suuvesi toimivat joka kerta.
Eihän tämä hammaslääkärin hoitoa voita, mutta voit tehdä tätä kunnes pääset hoitoon.
Niin ja olen nyt hoitanut ienaluetta puhdistamalla ohjeiden mukaan, ei auta.