Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****ELOKUISTEN uusi viikko*****

17.07.2006 |

Huomenta vaan kaikille!

Jälleen piti töihin raahautua, mutta onneksi tämä on vika kerta piiitkään aikaan.

Vaari kuoli lauantai-aamuna. Lähti ihan rauhallisesti. Hengityskatkosten alettua soittivat äidilleni, joka soitti minulle heti sairaalaan päästyään. Ehdin juuri sairaalan pihaan, kun äiti soitti uudestaan ja sanoi, ettei enää ole kiirettä...

On aika uskomaton olo, kun en osannut varautua kuolemaan. Vaikka TIESINKIN, että se on todennäköistä, mutta tällainen olen ollut aina... kun isäni kuoli 4v sitten, en osannut varautua siihenkään. Samoin, kuin isoäitini kuoleman 4v sitten...

Mutta vauva-asiaakin välillä.

Neiti tykkää nykyään seisoskella ilman tukea. Ei aina edes huomaa, että seisoo tuetta, ja kun huomaa, niin pyllähtää heti pepulleen.

Hassun näköistä.

Kaipaisin hieman vinkkejä hampaiden harjaukseen. Meillä tyttö ei nimittäin anna harjata hampaita melkein lainkaan! Ylhäällä ja alhaalla on kuitenkin jo yhteensä 9 hammasta, joten harjaus on aika tärkeää.

Vinkkejä?

Nyt takaisin töihin!

heathe ja neiti-nessukka 11kk

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti on tullut luettua elokuisten pinoa mutta mukaan en ole ehtinyt varmaan kuukausiin! Olen ollut töissä toukokuun alusta lähtien ja elämä on ollut tosi kiireistä.

Meidän tyttö täyttää ensiviikolla jo vuoden (onnea MKE77:n pojalle!). Aika on mennyt hurjan nopeaan, tuntuu ettei perässä pysy.

Meillä ei vielä kävellä, kovasti kyllä on intoa harjoitella sitä, mutta omatoimisesti ei vielä onnistu. Konttaamalla pääsee kovempaa! Hampaita on kokonaiset 4 (ja meilläkin tuo harjaaminen välillä vähän tuottaa päänvaivaa!).

Ruokajuttuja mietitään täälläkin. Sama " ongelma" kuin 2908-05:lla. Eli imetän edelleen ja kiinteitä ei kovin paljoa mene. Ja niitä syödään vain kolme kertaa päivässä. Välillä neljä. Meidän rytmi on jotain tähän suuntaan:

07-08 herää +ottaa maitoa (siis imetän)

9-10 hedelmäsose tai jukurtti+maitoa tai vettä

11.30-14 päiväunet, niitä ennen maitoa

n. 15 syö ruoan, liha/kasvis/kalasosetta+ maitoa

19 iltapuuro+maitoa

20.30 maitoa ja nukkumaan

Kun luin noita muiden ruokarytmejä ja -määriä, tuntuu että meillä syödään ihan kamalan vähän ja harvoin! Ruoka-annoksetkin on tosipieniä, mutta tyttö on tyytväinen ja hyvän kokoinen : ) 10kg on jo rikki...

Pitäisikö yrittää antaa useammin ruokaa? Oon yrittänyt vähentää imetystä (ja töiden takia se on aika kivuttomasti onnistunutkin) ja nyt on alettu ottamaan tavallistakin maitoa. Välillä vaan vähän mietityttää, että saako tyttö kaikki tarvitsemansa vitamiinit yms. kun syö noin harvoin ja vielä paljon pelkkää maitoa?

Teen tytölle vielä erikseen sapuskat. Sitäkin pohdin, että miten sitä tavallista ja samaa kotiruokaa sitten aletaan antamaan?! Yhtään kokkareisempi ruoka kun ei kelpaa (toissapäivänä oksensi ihan kunnolla kun oli jäänyt ruokaa klönttejä!)...

Huh. Tuntuu, että tämän ekan vuoden aikana ainut todella vaikea asia lapsen hoidossa on ollut nämä ruokajutut! Täysimetiin puoli vuotta ja sen jälkeen meni melkein kolme kuukautta, ennen kuin edes pikkusen alkoi suu aukeamaan lusikalle.

Tässä meidän aamumietteitä : ) Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
22/22 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika täyttää parin viikon päästä vuoden. On kyllä aika mennyt tosi nopeasti. Eihän siitä tunnu olevan kuin silmänräpäys kuin raskausoireista täällä kirjoiteltiin. Pientä nostalgiaa tässä mielessä, kun ei varmaan enää tule toistumaan.

Olen ollut nyt töissä kolme viikkoa ja tavallaan tuntenut itseni syrjäytetyksi. Isukki on kesälomalla ja päivät lasten kanssa. Työni on päivätyön lisäksi päivystysluonteista, ja illat tahtovat välillä venyä pitkiksi. Aluksi kun tulin kotiin poika tuli itku silmässä syliin.Muutaman päivän päästä tuli syliin mutta lähti sitte kohta takaisin isin luo. Asetelma oli jotenkin muuttunut. Ei siinä mitään, ihan hyvä että isukin kanssa pärjää. Mutta tiedätte varmaan, äidin pieni kaveri ei enää olekaan yhtä riippuvainen äidistä. Iloa ja surua rinnassa yhtäaikaa.

Imetyksestä: oli jo tarkoitus lopettaa aiemmin koska minun pitäisi aloittaa verenpainelääkitys jota ei voi imetysaikana käyttää. Söin toista lääkettä mutta se ei minulle sopinut, joten uusi täysi paketti odottaa avaamista. Ei ne lukemat nyt hälyttävät ole, mutta kuitenkin suosituksia korkeammat. Mutta miten lopettaa imetys kun poika herää aina yöllä ja huulet törröllään etsii tissiä? Helpoin ratkaisu on tyrkätä tissi suuhun ja jatkaa itse nukkumista. Olen nyt asettanut itselleni tuon vuoden rajapyykin. Sen jälkeen ei enää tissiä. Katsotaan miten käy.

Poika nukkuu aina osan yötä sangyssään (nukahtaa kyllä yleensä meidän viereen), mutta aamuyöllä usein havahtuu itkemään tai muuten tuhisemaan. Isä ei kyllä herää, mutta minä pienimmästäkin inahduksesta. Ja kun yöt on viime viikkoina jääneet muutenkin vähälle unelle, niin ei ole jaksanut ruveta viivytystaisteluun.

Hampaiden pesu oli helppoa silloin kun niitä oli neljä, poika tuntui pitävän siitä. Sitten seitsemänhammasta vaiheessa se oli ihan mahdotonta (kiemurtelua, itkua, suu suppuun). Nyt taas tuntuu että saattaisihan tuo onnistuakin. Huomattavasti mukavampi vaihe meneillään.

Syömisestä: ei meidän poika noin paljon soseita ole syönyt minun kotona ollessa, kuin suurin osa teidän lapsista. N. puoli isoa purkkia lihasosetta vakioannos. Välillä puuroa, jugurttia tai hedelmiä. Maitoa juodaan mukista ilman nokkaa. Tällä hetkellä puolet tuttelia ja puolet Gefilus-maitoa. Parin viikon päästä alkaa hoito, joten siihen mennessä yritetään juoda kaupan maitoa.

Tosin en osaa arvioida miten paljon poika syö silloin kun en ole kotona. Syö kuulemma sitä sun tätä ja aika paljon... Kun näyttää ihan hyvinvoivalta ja yhtä pullealta kuin ennenkin, niin en ole viitsinyt enempää udella. Tissimaidolla on varmaan vielä jokin osuus. Sitten kun sitä ei enää saa, totuus valkenee.

Nokkamukista veti lähinnä henkeensä, joten ollaan juotu puolivuotiaasta ruokajuoma mukista. Hyvin on mennyt, kunhan muki vaan on jonkun toisen kädessä. Syö kaikkia napostelupaloja koska syö myös kaiken sopivan kokoisen irtaimen mikä vastaan tulee. Pieniä kauhunhetkiäkin asian tiimoilta ollaan koettu.

Kontattu on n. 1 1/2 kk. Nyt on tullut mukaan into nousta pystyyn. Eli mielenkiintoisia hetkiä on edessä.

Hyvää loppuheinäkuuta!

KideK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla