Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liittyykö masennukseen se, että kohtelee lähimmäisiään välinpitämättömästi?

Vierailija
05.09.2013 |

Vai ovatko ne erillisiä asioita? Voiko kylmästi kohteleminen johtua siis masennuksesta, jos käytös on aiemmin ollut erilaista ( ja henkilö on oikeasti masentunut)? Osaisiko joku masennusta potenut kertoa, miten suhtautui muihin ihmisiin ja miltä asiat silloin tuntuivat?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sellainen tilanne että puolison paha olo muistuttaa vihaa minua kohtaan, mikään ei ole hyvin, kaikki mitä teen on päin persettä, olen kuulemma ahdistava, ei kiitosta ruuasta, ei mistään. ja tätä on jatkunut kohta 4 kuukautta. Keneenkään muuhun hän ei suuntaa huonoa oloa. En tiedä onko kyseessä masennus vai jotain muuta...

Vierailija
22/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullinen keskustelu, kiitos kaikille kirjoittaneille.

Keskustelussa mainitut asiat ovat itselleni juuri nyt arkipäivää, tässä ja nyt. Mieheni ilmoitti ettei enää rakasta 15 yhteisen vuoden jälkeen, lapsiakin on. Hän käyttäytyy erittäin välinpitämättömästi minua kohtaa. Välttelee puhumista, katsetta, koskettamista, olen täysin ilmaa. Välillä hänkin myöntää että toimii väärin ja lupaa muutosta. Se kestää päivän, sen jälkeen hän vajoaa taas johonkin tavoittamattomiin.

Hän ei kuitenkaan itse koe olevansa masentunut, hän on kuulemma oikein onnellinen töissään (hänellä on uusi innostava työ, hänet irtisanottiin vanhasta työstä kesän alussa). Olen epätoivoinen. En tiedä mitä sanoa, tehdä. Näen että hän kärsii. Miten hän ei näe tilannettaan itse? Vai olenko minä keksinyt kaiken?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän