Onko teinipojat yleensä tällaisia?
Kaikkea käsitellään niin huolimattomasti tai kovakouraisesti että koko ajan odotan milloin kahvinkeittimen kannu räsähtää rikki kun se pitää rämäyttää paikalleen. Tai että jääkaapin kahva irtoaa kun ovi pitää kiskaista auki. Lautaset pamautetaan pöytään. jne. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Meneekö tämä joskus ohi?
Kommentit (27)
Meillä ei ole mitään rikkonut, mutta kauheaa kolinaa ja meteliä pitää. Ovet paiskataan kiinni ja tavaroita kolistellaan.
Tuttavalla oli lähteä järki teini-ikäisen poikansa kännykän huolettomasta käytöstä, ennätys taisi olla samana päivänä näytön hajoaminen, kun kännykkä oli juuri palannut korjauksesta. Poika muistaskseni astui lattialla olleen kännykän päälle tms.
Sen minkä tahallaan rikkoo, sen omista rahoistaan korvaa.
Jos ei muiden rahoja osaa arvostaa, niin omiaan osannee paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole mitään rikkonut, mutta kauheaa kolinaa ja meteliä pitää. Ovet paiskataan kiinni ja tavaroita kolistellaan.
Ei meilläkään vielä ole mitään hajonnut, mutta kaikesta kolinasta ja räimeestä päätellen se on ihme.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sen minkä tahallaan rikkoo, sen omista rahoistaan korvaa.
Jos ei muiden rahoja osaa arvostaa, niin omiaan osannee paremmin.
En pidä tuota tahallisena, eikä mitään ole vielä hajonnut. Otteet vaan on niin ronskeja että kokoajan odotan milloin jotain hajoaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuttavalla oli lähteä järki teini-ikäisen poikansa kännykän huolettomasta käytöstä, ennätys taisi olla samana päivänä näytön hajoaminen, kun kännykkä oli juuri palannut korjauksesta. Poika muistaskseni astui lattialla olleen kännykän päälle tms.
Puhelimiahan rikkoontuu useampi kappale vuodessa. 7 muistaakseni on ennätys yhdellä lapsistani. Televisioita on menossa kolmas 2 vuoden sisällä.
Nopea pituus kasvu vie koordinaation.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt että tuohon on oltava joku fysiologinen syy.. Ja siksi yritän parhaani mukaan olla valittamatta hänelle asiasta. Ap
Mut pitäiskö siitä olla huolissaan kun teinityttö on just tuollainen?
Ei ainakaan minun teinipoikani ole tuollainen ollenkaan.
Meidän poika oli joskus 3-4 vuotiaana tuollainen, ei toki enää.
Muistan kehityspsykologiasta et teini-ikään kuuluu tietynlainen kömpelyys, kun kroppa muuttuu vauhdilla. Tuo kuulostaisi siltä. Ja koskee molempia sukupuolia, kun tuolla joku huolestui tytönkin puolesta.
Vähän armoa niille teineille. Ei ne kaikkea tee vaan muita ärsyttääkseen.
Hyvät vakuutukset vaan ja voimia teinille ja vanhemmille tuohon vaiheeseen! Ihan normaalia on!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan koska sä olet niin paljon parempi kasvattaja ja vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Ja nytkö hän on jo 7vee?
Vierailija kirjoitti:
Järjen puutetta ja kärsimättömyyttä se on eikä mitään muuta.
Teinille pitää tehdä selväksi etukäteen, että jälkikäteen rikki menevien asioiden selittely ei sitten kelpaa, vaan niiden korjaus tai uuden hankinta pitää maksaa itse omista rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjen puutetta ja kärsimättömyyttä se on eikä mitään muuta.
Teinille pitää tehdä selväksi etukäteen, että jälkikäteen rikki menevien asioiden selittely ei sitten kelpaa, vaan niiden korjaus tai uuden hankinta pitää maksaa itse omista rahoista.
Siis vahingoksi selittely ei kelpaa, jäi sana pois välistä.
Ei mutta mulla onkin super varovainen ja tavaroista huolta pitävä teini. Liiankin varovainen, olen sen luultavasti hälle itse opettanut. Meitä on moneksi.