Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erota kumppanista, joka väittää että olet ihastunut johonkin toiseen vaikket ole?

Vierailija
22.08.2020 |

Hassu kysymys, mutta ajattelin että ehkä jossain on joku jolla on ollut sama tilanne. Tästä voi tulla pitkä viesti, joudun jakamaan pariin osaan.

Tilanne: Olen suhteessa sairaalloisen mustasukkaisen miehen kanssa. Homma on mennyt pikku hiljaa aina vain pahemmaksi ja viime aikoina olen alkanut puolustaa itseäni kovemmin koska jatkuva syyttely ja epäily on saanut minut muuttumaan rauhallisesta, konfliktinhaluttomasta ihmisestä leijonaksi. Emme asu yhdessä (luojan kiitos), plus olen toisessa kaupungissa asuva opiskelija. Luonnollisesti haluan käydä välillä kavereideni kanssa jossain ja tutustua uusiin ihmisiin. Ja minulla on jopa *gasp* miespuoleisia ystäviä. Eka vuosi meni masentuneena enkä oikein tutustunut kehenkään koska en käynyt missään muualla kuin kouluun liittyvissä asioissa koululla. Jätin siis kaikki bileet väliin. Tai kävin minä yksissä. Siitä koko juttu alkoi. Mies aiheutti minulle mustasukkaisilla tekstareillaan ahdistuskohtauksen. Ehkä ne vaikuttivat itseeni niin rankasti koska tuo käytös tuli niin yllätyksenä. Sen jälkeen jätin kaikki tuollaiset menot pois. En halunnut suututtaa ihmistä jota niin kovasti rakastin, eikä tuntunut riidan arvoiselta lähteä illanviettoon. Kaduttaa ihan helvetisti, onneksi olen sittemmin alkanut tutustua kunnolla luokkakavereihin. En kysele enää "lupaa", mutta en salailekaan mitään koska se nyt vain ei kuulu parisuhteeseen. Mies ei tätä usko tietenkään. Tähän mennessä on ollut mustasukkainen joka ikisestä miehestä jonka olen maininnut enemmän kuin kerran. Eniten yhdestä jonka kanssa olen ystävystynyt eniten, lähinnä koska hän on erityisen hyvä ystävä erään naispuolisen hyvän ystäväni kanssa, johon olen tutustunut kaikista eniten.

Mieheni kyselee tästä jätkästä - kutsutaan häntä nyt vaikka Nikolai - aivan jatkuvalla syötöllä. Itse asiassa kyseleminen on väärä käsite, hän syyttää minua siitä että salailen jotain. Niko ei opiskele enää luokallamme, mutta on niin pidetty ja hyvä ystävä monen ihmisen kanssa luokaltamme, että hän liikkuu mukana bileisiin ja illanviettoihin. Joka on siis ihan sallittua eikä siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Mieheni ei pysty tätä käsittämään. Vauhkoaa minulle asiasta, aivan kuin mulla olisi mitään tekemistä sen kanssa. Sadan prosentin varmuudella Niko kävisi luokkani kanssa kaikkialla vaikken minä mukana liikkuisi. Vaan ei mieheni mielestä tietenkään. Ja suuttuu kun en tiedä miehen menoja ennestään. Sitten jos on jotkut bileet joihin en tiedä Nikon saapuvan, mutta saapuu ja ilmoitan tästä miehelle koska noh, en halua valehdellakaan, niin alkaa loputon paskasirkus. Siis mies oikeasti varmaan haluaa että lähtisin paikalta jos tuo meidän ex luokkalainen saapuu. Mutta tietenkin kun kysyn että eikö mulla tosiaan saa olla miespuoleisia kavereita, niin mies tuumaa että ei kun tietenkin saa. Logiikka?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki "keskustelusta" joita käymme, vähintään aina ennen ja kun menen mihinkään illanviettoon:

AP: Tänään ois yhdet illanistujaiset

M: Aha... Nyt vasta kerrot?

AP: No kun kuulin niistä vasta nyt. Kumminkin, ajattelin mennä.

M: No tiesithän sä. Onko Niko siellä?

AP: En tiedä yhtään kun luulin bileistäkin vasta nyt. Mutta voin ilmoittaa heti jos näkyy.

M: Tiedät sä. Älä yritä valehdella. Pidä hauskaa sen Nikos kanssa.

Riita jatkuu tästä hamaan loppuun saakka kunnes ei jakseta enää puhua asiasta. Ja aina se alkaa uudelleen entistä pahempana. Olen tietoinen että elän huonossa parisuhteessa. Enkä näe enää muuta vaihtoehtoa kuin eron. Tämä on vaikuttanut henkiseen hyvinvointiini jo kauan, ensin eristäytyminen porukasta ja sitten kananmunan kuorilla kävely aina kun edes mainitsen mitään illanvietoista, menoista tai mieskavereista. Sanottakoon myös että olen täysi vastakohta tässä asiassa. En ole lainkaan mustasukkainen, ja miksi olisin kun kumminkin kumppaniin pitää luottaa. Minusta ihmisellä saa ja pitääkin olla vastakkaista sukupuolta olevia kavereita.

Miten voin erota tästä ihmisestä ilman että hän ajattelee että minulla on joku salasuhde? Miten siis saan hänet ymmärtämään että hän on itse ajanut minut kauaksi? Kun en jaksaisi millään sitä että hän jälkeenpäin sepustaa kavereilleen miten minulla oli joku toinen, kun asia ei todellakaan näin ole. Järkipuhe ei ole auttanut, eikä mies ole muuttunut ajan ja avoimuuden kanssa vaikka niin olen toivonut. Se on vain pahentunut.

Vierailija
2/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ny aamusta ensin lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autocorrect muutti sanan Nikoksi Nikolaiksi, mutta se toivottavasti selveni tekstistä.

Vierailija
4/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroat kertomalla hänelle, että et enää halua olla hänen kanssaan ja siinä kaikki. Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä hän ajattelee? Eikä sinun tarvitse saada häntä ymmärtämään yhtään mitään, teit virheen siinä että ylipäänsä jatkoit hänen kanssaan sen jälkeen kun merkit mustasukkaisuudesta ilmenivät.

Mutta ilmeisesti nautit tehdä asiasta oikein monimutkaisen.

Vierailija
5/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olisin mustasukkainen tuossa tilanteessa. Hierot miehen naamaan sun uutta ihanaa elämää ja Nikoa. Mutta, teillä nyt ei kuitenkaan ole molempia tyydyttävää suhdetta, vaan elätte etäsuhteessa, josta jopa kärsitte. Lopetat vain suhteen nätisti. Samapa tuo ajatteleeko mies, että sinulla on toinen vai ei?

Vierailija
6/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, helppohan se on puskista huudella. Eri tilanne kun se sattuu olemaan itsellä. Yhtäkkiä ei olekaan noin yksinkertaista.

Vierailija
7/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään väliä, mitä eksäsi jää ajattelemaan. Oma sairaalloisen mustasukkainen eksäni on vielä viidentoista vuodenkin jälkeen vakuuttunut, että petin häntä. Eläköön sen ajatuksen kanssa, jos siltä tuntuu.

Noiden kanssa on ihan ajanhukkaa jäädä jankkaamaan.

Vierailija
8/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten vanha olet, mutta yksi ihana asia on minkä oppii vanhemmiten on se, että kaikki sellaiset ihmissuhteet voi pistää poikki jossa ei ole hyvä olla. Ja se oma tunne on riittävä syy. Se toinen osapuoli sitten pitää huolen niistä omista tunteistaan. Se ei ole sinun huoli, onko hän miten kyvykäs ne läpi käymään.

Vierailija
9/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ajattelet, että sinun pitää vakuuttaa miehesi ettet petä, ennen kuin voit lähteä suhteesta? Todennäköisesti syyttää sinua kaikesta, teet mitä vain, joten parasta olisi vain lähteä, antaa syyttää ha unohtaa koko mies. Hyvä, että ette asu yhdessä ja sinulla on muutakin elämää, helpottaa eroamista huomattavasti. Voit toki sanoa suoraan, että jätät miehen hänen mustasukkaisuutensa takia, mutta kun hän ei sinua usko niin ei kannata jäädä selittelemään vaan jatkaa elämässä eteenpäin.

Vierailija
10/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4, helppohan se on puskista huudella. Eri tilanne kun se sattuu olemaan itsellä. Yhtäkkiä ei olekaan noin yksinkertaista.

Asiat ovat juuri niin monimutakisia miksi ne tekee. Et tuo esille mitään, mikä vaatisi jotain erityiskäsittelyä paitsi että mustasukkaisessa on aina väkivallan uhka, joka on hyvä tiedostaa.

Sen kun lopetat suhteen ja jos olet fiksu, et sotke Niko/Nikolaita eroilmoitukseen, koska se kuulostaisi siltä, että tuo kolmas on teidän suhteen tärkein osapuoli.

Vierailija
11/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroat kertomalla hänelle, että et enää halua olla hänen kanssaan ja siinä kaikki. Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä hän ajattelee? Eikä sinun tarvitse saada häntä ymmärtämään yhtään mitään, teit virheen siinä että ylipäänsä jatkoit hänen kanssaan sen jälkeen kun merkit mustasukkaisuudesta ilmenivät.

Mutta ilmeisesti nautit tehdä asiasta oikein monimutkaisen.

Tunnevammainen provosoija.

Nauttii? 😂

Vierailija
12/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatko sä olla tuossa suhteessa?

Mitä sinä haluat?

Toimi sen mukaan. Et kai sä koko elämääs meinaa elää tän toisen housuissa?

Vierailija
13/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin Nikoa esittämään mun poikaystävää ja hakemaan mun kanssa tavarani pois miehen nurkista.

Vierailija
14/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille, että sun ei tarvitse elää aiheettomien syytösten keskellä ja että sä et voi hyvin, jos joudut koko ajan puolustautumaan aiheetta. Ja että et halua suhdetta, jossa on sairaita vuorovaikutuskuvioita.

Siinä se. Mulla on sama homma, olen vaan ehtinyt naimisiinkin. Mies on jonkin verran kontrolloiva, ilmeisesti haluaisi että olen vain kotona. Mutta mä olen aina ollut harrastavaa ja sosiaalista tyyppiä. Ja tämähän on miehelle ongelma. Asian käsittelyä vaikeuttaa se , että miehen mielestä hänellä ei ole ongelmaa ja että mä saan käydä menoillani, tottakai. Tästä vakuuttelusta huolimatta on joka ikinen kerta kuitenkin hirveä show, jos olen menossa esim kavereiden kanssa ulos. En ole ilmoittanut tarpeeksi ajoissa tai muuta vastaavaa. Koskaan en ole päässyt selville, kuinka ajoissa menoista pitää ilmoittaa.

Lisäksi hän keksi, että minä olen ihastunut minun työtoveriini, eli sinun kuvio on tutun kuuloinen kuvio. Minulla ei ollut käynyt mielessäkään ihastuminen ko. työkaveria kohtaan, mutta miehen mielestä olin ihastunut. Sairasta, aivan sairasta. Seurasi aivan järjettömät vakuuttelut aivan käsittämättömästä kuviosta. Mies oli valmis eroamaankin sen takia, että minä olin ”ihastunut”.

En oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella, miehellä on selvästi ongelmia, mutta ei tunnista niitä. Toisaalta en tiedä, onko hän sitten itse ihastunut tai jopa pettänyt minua, kun on noin syyttelevää sorttia.

Vierailija
15/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillähän on parisuhteessa myös usein naispuolisia ystäviä. Eiku hei, ei taida ollakaan kun mustis eukko pakottaa katkaisemaan välit kaikkiin.

Vierailija
16/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ny aamusta ensin lääkkeet.

Kiitos samoin.

Vierailija
17/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätän lukumatta nämä lukuisat höpöhöpöviestit ja vastaan lyhyen ytimekkäästi APn kysymykseen: Helposti. Jätä se sika!

Vierailija
18/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, että tämä oli nyt tässä koska et jaksa enää. Jos hän vielä häiriköi, uhkaa poliisilla ja tee ilmoitus. Ihan sama mitä se sairas ihminen päässään kuvittelee tai mitä mieltä hän on. Sinä tiedät mikä on totta.

Vierailija
19/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot sille, että sun ei tarvitse elää aiheettomien syytösten keskellä ja että sä et voi hyvin, jos joudut koko ajan puolustautumaan aiheetta. Ja että et halua suhdetta, jossa on sairaita vuorovaikutuskuvioita.

Siinä se. Mulla on sama homma, olen vaan ehtinyt naimisiinkin. Mies on jonkin verran kontrolloiva, ilmeisesti haluaisi että olen vain kotona. Mutta mä olen aina ollut harrastavaa ja sosiaalista tyyppiä. Ja tämähän on miehelle ongelma. Asian käsittelyä vaikeuttaa se , että miehen mielestä hänellä ei ole ongelmaa ja että mä saan käydä menoillani, tottakai. Tästä vakuuttelusta huolimatta on joka ikinen kerta kuitenkin hirveä show, jos olen menossa esim kavereiden kanssa ulos. En ole ilmoittanut tarpeeksi ajoissa tai muuta vastaavaa. Koskaan en ole päässyt selville, kuinka ajoissa menoista pitää ilmoittaa.

Lisäksi hän keksi, että minä olen ihastunut minun työtoveriini, eli sinun kuvio on tutun kuuloinen kuvio. Minulla ei ollut käynyt mielessäkään ihastuminen ko. työkaveria kohtaan, mutta miehen mielestä olin ihastunut. Sairasta, aivan sairasta. Seurasi aivan järjettömät vakuuttelut aivan käsittämättömästä kuviosta. Mies oli valmis eroamaankin sen takia, että minä olin ”ihastunut”.

En oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella, miehellä on selvästi ongelmia, mutta ei tunnista niitä. Toisaalta en tiedä, onko hän sitten itse ihastunut tai jopa pettänyt minua, kun on noin syyttelevää sorttia.

Oma exäni rauhoittui kun erosimme. Hän ei pystynyt hoitamaan eroa, vaan minun piti hoitaa hänelle asunto ja muutto. Mies oli äärimmäisen ahdistunut ja jumissa omissa ongelmissaan. Paremmin sopiva ympäristö rauhoitti häntä.

Vierailija
20/55 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olisin mustasukkainen tuossa tilanteessa. Hierot miehen naamaan sun uutta ihanaa elämää ja Nikoa. Mutta, teillä nyt ei kuitenkaan ole molempia tyydyttävää suhdetta, vaan elätte etäsuhteessa, josta jopa kärsitte. Lopetat vain suhteen nätisti. Samapa tuo ajatteleeko mies, että sinulla on toinen vai ei?

Miten niin hieroo naamaan? Miehellä ei ole omaa elämää ja hän on harhainen. Se johtuu jostain ihan muusta kuin ap:stä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi