Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Negatiivisia kokemuksia neuvolasta?

Vierailija
05.09.2013 |

Itselläni kävi Hyvinkään Urakan neuvolassa näin, että terveystarkastuksen jälkeen lääkäri teki meistä lastensuojelu -ilmoituksen, kun kerroin syöttäväni 2kk vauvalleni iltaisin maissivelliä, enkä ollut tietoinen kuinka monta tippaa tuon painoiselle vauvalle pitäisi antaa.

Oli kirjoittanut ilmoitukseen kaikennäköistä sontaa, mm. "äiti on todella lapsellinen" (ok, en ole mikään kukkahattu täti, vaan lastani rakastava ja huolehtiva, ikäisekseni kypsä äiti, ainakin omasta, ja mieheni mielestä), "kysyttäessä äidiltä millainen lapsi on, on vastannut että pierevä ja haiseva" (ALRIIIIGHT. Mitä sitten?), "isän kanssa olivat molemmat aivan hiljaa, ja puhuivat vain kysyttäessä jotain" (No voi hitto vie, ei ole sanottavaa?), ja myös oli pitänyt mainita siitä, että olen nuorempana sairastanut masennusta. Mitäh, miksi? Miten se tähän liittyy mitenkään? + Kaikkea muuta, mitä en nyt muista. Enkä valitettavasti saanut kopiota tuosta valituksesta :(

Lääkärin pitäisi tietää että maissivelliä annetaan myös sairaalassa keskosille (meidän lapsi siis keskonen), eikä siitä ole lapselle MITÄÄN haittaa. Ainoa haitta mikä maissivellissä on, on se, että liikaa syötettynä lapsesta saattaa tulla ylipainoinen pullukka. Meillä annetaan velliä vain kerran päivässä, 120-160ml, riippuen miten tuo lapsi jaksaa syödä. Illalla annetaan, ja lapsi nukkuu tyytyväisenä aamuun asti :) Normaalisti heräilee siis 2-4h välein syömään.

Terveydenhoitajalle olen yrittänyt sanoa että en tiedä kuinka paljon rautaa pitää antaa, en ymmärrä tuota hepreaa, mikä ohjelapussa lukee. En ole saanut vastausta. Minunko syy etten tiedä paljon rautoja annetaan??

Lääkärin huoneesta kun olimme lähdössä, mies kantoi vauvan ohitseni, ulos huoneesta, ja itse olin juuri kumartuneena nostamaan lattialta hoitolaukkua, joten kaukalo oli siis sopivasti nenäni korkeudella, ja vauva päätti pieraista oikein haisevan pierun juuri kohdallani. Sanoin että "hyi, se pieras", ihan vitsillä vaan! Niin lääkäri  nokkelana ilmoitti jotenkin vähän vihaiseen sävyyn että "yleensä vauvat pieree". For real? Lapsi raukka kitisee päivät pitkät ilmavaivojaan.

Ja kehtasi vielä väittää että lapselta tulee jäykkää kakkaa. Joka päivä tulee "löysät" 1-3 kertaa? Mikä jäykkä? Mähän olisin huolesta soikeena jos tolta tulisi jäykkää kakkaa!

Haluaisin kuulla myös teidän muiden kokemuksia negatiivisista neuvolakäynneistä :) Ja miksei myös positiivisista! Positiivisempaa luettavaahan ne positiiviset kokemukset on ;)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä