Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! vuokranantaja piinaa :(

Vierailija
05.09.2013 |

Eli vuokrasin asunnon. 25.8 ja vuokranantaja oli nähnyt että mulla kävi miesystävä joskus kylässä ja oli yön yli. Halusi purkaa sopimuksen, joka olisi ollut tämän kuun loppuun.

sanoin, että lain mukaan saan olla siellä kuun loppuun, ja aijon olla. Mutta nyt alkoi ahdistamaan joten otin lapsen ja lähdin äitini luokse toiselle paikkakunnalle 500km kauas. Ja en halua  enää siellä asua.

Nyt vuokranantaja on keksinyt omasta päästään että haluaa 4 päivästä jona olen ollut siellä (ja tästä aamusta) 100e

Tuon voin maksaa vaikka onkin liikaa parista päivästä.

Ja että sopimus täytyy tulla purkamaan sinne paikkakunnalle, tai hän ei anna takuurahoja!

Eli jätin asunnon avaimet sinne sisään ja enää tarvitsisin rahani :( Mulla ei ole 100e bussiin, ilman takuurahaa joten en voi mennä paikkakunnalle.

Miten tämä juttu menee?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuokrasit asunnon 25.8  määräajaksi syyskuun loppuun?

Määräaikaista vuokrasopimusta ei voi purkaa kun yhteisellä sopimuksella, eli kyllä sinun tulee maksaa vuokra syyskuun loppuun ellei vuokranantja suostu muuhun. Aivan sama asutko asunnossa vielä vai et. Määräaikaista vuokrasopimusta ei tarvitse irtisanoa erikseen, vaan sopimus raukeaa määräajan päätyttyä.

Takuuvuokra tulee palauttaa vuokra-ajan päätyttyä, kun asunto on tarkistettu ja kaiken todettu olevan kunnossa.

http://www.vuokranantajat.fi/attachements/2008-09-22T17-03-5615.pdf

Vierailija
22/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa.

Ja sun vuokra on ollut ilmeisesti n. 600e? jaettuna päiville niin 100e viidestä päivästä on ihan oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 14:09"]

Siis vuokrasit asunnon 25.8  määräajaksi syyskuun loppuun?

Määräaikaista vuokrasopimusta ei voi purkaa kun yhteisellä sopimuksella, eli kyllä sinun tulee maksaa vuokra syyskuun loppuun ellei vuokranantja suostu muuhun. Aivan sama asutko asunnossa vielä vai et. Määräaikaista vuokrasopimusta ei tarvitse irtisanoa erikseen, vaan sopimus raukeaa määräajan päätyttyä.

Takuuvuokra tulee palauttaa vuokra-ajan päätyttyä, kun asunto on tarkistettu ja kaiken todettu olevan kunnossa.

http://www.vuokranantajat.fi/attachements/2008-09-22T17-03-5615.pdf

[/quote]

äsh, näinhän se onkin! Menin sekaisin kun määräaikaisuus oli vain kuukauden. 

-21

Vierailija
24/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 500e vuokra.

Mutta selvä, eli maksan koko kuun vuokran vaikken siellä ole. Vuokranantaja vaatii nyt tätä

Vierailija
25/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiiiis mitä? Lennät ulos koska sulla oli yövieras?

Vierailija
26/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sanoi että vuokrasi sen asunnon vain minulle ja on aina satunnaisesti nähnyt autopaikalla miehen auton, ja ei hyväksy että asunnossa nukkuu joku muu minun lisäkseni.

Vierailija
27/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olisihan sun pitänyt maksaa se 500e, jos sinne olisit jäänyt, joten kuinka sinulla ei nyt ole 100e vuokraan ja 100e bussilippuun? Ei nyt ihan kuulosta loogiselle.

Vierailija
28/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 14:22"]

Joo. Sanoi että vuokrasi sen asunnon vain minulle ja on aina satunnaisesti nähnyt autopaikalla miehen auton, ja ei hyväksy että asunnossa nukkuu joku muu minun lisäkseni.

[/quote]

Mikäs ihmeen lestadiolainen/helluntailainen hihhuli sinulle on eksynyt vuokranantajaksi?

Vierailija
29/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövieraat on ihan normaalia elämää, ei sellaisesta voi lain mukaan lentää pihalle. Sinun ei myöskään tarvi tuota koko vuokraa maksaa, koska et ole tehnyt sopimusrikkomusta. Voit siis jäädä asuntoon sopimuksen määräämäksi ajaksi (ja maksaa sovitun vuokran). Oletko tosi nuori? Pyydä vaikka vanhemmiltasi apua, jotkut idiootit yrittää k*settaa nuoria, joilla ei ole kokemusta tällaisista asioista.

Vierailija
30/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 jatkaa...

siis sinun ei tarvitse lähteä JA maksaa koko vuokraa. Voit asua sopimuksen määrittämän ajan ja maksaa normaalin vuokran, tai, jos sinä ja vuokranantaja niin sovitte, voit lähteä aiemmin ja maksaa jonkun pienemmän summan (jonka pitää olla kummankin osapuolen hyväksymä).

Vierailija
31/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähdit vaan ilman että irtisanoit vuokrasopimusta, ja oletat että kun et ole siellä niin sun tei tarvi maksaa?

Ja alle 2 viikkoa ehdit asua? Oletko 16v vai mielenterveyshäiriöinen, ei tää nyt normaalilta kuulosta.

Vierailija
32/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole purkuperuste että siellä on ollut joku. Irtisanoa saa, mutta sitten pitää odottaa se kuun loppuminen+3kk.

Itse toteisin että lakkaa kyttäämästä kotirauhan suojaamaa aluettani.

Juristi

Vierailija
33/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuukauden määräaikainen vuokrasuhde? Ei helvetti. Tuollaiselle ajalle ei varmaan löydy kuin prostituoituja jotka ottavat :D

Vierailija
34/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 14:42"]

Ei tuo ole purkuperuste että siellä on ollut joku. Irtisanoa saa, mutta sitten pitää odottaa se kuun loppuminen+3kk.

Itse toteisin että lakkaa kyttäämästä kotirauhan suojaamaa aluettani.

Juristi

[/quote]

Nää on sitten aina yhtä hauskoja nää palstan asiantuntijoiden neuvot.

Vierailija
35/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en huomannut että on määräaikainen. Ei sitä silti purkaa saa noin. #33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän