Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä on maskisuositus eikä kukaan käytä maskia

Vierailija
22.08.2020 |

Eilen kävin kaupassa ja apteekissa, ei kenelläkään maskia. Terassit täynnä ihmisiä eika maskeja yhdelläkään ihmisellä. Kuka niitä maskeja oikein pitää?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se helvetti ollut irti pahasti Espanjassa jo ennen maskipakkoa ja turistit pääsivät mellastamaan kesällä ihan vapaasti.

Suomen tilanne on nimenomaan mahdollista nollata vielä, kun tartunnat ovat jollain lailla hallinnassa.

- Mutta kun ei. Suomalaisetkin tuntuvat haluavan helvetin.

Vierailija
42/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskisuositus on jäänyt aika epäselväksi. Hallituksen kanta suositukseen on myös jäänyt epäselväksi. Medioiden kanta sen sijaan on selvä; Ei minkäänlaista maskihehkutusta ja ihannointia, kuten oli keväällä kotoilun kanssa.

Ainakin maskeja mainostetaan - Hesarissakin koko sivun maskikuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se helvetti ollut irti pahasti Espanjassa jo ennen maskipakkoa ja turistit pääsivät mellastamaan kesällä ihan vapaasti.

Suomen tilanne on nimenomaan mahdollista nollata vielä, kun tartunnat ovat jollain lailla hallinnassa.

Ei niillä ole ollut mitään vaikutusta tartuntoihin. Tauti elää sen minkä elää.

Vierailija
44/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä kansa toivoi maskisuositusta. Silloin sitä ei annettu.

Nyt annettiin, mutta kansalle ei ole kerrottu miksi maskisuositus on nyt tarpeellisempi kuin keväällä.

Kansaa ei siis ole motivoitu käyttämään maskeja.

Onko "kansa" jokin yhtenäinen, yksimielinen mötikkä?

Vierailija
45/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloisemmasta päästä ja en koe, että minulla olisi mielettömiä summia laittaa maskeihin. Jos haluaisin käyttää maskeja oikein, mulla pitäisi olla niitä joku 3-5 per päivä. Siis ihan eri luokkaa kuin etätyöläisellä, joka laittaa sen yhden maskin hetkeksi, kun käy kaupassa.

Mulla on nyt ostettuna pestäviä, mutta olen varannut niitä yhdelle parin tunnin bussimatkalle, jolle lähden ensi viikolla.

Koen, että jos käytän maskia, niin sitä pitää käyttää sitten oikein. Mulla on nyt ostettuna neljä pestävää maskia, joita voin käyttää tarpeen vaatiessa.

Tuo julkisissa käyttäminen ei ole itselleni ongelmatonta, koska matkalla töihin meikkini sulaisi maskin alle ja sitten (aspana) pitäisi joko käyttää maskia ja vaihdella muutama maski tai sitten pitäis meikata uudestaan vielä ennen kuin aloittaa työt.

Ihosi voi paremmin jos vähennät sitä maskikerrosta maskin alla tai ilman maskia.

En voi työssäni olla ilman meikkiä, vaikka ihoni kuinka voisikin silloin jonkun palstakommentoijan mielestä paremmin. Valittevasti ihoni ilman meikkiä on punaisenkirjava ja sellaisen näköisenä en voi olla aspatehtävissä. :)

Vierailija
46/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marinilla näyttäisi olevan maski Demarien puoluekokouksessa, samoin kuin muillakin.

Vierailija
47/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloitteen nettisivulla voi käydä allekirjoittamassa Maskit kaikille -aloitteen. Suosittelen.

Vierailija
48/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisaloitteen nettisivulla voi käydä allekirjoittamassa Maskit kaikille -aloitteen. Suosittelen.

Hyvä vitsi. En käytä :D

Vierailija
49/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloisemmasta päästä ja en koe, että minulla olisi mielettömiä summia laittaa maskeihin. Jos haluaisin käyttää maskeja oikein, mulla pitäisi olla niitä joku 3-5 per päivä. Siis ihan eri luokkaa kuin etätyöläisellä, joka laittaa sen yhden maskin hetkeksi, kun käy kaupassa.

Mulla on nyt ostettuna pestäviä, mutta olen varannut niitä yhdelle parin tunnin bussimatkalle, jolle lähden ensi viikolla.

Koen, että jos käytän maskia, niin sitä pitää käyttää sitten oikein. Mulla on nyt ostettuna neljä pestävää maskia, joita voin käyttää tarpeen vaatiessa.

Tuo julkisissa käyttäminen ei ole itselleni ongelmatonta, koska matkalla töihin meikkini sulaisi maskin alle ja sitten (aspana) pitäisi joko käyttää maskia ja vaihdella muutama maski tai sitten pitäis meikata uudestaan vielä ennen kuin aloittaa työt.

Ihosi voi paremmin jos vähennät sitä maskikerrosta maskin alla tai ilman maskia.

En voi työssäni olla ilman meikkiä, vaikka ihoni kuinka voisikin silloin jonkun palstakommentoijan mielestä paremmin. Valittevasti ihoni ilman meikkiä on punaisenkirjava ja sellaisen näköisenä en voi olla aspatehtävissä. :)

Tyhmä. Minä käytän meikkiä reilusti, ja silti käytän julkisissa maskia. Voit käydä korjailemassa meikkiä vessassa ennen työvuoron alkua.

Vierailija
50/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Sitten kun yhteiskunta on pakko sulkea, niin nämä maskittomat voivat sitten pysyä hiljaa. Oma vika.

Vierailija
51/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeja pitää köyhät, jotka saavat ne ilmaiseksi meidän maksamina. Tiedetään heti, kuka liinen elää sinunkin palkastasi.

Vierailija
52/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa ym pystyy Pitämään hyvin turvavälejä eikä tule pitkiä kontakteja.

Maskeja tarvii lähinnä linjureissa, missä ollaan lähekkäin pitkiä aikoja

Kyllä ihmiset olivat tosi lähekkäin isoilla terasseilla

Josta seuraa, että pian joudutaan taas sulkemaan julkiset syömä- ja juomapaikat, koska ihmisten on pakko tunkea toistensa iholle hönkimään ja viruslinko toimii.

Johan se on sata kertaa sanottu että mitään ei enää suljeta. 

Vierailija
53/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitainen fiilis, kun paikallisessa Fb-ryhmässäkin arvosteltiin maskia käyttämättömiä, kun suositus oli ollut voimassa kolme päivää! Eihän niitä ole tässä muutaman päivän aikana vielä ehtinyt edes hankkimaan. Parempikin, etteivät kaikki ryntää yhtä aikaa kaupoille niitä etsimään. Jos tilaa netistä, ei niitä ole vielä ehtinyt saadakaan.

Vierailija
54/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen pitää mennä ilmeisesti pahaksi, että niitä käytettäisiin. Monet luultavasti odottavat, että muut pitävät suojaimia enemmän, ennen kuin kehtaavat itse käyttää.

Maskifanaatikot vetävät aina esiin tän kehtaamis-kortin. Uskokaa nyt jo että ei ole kehtaamisesta kyse! En viitsi laittaa naamalleni hiostavaa, hengitystä hankaloiitavaa ja rillit sumentavaa kangas/paperilappua jonka tehoon en usko ollenkaan. Menikö jakeluun?

Minä tein täällä kyselyn siihen, miksi et halua käyttää maskia. Siihen vastasi yli sata ihmistä, ja 40% vastasi, etteivät kehtaa. Moni oikeassa elämässä on myös sanonut, ettei kehtaa. Joten se siitä ;) huonoitsetuntoista kansaa suomalaiset.

Vierailija
55/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa ym pystyy Pitämään hyvin turvavälejä eikä tule pitkiä kontakteja.

Maskeja tarvii lähinnä linjureissa, missä ollaan lähekkäin pitkiä aikoja

Kyllä ihmiset olivat tosi lähekkäin isoilla terasseilla

Josta seuraa, että pian joudutaan taas sulkemaan julkiset syömä- ja juomapaikat, koska ihmisten on pakko tunkea toistensa iholle hönkimään ja viruslinko toimii.

Johan se on sata kertaa sanottu että mitään ei enää suljeta. 

On sanottu joo, mutta jos ei kohta oikeesti aseteta rajotuksia ja saada mm. ulkomailta tulevia tartuntoja kuriin ni aletaan olla lähellä samaa tilannetta kun keväällä. En ole itse noiden sulkemisten kannalla, koska ihan sata varmasti mm. monikaan ravintola ei kestä uutta sulkua vaan menis konkkaan jne. Lainsäädäntöä tulis mones mieles uudistaa, esim. et ois mahollista asettaa maskipakko (ei vaan suositus), ulkomaille menokielto jne, jos esim. tautitilanne sitä vaatis.

Vierailija
56/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskeja pitää köyhät, jotka saavat ne ilmaiseksi meidän maksamina. Tiedetään heti, kuka liinen elää sinunkin palkastasi.

Hah, tuskinpa. Oon itse vähävarainen, mutten silti käytä maskia, koska terveydellisistä syistä se ei oo mahollista enkä varmasti ole ainoa.

Vierailija
57/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa on nyt saatu maskien avulla tartunnat loppumaan kokonaan. Maskisuosituksen jälkeen ei yhtään uutta tartuntaa!

Vierailija
58/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmasti osaa arvioida maskin tarpeellisuuden tilanteen mukaan. Onhan ohjeistuskin sellainen, että ei ole tarpeen, jos turvavälejä pysyy pitämään. Itse olen käyttänyt vasta kahdesti - sen kerran kun matkustin junalla ja nyt laitoin kaupassa käydessäni ihan varuiksi, koska lapset ovat kotona räkätaudissa.

Vierailija
59/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta ei pääse eroon vaikka suojautuisi kuinka.

Se tosiaan elää sen ajan kuin elää ja pikkuhiljaa lieventyy.

Ihmisten pitää vain siihen sopeutua ja alkaa elää normaalisti. Pitäköön maskeja ne jotka pitää, mutta älkää kytätkö muita.

Mitä virkaa on sillä elämällä ja henkiinjäämisellä jos yhteiskunta on sellainen, että esimerkiksi ei ole enää töitä tai vain rikkaat pystyvät siinä elämään.

Pitäisi nähdä tätä hetkeä kauemmaksi ennen kuin vaaditaan suureen ääneen yhteiskuntaa suljettavaksi.

Mitäs sen sulun jälkeen?

Vierailija
60/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mentaliteetti, että kapinoidaan valtion sortoa vastaan.

Mutta ethän sinä pidä maskia valtiota varten.