Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä on maskisuositus eikä kukaan käytä maskia

Vierailija
22.08.2020 |

Eilen kävin kaupassa ja apteekissa, ei kenelläkään maskia. Terassit täynnä ihmisiä eika maskeja yhdelläkään ihmisellä. Kuka niitä maskeja oikein pitää?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositus on jäänyt aika epäselväksi. Hallituksen kanta suositukseen on myös jäänyt epäselväksi. Medioiden kanta sen sijaan on selvä; Ei minkäänlaista maskihehkutusta ja ihannointia, kuten oli keväällä kotoilun kanssa.

Vierailija
22/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa ym pystyy Pitämään hyvin turvavälejä eikä tule pitkiä kontakteja.

Maskeja tarvii lähinnä linjureissa, missä ollaan lähekkäin pitkiä aikoja

Linjuri 😃

Niin, juurikin linjuri! Sillä tehdään pitkiä matkoja ja istutaan kauan. 

Nimenomaan. Ja kaupungeissa on esikaupunkiautoja eli esikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä kansa toivoi maskisuositusta. Silloin sitä ei annettu.

Nyt annettiin, mutta kansalle ei ole kerrottu miksi maskisuositus on nyt tarpeellisempi kuin keväällä.

Kansaa ei siis ole motivoitu käyttämään maskeja.

Vierailija
24/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen pitää mennä ilmeisesti pahaksi, että niitä käytettäisiin. Monet luultavasti odottavat, että muut pitävät suojaimia enemmän, ennen kuin kehtaavat itse käyttää.

Odotan tilanteita joissa tarvitsen. Kaupassa aina tilaa niin en laita.

Vierailija
25/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä pahinta onkin kun taudin pahimpia levittäjiä on juurikin nuo välinpitämättömät ulkomailla reissaajat jotka on kaupanpäälle vähättelevät tautia ja viis veisaavat maskeille. Ja juuri tuon porukan pitäisi pitää paremminkin kahta maskia päällekäin näin kärjistetysti sanoen. Ilman näitä "ihmisiä" tilanne saataisiin pysymään suomessa koronan suhteen lähes nollilla.

Vierailija
26/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen pitää mennä ilmeisesti pahaksi, että niitä käytettäisiin. Monet luultavasti odottavat, että muut pitävät suojaimia enemmän, ennen kuin kehtaavat itse käyttää.

Maskifanaatikot vetävät aina esiin tän kehtaamis-kortin. Uskokaa nyt jo että ei ole kehtaamisesta kyse! En viitsi laittaa naamalleni hiostavaa, hengitystä hankaloiitavaa ja rillit sumentavaa kangas/paperilappua jonka tehoon en usko ollenkaan. Menikö jakeluun?

Vierailija
27/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää kartan mukaan länsisuomessa asuvan välinpitämättömimmät ihmiset ja idässä vastuullisimmat. Eipä yllätynyt. Toki osa ruotsalaisuus näkyy siinäkin.

Vierailija
28/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sai töistä 50kpl maskeja. Ei me niitä käytetä, jos ei tle maskipakkoa. Ihan huuhaa-härpäkkeitä. Näin kaupassa vanhemman miehen joka nyki ja korjaili maskiaan koko ajan, eli ihan yhtä tyhjän kanssa koko touhu.

Itse asiassa ei edes tyhjän kanssa vaan riski saada tartunta, kun näprää koko ajan paskaisilla käsillä kasvojen seutua. Turvaväliajatus katoaa täysin kun naamalle laitetaan nenään kiinni paperinpala, jolla se virus sitten oikein viedään itse aitiopaikalle.

Maskista on enemmän haittaa kuin hyötyä. En todellakaan käytä.

Vierailija
29/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloisemmasta päästä ja en koe, että minulla olisi mielettömiä summia laittaa maskeihin. Jos haluaisin käyttää maskeja oikein, mulla pitäisi olla niitä joku 3-5 per päivä. Siis ihan eri luokkaa kuin etätyöläisellä, joka laittaa sen yhden maskin hetkeksi, kun käy kaupassa.

Mulla on nyt ostettuna pestäviä, mutta olen varannut niitä yhdelle parin tunnin bussimatkalle, jolle lähden ensi viikolla.

Koen, että jos käytän maskia, niin sitä pitää käyttää sitten oikein. Mulla on nyt ostettuna neljä pestävää maskia, joita voin käyttää tarpeen vaatiessa.

Tuo julkisissa käyttäminen ei ole itselleni ongelmatonta, koska matkalla töihin meikkini sulaisi maskin alle ja sitten (aspana) pitäisi joko käyttää maskia ja vaihdella muutama maski tai sitten pitäis meikata uudestaan vielä ennen kuin aloittaa työt.

Vierailija
30/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä kansa toivoi maskisuositusta. Silloin sitä ei annettu.

Nyt annettiin, mutta kansalle ei ole kerrottu miksi maskisuositus on nyt tarpeellisempi kuin keväällä.

Kansaa ei siis ole motivoitu käyttämään maskeja.

Maskit oli keväällä monesta paikkaa loppu, nyt niitä on aika lailla jokaiselle saatavilla. Olisi ollut älytöntä suosittaa sellaista, jota kaikki eivät edes pysty hankkimaan.

Vierailija
31/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sai töistä 50kpl maskeja. Ei me niitä käytetä, jos ei tle maskipakkoa. Ihan huuhaa-härpäkkeitä. Näin kaupassa vanhemman miehen joka nyki ja korjaili maskiaan koko ajan, eli ihan yhtä tyhjän kanssa koko touhu.

Itse asiassa ei edes tyhjän kanssa vaan riski saada tartunta, kun näprää koko ajan paskaisilla käsillä kasvojen seutua. Turvaväliajatus katoaa täysin kun naamalle laitetaan nenään kiinni paperinpala, jolla se virus sitten oikein viedään itse aitiopaikalle.

Mutta bidenin joe on maski pakolla poistamassa usassa koronan kokonaan jos pääsee pressaksi😂 Jotenkin tekstistäsi huokuu bidenin kannattaja tyyppi. Tästä näkee miten toivoton on joen tilanne koronan suhteen sielläkin. Mutta saahan sitä lupailla kuten vappusatasia. Niillä voittaa vaaleja.

Vierailija
32/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta bidenin joe on maski pakolla poistamassa usassa koronan kokonaan jos pääsee pressaksi😂 Jotenkin tekstistäsi huokuu bidenin kannattaja tyyppi. Tästä näkee miten toivoton on joen tilanne koronan suhteen sielläkin. Mutta saahan sitä lupailla kuten vappusatasia. Niillä voittaa vaaleja.

En ymmärrä asiayhteyttä enkä edes koko tekstiä. Ehkä johtuu noista kielivirheistä.

Biden kannattaa maskeja ja minä en, joten minä vaikutan Bidenin kannattajalta? Täh???

Vierailija
33/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää kartan mukaan länsisuomessa asuvan välinpitämättömimmät ihmiset ja idässä vastuullisimmat. Eipä yllätynyt. Toki osa ruotsalaisuus näkyy siinäkin.

Eihän täällä lännessä ole edes etätyösuositustakaan paitsi Varsinais-Suomessa eli hallituksen mielestä ollaan turvallisilla vesillä. Maskia ei silloin tarvita.

Vierailija
34/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistitko myös, oliko ostoskärryissä suositusten mukainen määrä kasviksia?

Vierailija
35/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi niin tyhmä, että räplää koko ajan maskiaan, suojaa silti muita.

Vierailija
36/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloisemmasta päästä ja en koe, että minulla olisi mielettömiä summia laittaa maskeihin. Jos haluaisin käyttää maskeja oikein, mulla pitäisi olla niitä joku 3-5 per päivä. Siis ihan eri luokkaa kuin etätyöläisellä, joka laittaa sen yhden maskin hetkeksi, kun käy kaupassa.

Mulla on nyt ostettuna pestäviä, mutta olen varannut niitä yhdelle parin tunnin bussimatkalle, jolle lähden ensi viikolla.

Koen, että jos käytän maskia, niin sitä pitää käyttää sitten oikein. Mulla on nyt ostettuna neljä pestävää maskia, joita voin käyttää tarpeen vaatiessa.

Tuo julkisissa käyttäminen ei ole itselleni ongelmatonta, koska matkalla töihin meikkini sulaisi maskin alle ja sitten (aspana) pitäisi joko käyttää maskia ja vaihdella muutama maski tai sitten pitäis meikata uudestaan vielä ennen kuin aloittaa työt.

Ihosi voi paremmin jos vähennät sitä maskikerrosta maskin alla tai ilman maskia.

Vierailija
37/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa ym pystyy Pitämään hyvin turvavälejä eikä tule pitkiä kontakteja.

Maskeja tarvii lähinnä linjureissa, missä ollaan lähekkäin pitkiä aikoja

Linjuri 😃

Linjuriauto on maantien ässä, jos olet jonnekin pyrkimässä...

Tulee pussi Porista, on siinä satakunta / matkustajaa jotka eivät tahdo saada unta / mikäs tässä olisisi / jossei bussi kolisisi / hyvä matka tulisisi /ellei kansa pulisisi

Vierailija
38/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten itsekin sanoit, se on suositus. Ja maskipakkoa ei tule ainakaan ennen kun suomen lakia muutetaan niin, että on mahdollista asettaa maskipakko, ulkonaliikkumiskielto jne. Tästä mainittiin kun oli tiedotustilaisuus mm. maskeista ja suosituksesta.

Itse käyttäisin, jos pystyisin, mutta vaikeahko astma ja vaikka se on lähes hoitotasapainossa niin siitä huolimatta viimeistään vartin päästä kun maski päässä alkaa särkeä päätä ja hengitys tuntuu tosi vaikealta.

Vierailija
39/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan tilanteita joissa tarvitsen. Kaupassa aina tilaa niin en laita.

Kaupassa oli tilaa, silti osuin parin metrin päähän ihmisestä, joka yski ensin siihen vapaaseen ilmatilaan ja seuraavat yskänkohtaukset väljästi kyynärpään seutuville...

Joo, mulla oli maski ja pakenin kunnon turvaetäisyyden päähän. En usko, että hänellä koronaa oli, mutta ällö tapa räkiä siihen yhteiseen hengitysilmaan.

Vierailija
40/73 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän maskia kaupassa ja apteekissa.

Ihmetyttää kun muut ei käytä ja ihmetytän puolestani muita.

Vanhat pariskunnat, jotka keväällä valittivat ersityksen kurjuutta, tuijottavat kaupassa kuin olisin taivaasta pudonnut - ei mitään tajua, että kohta on taas puolet porukasta lukkojen takana kun korona riehaantuu.

Jos kaikki suostuis käyttämään maskia ja noudattamaan niitä kuuluisia turvavälejä sekä putsaamaan  tassunsa kuukauden ajan, oltaisiin aika puhtoisia koronasta.

Ei muuten välttämättä pidä paikkansa. Meillä täällä Espanjassa on ollut maskipakko, ei suositus, jo kuukausitolkulla. Maski pitää olla naamalla heti kun poistut kotiovesta aina ja kaikkialla. Siis ihan joka paikassa. Kauppoihin ei edes pääse ostoksille ilman maskia ja jos poliisit yllättää kadulla niin 100€ sakot napsahtaa. Tästä kaikesta huolimatta korona ei ole loppunut Espanjasta vaan juuri päinvastoin. Toinen aalto tekee tuloaan rajusti ja juuri tänään ilmoittivat uutisissa että osassa maata virus on jo riistäytynyt käsistä ja että tilanne on huolestuttava. Ihmiset ovat vielä kesälomilla eivätkä koulutkaan ole alkaneet. Se on helvetti irti jo syyskuussa eli se niistä maskeista ja niiden suojaavasta vaikutuksesta.