Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffimies oli pahimman luokan terveysnipottaja, hyvä luoja

Vierailija
21.08.2020 |

Menin miehen luo treffeille ja piti viettää leffailta herkkujen kanssa. Mitä mies teki? Toi sohvalle tarjottimen jossa oli pilkottuja porkkanoita, kurkkua, paprikaa, kukkakaalia ja niitä olisi pitänyt dipata ihan hänen omatekemäänsä dippiin jossa oli "terveyttä edistävää" kurkumaa ja mustapippuria sun muuta, siis ei edes saa käyttää kaupan valmisdippiä kun se on kuulemma niin epäterveellistä lisäainekamaa.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tapaillut tuollaista terveysintoilijaa ja se on oikeasti pidemmän päälle tosi rasittavaa, jos ei ole itse ihan samanlainen. Tämä noudatti ketotyyppistä ruokavaliota ja piti olla gluteenitonta (kun gluteeni on pahasta, vaikkei edes keliakiaa ole). Leivonnassa ei voinut käyttää valkoista sokeria ja jauhojenkin piti olla mantelijauhoja ym., koska valkeat jauhot on vain pullamössöhuttua. Kaikki lisäaineet oli suoraan itse saatanasta ja kasviksetkin piti olla luomua. Ei myöskään syönyt sianlihaa eikä mitään missä on liivatetta. Ja mitähän kaikkee näitä vielä oli...

Eipä tullut hänelle paljoa kokkailtua tai leivottua. Lisäksi veteli kaiken maailman lisäaineita purkeista, kun ne nyt vaan on niin terveellisiä ja keho niitä tarvitsee. Niinpä.

Ja tykkään toki itsekin syödä terveellisesti ja arvostan sitä, että mieskin katsoo mitä suuhunsa panee. Mutta oikeasti rajansa kaikella ja tuollainen terveyspakkomielle menee joillakin jo sairauden puolelle. Itse sain näistä terveysnipottajista niin tarpeekseni, etten varmasti ala enää toiste sellaista tapailemaan.

En noudata mitään ketodieettiä, mutta en minäkään mitään vehnäleivonnaisia söisi. Ja eikö tuollaiselle olisi hyvin helppo tehdä ruokaa. Tarjoaa vaan kasviksia, salaattia ja paistais kalaa tai jotain lihaa.

En itsekään syö pahemmin leivonnaisia. Mutta sen sijaan tykkään tehdä esim suolaisia piirakoita tms. Kyllähän se mun mielestä aika paljon rajoittaa, jos ei saa olla missään edes sitä gluteenitonta jauhoseosta. Ja käyppä sitten tällaisen kanssa ulkona syömässä, ei apuva sitä ravintolan valintaongelmaa varsinkin vieraammassa kaupungissa.

Ja näissä trendigluteenittomissa mua eniten ärsyttää se, kun heillä ei edes ole oikeasti mitään tarvetta vältellä sitä gluteenia. Jos on keliakia niin tilanne on aivan eri. Moni keliaakikko kertoo oikeasti kärsivänsä siitä, kun heidän gluteenitonta ruokavaliota ei nykyään oteta aina tarpeeksi tosissaan, kun on niin paljon näitä "ruokanirsoilijoita".

Mulle kävisi tuollainen mies oikein hyvin, kun välttelen nyt huonoja hiilareita. Ravintoloista olen kyllä aina löytänyt jotain hyvää syötävää. Yleensä pyydän riisin tai perunoiden sijaan pelkästään kasviksia. 

Mulla paisuisi maha tosi paljon, jos jotain piirakkaa ja leivonnaista nyt söisin. 

Vierailija
42/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tapaillut tuollaista terveysintoilijaa ja se on oikeasti pidemmän päälle tosi rasittavaa, jos ei ole itse ihan samanlainen. Tämä noudatti ketotyyppistä ruokavaliota ja piti olla gluteenitonta (kun gluteeni on pahasta, vaikkei edes keliakiaa ole). Leivonnassa ei voinut käyttää valkoista sokeria ja jauhojenkin piti olla mantelijauhoja ym., koska valkeat jauhot on vain pullamössöhuttua. Kaikki lisäaineet oli suoraan itse saatanasta ja kasviksetkin piti olla luomua. Ei myöskään syönyt sianlihaa eikä mitään missä on liivatetta. Ja mitähän kaikkee näitä vielä oli...

Eipä tullut hänelle paljoa kokkailtua tai leivottua. Lisäksi veteli kaiken maailman lisäaineita purkeista, kun ne nyt vaan on niin terveellisiä ja keho niitä tarvitsee. Niinpä.

Ja tykkään toki itsekin syödä terveellisesti ja arvostan sitä, että mieskin katsoo mitä suuhunsa panee. Mutta oikeasti rajansa kaikella ja tuollainen terveyspakkomielle menee joillakin jo sairauden puolelle. Itse sain näistä terveysnipottajista niin tarpeekseni, etten varmasti ala enää toiste sellaista tapailemaan.

En noudata mitään ketodieettiä, mutta en minäkään mitään vehnäleivonnaisia söisi. Ja eikö tuollaiselle olisi hyvin helppo tehdä ruokaa. Tarjoaa vaan kasviksia, salaattia ja paistais kalaa tai jotain lihaa.

En itsekään syö pahemmin leivonnaisia. Mutta sen sijaan tykkään tehdä esim suolaisia piirakoita tms. Kyllähän se mun mielestä aika paljon rajoittaa, jos ei saa olla missään edes sitä gluteenitonta jauhoseosta. Ja käyppä sitten tällaisen kanssa ulkona syömässä, ei apuva sitä ravintolan valintaongelmaa varsinkin vieraammassa kaupungissa.

Ja näissä trendigluteenittomissa mua eniten ärsyttää se, kun heillä ei edes ole oikeasti mitään tarvetta vältellä sitä gluteenia. Jos on keliakia niin tilanne on aivan eri. Moni keliaakikko kertoo oikeasti kärsivänsä siitä, kun heidän gluteenitonta ruokavaliota ei nykyään oteta aina tarpeeksi tosissaan, kun on niin paljon näitä "ruokanirsoilijoita".

Kuulostat todella rasittavalta.

Ennen kuin gluteenittomuus yleistyi, sain ravintoneuvojalta ohjeet jättää sen pois ja huomasin sen sopivan minulle. Ajan myötä ryhdyin kuitenkin käyttämään sitä helppouden vuoksi uudelleen. Sitten samoihin aikoihin, kun muitigluteenittomuus ponnahti pinnalle kävin vasta-ainetestissä ja gluteenin vasta-aineet olivat todella koholla. Sen jälkeen lopetin gluteenin käytön kokonaan eikä ole tulossa takaisin ja kyllästyttää tuo syyllistäminen, etteikö muu kuin keliaakikko saisi olla gluteeniton.

Se, että on oikeasti jokin terveydellinen syy välttää gluteenia on aivan eri asia kuin se, ettei vaan halua syödä gluteenillisia tuotteita. Ja joillakin ihmisillä gluteeni aiheuttaa todella vaikeita oireita, turha verrata itseään sellaisiin, jos ei itse niistä kärsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko se tosiaan niin naisten mielestä, että raittiit terveet elämäntavat omaava mies = tylsä?

Pitää ilmeisesti olla renttu, joka herää omasta oksennuksestaan niin heti kiinnostaa. Näkee kyllä että hoivavietin pitää osua kohdilleen, tässä miehessä ei ilmeisesti osu kun mies selkeästi pitää itsestään huolen.

Onko se tosiaan niin, että palstan miehet ovat kehityksessään teini-ikäisiä? Ihan oikeastiko aikuinen mies ajattelee, että on tasan kaksi vaihtoehtoa: raittiit terveet elämäntavat tai omasta oksennuksestaan heräävä? Tuollainen mustavalkoisuus ei kuulu normaalisti kehittyneen aikuisen ihmisen ajatusmaaimaan, joten jokin vaihe on jäänyt kehityksessä sinulta väliin.

Minä en huolisi raitista miestä ja siihen on syynsä: olen sellaisen kanssa seurustellut ja voi vttu sitä jatkuvaa valitusta muiden juomisesta (en juonut itsekään niinä vuosina, jotka seurustelimme). Emme voineet käydä juuri missään, kun hän ei halunnut lähteä paikkoihin, joissa käytetään alkoholia. Ja jos kävimme niin nokka oli koko ajan nirpallaan.

Nyt on normaali mies, jolle maistuu viikossa 1-2 lonkeroa ja pari lasillista viiniä. Humalassa olen nähnyt hänet kuuden vuoden aikana ehkä kerran eikä silloinkaan todellakaan örvellys- tai muistipois-kunnossa. Leffaa katsellessa todellakin syödään sipsejä ja juodaan olutta/siideriä.

Vierailija
44/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miksi leffaa katsoessa pitää napostella.

Meillä napostellaan kotona leffaa katsoessa, koska harvoin löytyy mitään laatuleffoja. Katsotaan ehkä yksi leffa kuukaudessa, kesällä ei sitäkään.

Elokuvateatteriin en lähde sellaisen ihmisen kanssa, joka haluaa vieressä rapistella, napostella, maiskuttaa, hörppiä tai päästellä muitakaan ääniä. Siellä se elokuva on tärkeintä.

Vierailija
45/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus nuorena tollainen terveyshullu, urheiluhullu poikaystävä. Mä meinasin tulla hulluksi sen kanssa, ei hermo kestänyt. Oli pakko jättää se. Ei ikinä enää.

Outoa nipotusta tuokin, että terveellisesti syövä mies on jotenkin negatiivinen.

Enpä usko että löydätte miestä, joka valittaa siitä että nainen syö terveellisesti. Aika outoa että naisista sitten löytyy sellaista.

Terveellisesti syöminen on positiivinen asia ellei se mene överiksi. Se nimittäin voi mennä.

Vierailija
46/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaintoilijaa tai ruokanirsoa ihmistä en ottaisi. Enkä muutenkaan mitään ääri-ihmistä. Koska hän vaan olisi niin erityyppinen kuin minä, emme sopisi yhteen.

En jaksa pitkää valikoimista, tutkimista ja tarkistamisen tarkistamista kaupassa, ravintolassa tai kotona.

Suhteen pitää olla melko helppo ja koska itsellä ei ole mitään ruokarajotteita myös niin, että kumppani pystyy syömään miltei kaikkea. Tai sitten hän ei kuitenkaan tee numeroa jos on joku rajoitettu ruoka.

Huvikseen tai jostain syystä korostettua nirsoilua en jaksa yhtään.

Eli aloittajan juures-mies ei olisi myöskään minulle sopiva.

Luusopankeittäjät pysyköön lestissään ja kaltaisensa seurassa myös.

Vierailija
47/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat todella rasittavalta.

Ennen kuin gluteenittomuus yleistyi, sain ravintoneuvojalta ohjeet jättää sen pois ja huomasin sen sopivan minulle. Ajan myötä ryhdyin kuitenkin käyttämään sitä helppouden vuoksi uudelleen. Sitten samoihin aikoihin, kun muitigluteenittomuus ponnahti pinnalle kävin vasta-ainetestissä ja gluteenin vasta-aineet olivat todella koholla. Sen jälkeen lopetin gluteenin käytön kokonaan eikä ole tulossa takaisin ja kyllästyttää tuo syyllistäminen, etteikö muu kuin keliaakikko saisi olla gluteeniton.

Salli mun nauraa. JOKAINEN terapeutti tietää ettei täydelliselle kieltäymykselle perustuvat ruokavaliot pysy.

Vierailija
48/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisyys on ihan kiva juttu, mutta ei ehkä ole fiksuin tapa tarjoilla pierettävää safkaa naiselle, ainakin jos haluaa vällyjenkin väliin päätyä.

Vierailija
49/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset elämäntavat on ihan ok, mutta nekin voi mennä liian tiukistelun vuoksi vähän sairauden puolelle. Tuollainen ihminen joka elää yliterveellisesti, helposti vaatii sitä muiltakin ja pilaa perheen yhteisen ravintolaillankin haukkumalla kaikkien ruoka-annokset epäterveelliseksi. Lasten syömisiä vahditaan niin etteivät lapset opi itse säätelemään herkkujen syömistä ja synttäreillä ovat aivan vauhkona kakun kimpussa, kun isän silmä välttää. Toki tähän kuvioon kuuluu että siellä synttäreilläkin mies väijyy herkkupöydän luona, etteivät lapset pääse syömään liikaa. (Ja lapset tietävät tämän ja odottavat hetkeä, jolloin isä poistuu hetkeksi vartiopaikalta.) Vaimo joutuu syömään ruisleipää mieheltä salassa, koska ei jaksa sitä saarnaa ja syyllisyyttä. Ja lapsi purkautuu äidille kesäiltana, kun hänellä on syyllinen olo, kun söi kaverin luona jäätelöä vaikka tietää että isä ei tykkää.

True story! Pysykää kaukana tällaisista miehistä!

Vierailija
50/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko se tosiaan niin naisten mielestä, että raittiit terveet elämäntavat omaava mies = tylsä?

Pitää ilmeisesti olla renttu, joka herää omasta oksennuksestaan niin heti kiinnostaa. Näkee kyllä että hoivavietin pitää osua kohdilleen, tässä miehessä ei ilmeisesti osu kun mies selkeästi pitää itsestään huolen.

Luitko vain aloituksen vai myös vastaukset? Laskepa nyt puolin ja toisin mielipiteet yhteen ja tee sitten niiden välillä erotus ja vasta sitten päättele saamastasi tuloksesta ihan itse, miten se on.

Vierailija
51/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se toivoisi Ap:n laihduttavan, kun näyttää vetävän liikaa limsaa ja sipsejä.

Vierailija
52/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän positiivisena terveellisiä elämäntapoja ja itsekin niitä noudatan. Mutta tuo miehen käytös viestii jo tieteynlaisesta ehdottomuudesta, joka taas ei ole ollenkaan hyvä asia.

Ehkä hän vain toivoi, että sinä tuot sen "epäterveellsiemmän" osan ai sitten halusi kokella huumorintajuasi...

Niin, ap? Mikset tuonut mukanasi herkkuja tuliaisiksi? Kuuluu vähän niin kuin asiaan jos toisen kämpille menee...

Vierailija
53/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmiset tarkkoja sivuseikoista. Mulle olisi ollut ihan sama, mitä siellä olisi ollut tarjolla. Kiva ele että jotain oli. Myös leffa olisi ollut mulle aivan täysin yhdentekevä.

Olisin mennyt sinne sen miehen takia.

Vierailija
54/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tutkittuakin että naiset luopuisivat mieluummin seksistä kuin teollisesti valmistetuista sokeriherkuista. Miettikääpä sitä.

Herkuttelu on nykyajan huumeongelma, ja kaikki naiset ovat koukussa. Ilman mässyttämistä ei ole elämää.

Itsekään en aikaisemmin tajunnut että herkuttelu on oikeasti naisilla elämän tärkeimpiä asioita. Luulin että se on pahe, kuten tupakanpoltto. Ei ole, se on intohimo ja elämään ehdottomasti kuuluva asia.

Vierailija
55/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä vastauksia lukee, ymmärtää sen mitä siellä Prismassa näkee.

Vierailija
56/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko vain aloituksen vai myös vastaukset? Laskepa nyt puolin ja toisin mielipiteet yhteen ja tee sitten niiden välillä erotus ja vasta sitten päättele saamastasi tuloksesta ihan itse, miten se on.

Miksi pitäisi olla vaan joko tai? Itse en huolisi kumpaakaan ääripäätä, vaan ihan normaalin maalaisjärkisen terveellisesti syövän miehen.

Vierailija
57/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi tapailemani mies joka vaikutti normaalilta, ei miltään hihhuli-hipiltä mutta toisilla treffeillämme kun  pidimme luonani ekokuvaillan toi jotain kuusenkärkkäjuomaa ja kuivattuja omenalastuja sekä piti hirveän saarnan siitä miten paljon sipseissä on lisäaineita, ei katsottu leffaa loppuun vaan kehitin migreenin ja ajoin tyypin omenoineen ulos. Jumalauta jos katsotaan leffaa niin silloin nautitaan herkkuja eikä mitään kuusesta imettyä pihkaa!

Vierailija
58/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo ei ollut terveellistä. Kukkakaalista olisin saanut ehkä jopa sappikohtauksen! Raa`alle porkkanalle olen allerginen. 

Vierailija
59/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen gluteenittomalla ja vhh-ruokavaliolla sairauksien vuoksi, mutta muu perhe kyllä herkuttelee leffan ääressä karkilla, sipsillä ja muilla herkuilla. Toki leffaillassa maistuu miehelle ja lapsillekin kurkku- ja porkkanatikut ja vaikka lehtikaalisipsit. Asenteesta kaikki on kiinni. Minulle kelpaisi siis mainiosti tuollainen leffakattaus, mutta muiden elämäntapojen kyttääminen ja valistus on rasittavaa, jos se sellaiseksi menee.

Vierailija
60/113 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaintoilijaa tai ruokanirsoa ihmistä en ottaisi. Enkä muutenkaan mitään ääri-ihmistä. Koska hän vaan olisi niin erityyppinen kuin minä, emme sopisi yhteen.

En jaksa pitkää valikoimista, tutkimista ja tarkistamisen tarkistamista kaupassa, ravintolassa tai kotona.

Suhteen pitää olla melko helppo ja koska itsellä ei ole mitään ruokarajotteita myös niin, että kumppani pystyy syömään miltei kaikkea. Tai sitten hän ei kuitenkaan tee numeroa jos on joku rajoitettu ruoka.

Huvikseen tai jostain syystä korostettua nirsoilua en jaksa yhtään.

Eli aloittajan juures-mies ei olisi myöskään minulle sopiva.

Luusopankeittäjät pysyköön lestissään ja kaltaisensa seurassa myös.

Luusopankeittäjä on samaa mieltä. Onnea on samanhenkinen puoliso (slow food, lähi ja luomu, hävikin vähentäminen). Edellinen oli ruokanirso, sitä ei tosiaan jaksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi