Treffimies oli pahimman luokan terveysnipottaja, hyvä luoja
Menin miehen luo treffeille ja piti viettää leffailta herkkujen kanssa. Mitä mies teki? Toi sohvalle tarjottimen jossa oli pilkottuja porkkanoita, kurkkua, paprikaa, kukkakaalia ja niitä olisi pitänyt dipata ihan hänen omatekemäänsä dippiin jossa oli "terveyttä edistävää" kurkumaa ja mustapippuria sun muuta, siis ei edes saa käyttää kaupan valmisdippiä kun se on kuulemma niin epäterveellistä lisäainekamaa.
Kommentit (113)
En käsitä miksi leffaa katsoessa pitää napostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko se tosiaan niin naisten mielestä, että raittiit terveet elämäntavat omaava mies = tylsä?
Pitää ilmeisesti olla renttu, joka herää omasta oksennuksestaan niin heti kiinnostaa. Näkee kyllä että hoivavietin pitää osua kohdilleen, tässä miehessä ei ilmeisesti osu kun mies selkeästi pitää itsestään huolen.
Niin, muunlaisia miehiähän ei olekaan, oksennuksestaan herääviä ja tylsiä.
Tämä. Ei ole todellakaan noin mustavalkoista. Uskoisin että on myös miehiä, joille terveellisyys merkitsee tasapainoa ja ruokavalio sallii silloin tällöin herkuttelun ns. oikeilla herkuilla. Minä tiedän että minulle asiassaan ehdoton ääripään terveysnipottajamies ei sopisi, ihan vain oman henkisen hyvinvointini takia. Olen itse ollut se ihminen, joka valitsee syömisensä _aina_ ihan puhtaasti ravintoarvojen perusteella, "herkuttelee" porkkanoilla ja kirsikkatomaateilla ja jonka päivä menee pilalle kun ostaa vahingossa väärää tonnikalaa. Tuona ajanjaksona en voinut hyvin henkisesti enkä fyysisesti vaikka muuta itselleni uskottelin ja vaati monen vuoden työn oman pääni sisällä löytää syömiseen nykyisenlainen rentous. (Syömishäiriötä minulla ei koskaan ole diagnosoitu mutta tiedostan että ihan tervettäkään suhtautumiseni ruokaan ei tuolloin ollut.)
En tiedä onko aloituksen mies äärimmäinen terveysnipottaja mutta siltä vähän vaikuttaa. Hänenlaisen miehen kanssa riski vanohojen ajatusmallien aktivoitumiseen olisi liian suuri joten siksi sanoisin ei kiitos.
Naposteltavat on samoja mitä itsekin syön. Vihanneksia ja dippiä on niin hyvää eikä vain perjantaisin. Teen lisäksi valkkaria tai skumppaa. Ja jotain makeaa jälkkäriksi. Vanilijajätskiä ja marjoja aaah.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus nuorena tollainen terveyshullu, urheiluhullu poikaystävä. Mä meinasin tulla hulluksi sen kanssa, ei hermo kestänyt. Oli pakko jättää se. Ei ikinä enää.
Minulla oli myös nuorena samantapainen poikaystävä ja jonkun aikaa hänen määrittelemä terveellisyys oli ihan ok, mutta kun huomasin, että hänen elämä pyörii lähinnä sen ympärillä, niin koko tyyppi alkoi ärsyttämään. Ehkä hän ajatteli hyvää alkaessaan nalkuttamaan minulle huumorin varjolla ruuasta ja tekemisistäni, mutta liika on liikaa siinäkin. En jaksanut tyyppiä kuin muutaman viikon ja hänen jälkeensä löysin mieheni, joka oli normaali urheilullinen mies, mutta osasi myös nauttia ja elää stresittömästi normaalia arkea. Tietääkseni terveysintoilija on vieläkin ypöyksin ja lapseton, sillä hän näkyy aina välillä juoksevan luuviuluna posket lommolla kylällä.
Ja sit nää samat ämmät ihmettelee kun kilot vaan kertyy vaikka "mitään en syö" ja "kilppariongelma" syynä looool voihan naurut mikä idiootti muija
Oi, mies joka on kiinnostunut ruoasta! Kuka tahansa osaa ostaa sipsejä ja mässyä, kenen tahansa kanssa ei voi jakaa intohimojaan. (Täällä on luuliemi porisemassa.) Hän oli muuten oikeassa dippinsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus nuorena tollainen terveyshullu, urheiluhullu poikaystävä. Mä meinasin tulla hulluksi sen kanssa, ei hermo kestänyt. Oli pakko jättää se. Ei ikinä enää.
Minulla oli myös nuorena samantapainen poikaystävä ja jonkun aikaa hänen määrittelemä terveellisyys oli ihan ok, mutta kun huomasin, että hänen elämä pyörii lähinnä sen ympärillä, niin koko tyyppi alkoi ärsyttämään. Ehkä hän ajatteli hyvää alkaessaan nalkuttamaan minulle huumorin varjolla ruuasta ja tekemisistäni, mutta liika on liikaa siinäkin. En jaksanut tyyppiä kuin muutaman viikon ja hänen jälkeensä löysin mieheni, joka oli normaali urheilullinen mies, mutta osasi myös nauttia ja elää stresittömästi normaalia arkea. Tietääkseni terveysintoilija on vieläkin ypöyksin ja lapseton, sillä hän näkyy aina välillä juoksevan luuviuluna posket lommolla kylällä.
Mullakin exä muuttui urheilu- ja terveyshulluksi keski-iän kriisissään. Ei voi käydä kävelyllä vaan pitää juosta mahdollisimman kovaa. Ei voi ajella pyörällä ja jutella ja katsella maisemia vaan pitää ajaa täysillä. Ei saa laskettelureissulla rentoutua vaan pitää laskea aamusta iltaan ja reissua varten pitää alkaa treenata viikkoja ennen että varmasti jaksaa. Jne jne. Aina. Ja kaikkien muiden piti tietysti elää ja harrastaa samalla tavalla. Ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko se tosiaan niin naisten mielestä, että raittiit terveet elämäntavat omaava mies = tylsä?
Pitää ilmeisesti olla renttu, joka herää omasta oksennuksestaan niin heti kiinnostaa. Näkee kyllä että hoivavietin pitää osua kohdilleen, tässä miehessä ei ilmeisesti osu kun mies selkeästi pitää itsestään huolen.
Ei vaan ap arvostaa roskaruokaa. Minä arvostan tuota ap:n miehen ruokaa, mutta en tiedä riittäisikö se miehelle vaan vaatisiko minulta ehdottomia elintapoja, joihin en kyllä taivu ellei mies toimi kokkinani ja pääsen itse helpolla.
Mä olen tapaillut tuollaista terveysintoilijaa ja se on oikeasti pidemmän päälle tosi rasittavaa, jos ei ole itse ihan samanlainen. Tämä noudatti ketotyyppistä ruokavaliota ja piti olla gluteenitonta (kun gluteeni on pahasta, vaikkei edes keliakiaa ole). Leivonnassa ei voinut käyttää valkoista sokeria ja jauhojenkin piti olla mantelijauhoja ym., koska valkeat jauhot on vain pullamössöhuttua. Kaikki lisäaineet oli suoraan itse saatanasta ja kasviksetkin piti olla luomua. Ei myöskään syönyt sianlihaa eikä mitään missä on liivatetta. Ja mitähän kaikkee näitä vielä oli...
Eipä tullut hänelle paljoa kokkailtua tai leivottua. Lisäksi veteli kaiken maailman lisäaineita purkeista, kun ne nyt vaan on niin terveellisiä ja keho niitä tarvitsee. Niinpä.
Ja tykkään toki itsekin syödä terveellisesti ja arvostan sitä, että mieskin katsoo mitä suuhunsa panee. Mutta oikeasti rajansa kaikella ja tuollainen terveyspakkomielle menee joillakin jo sairauden puolelle. Itse sain näistä terveysnipottajista niin tarpeekseni, etten varmasti ala enää toiste sellaista tapailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Oi, mies joka on kiinnostunut ruoasta! Kuka tahansa osaa ostaa sipsejä ja mässyä, kenen tahansa kanssa ei voi jakaa intohimojaan. (Täällä on luuliemi porisemassa.) Hän oli muuten oikeassa dippinsä kanssa.
Nainen joka tekisi omia luuliemiä menisi kyllä listan kärkipäähän.
Kun pariskunta syö terveyttä ja hormoneja tukien, niin suhde on taatusti myös intohimoisempi ja seksielämäkin kukoistaa. Sipsi sokeri alkoholi taas tunnetusti vain haittaa seksielämää. Tuskinpa niitä nauttivilla miehillä edes seisoo, ainakaan kovin voimakkaasti.
Joskus oli huonompikin mutta en nyt muista koska.
Hmm, kuulostaa niin hipiltä. :) Ajattele, luvassa olisi voinut olla myös kukkaa ja tantraseksiä. Mikä sen parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa nipotusta tuokin, että terveellisesti syövä mies on jotenkin negatiivinen.
Enpä usko että löydätte miestä, joka valittaa siitä että nainen syö terveellisesti. Aika outoa että naisista sitten löytyy sellaista.
Vastaavaa löytyy miehistä. Olen liikuntaa harrastava nainen ja kerroin deittiprofiilissani mitä lajeja harrastan ja kuinka paljon. Vartaloani miehet jaksoivat ihailla, mutta pari orastavaa tapailua kaatui siihen, että käytin paljon aikaa liikkumiseen. Tämå kroppa ei varmasti synny sohvalla makaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Raitis terveellisesti elävä mies on tylsimys. Ei sellaisen kanssa voi suhteeseen alkaa, kun puuttuu "se jokin". Pitää olla kunnon viinaan menevä renttu joka tuo elämään väriä ja haasteita :)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tapaillut tuollaista terveysintoilijaa ja se on oikeasti pidemmän päälle tosi rasittavaa, jos ei ole itse ihan samanlainen. Tämä noudatti ketotyyppistä ruokavaliota ja piti olla gluteenitonta (kun gluteeni on pahasta, vaikkei edes keliakiaa ole). Leivonnassa ei voinut käyttää valkoista sokeria ja jauhojenkin piti olla mantelijauhoja ym., koska valkeat jauhot on vain pullamössöhuttua. Kaikki lisäaineet oli suoraan itse saatanasta ja kasviksetkin piti olla luomua. Ei myöskään syönyt sianlihaa eikä mitään missä on liivatetta. Ja mitähän kaikkee näitä vielä oli...
Eipä tullut hänelle paljoa kokkailtua tai leivottua. Lisäksi veteli kaiken maailman lisäaineita purkeista, kun ne nyt vaan on niin terveellisiä ja keho niitä tarvitsee. Niinpä.
Ja tykkään toki itsekin syödä terveellisesti ja arvostan sitä, että mieskin katsoo mitä suuhunsa panee. Mutta oikeasti rajansa kaikella ja tuollainen terveyspakkomielle menee joillakin jo sairauden puolelle. Itse sain näistä terveysnipottajista niin tarpeekseni, etten varmasti ala enää toiste sellaista tapailemaan.
En noudata mitään ketodieettiä, mutta en minäkään mitään vehnäleivonnaisia söisi. Ja eikö tuollaiselle olisi hyvin helppo tehdä ruokaa. Tarjoaa vaan kasviksia, salaattia ja paistais kalaa tai jotain lihaa.
Ihanat leffatarjoilut! Olisin ollu tosi tyytyväinen kun mies tarjoaa tuollaista terveellistä ja maukastakin naposteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En noudata mitään ketodieettiä, mutta en minäkään mitään vehnäleivonnaisia söisi. Ja eikö tuollaiselle olisi hyvin helppo tehdä ruokaa. Tarjoaa vaan kasviksia, salaattia ja paistais kalaa tai jotain lihaa.
En itsekään syö pahemmin leivonnaisia. Mutta sen sijaan tykkään tehdä esim suolaisia piirakoita tms. Kyllähän se mun mielestä aika paljon rajoittaa, jos ei saa olla missään edes sitä gluteenitonta jauhoseosta. Ja käyppä sitten tällaisen kanssa ulkona syömässä, ei apuva sitä ravintolan valintaongelmaa varsinkin vieraammassa kaupungissa.
Ja näissä trendigluteenittomissa mua eniten ärsyttää se, kun heillä ei edes ole oikeasti mitään tarvetta vältellä sitä gluteenia. Jos on keliakia niin tilanne on aivan eri. Moni keliaakikko kertoo oikeasti kärsivänsä siitä, kun heidän gluteenitonta ruokavaliota ei nykyään oteta aina tarpeeksi tosissaan, kun on niin paljon näitä "ruokanirsoilijoita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään syö pahemmin leivonnaisia. Mutta sen sijaan tykkään tehdä esim suolaisia piirakoita tms. Kyllähän se mun mielestä aika paljon rajoittaa, jos ei saa olla missään edes sitä gluteenitonta jauhoseosta. Ja käyppä sitten tällaisen kanssa ulkona syömässä, ei apuva sitä ravintolan valintaongelmaa varsinkin vieraammassa kaupungissa.
Ja näissä trendigluteenittomissa mua eniten ärsyttää se, kun heillä ei edes ole oikeasti mitään tarvetta vältellä sitä gluteenia. Jos on keliakia niin tilanne on aivan eri. Moni keliaakikko kertoo oikeasti kärsivänsä siitä, kun heidän gluteenitonta ruokavaliota ei nykyään oteta aina tarpeeksi tosissaan, kun on niin paljon näitä "ruokanirsoilijoita".
Kuulostat todella rasittavalta.
Ennen kuin gluteenittomuus yleistyi, sain ravintoneuvojalta ohjeet jättää sen pois ja huomasin sen sopivan minulle. Ajan myötä ryhdyin kuitenkin käyttämään sitä helppouden vuoksi uudelleen. Sitten samoihin aikoihin, kun muitigluteenittomuus ponnahti pinnalle kävin vasta-ainetestissä ja gluteenin vasta-aineet olivat todella koholla. Sen jälkeen lopetin gluteenin käytön kokonaan eikä ole tulossa takaisin ja kyllästyttää tuo syyllistäminen, etteikö muu kuin keliaakikko saisi olla gluteeniton.
Outoa nipotusta tuokin, että terveellisesti syövä mies on jotenkin negatiivinen.
Enpä usko että löydätte miestä, joka valittaa siitä että nainen syö terveellisesti. Aika outoa että naisista sitten löytyy sellaista.