keskeytetty yhdyntä ehkäisynä - haaveilen salaa vahingosta
Tunnen huonoa omatuntoa siitä, että meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä ehkäisynä, koska minulla oli pitkä lääkekuuri, jonka ajaksi piti lopettaa hormonaalinen ehkäisy. Mies kyllästyi 1kk jälkeen kumeihin ja aloitettiin tämä ehkäisy tapa. Lääkekuuri loppui mutta en ole vielä aloittanu hormonaalista ehkäisyä ja miehestä Se on ok, koska haluan seksiä ja läheisyyttä enemmän nyt kuin pillereiden kanssa. Toivon salaa vahinkoa, jota olen odottanut jo 6kuukautta. Olenko kamala kun ajattelen näin? Onko väärin että jos tietoisesti hrrastan miehen kanssa kahdesti peräkkäin seksiä, jotta vahinko voisi tapahtua? Mies ei halua vielä lisää mutta sanoo ettei vahinko haittaisi ja on tietoinen tämän menetelmän ehkäisyn huonoudesta.
Kommentit (31)
Meillä ei seksihalut oo vähentyny. Hormoonien jätön jälkeen minun seksuaalisuuteni on kasvanut. Mies on ennen sanonut siitä ettenkö halua häntä enään mutta nyt on vaan tullut kommentteja kuinka on mielissään kun haluan taas enemmän.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 22:46"]
Vahinkoa ei tuossa tapahdu, koska tiedätte että mahdollisuus on. Et voi sanoa sitä vahingoksi.
[/quote]
Kyllähän se mahdollisuus on aina kun harrastetaan seksiä. Edes sterilisaatio ei ole varma ehkäisykeino. Kyse on vaan todennäköisyyksistä, eli jos saivartelemaan lähdetään, kellekään ei voi syntyä vahinkovauvoja.
Itse miellä kyllä yllätysraskauksiksi kaikki, joita ei tarkoituksellisella yrittämisellä ja KAIKEN ehkäisyn poisjättämisellä alkuun saatettu. Kyllä mulle esim. kännihölmöily, jossa ehkäisy unohtui, on yllätysraskaus, vaikka miten olisi ollut ns. oma syy. Kuinka varma ehkäisyn täytyy olla, että sen pettämistä voisi pitää yllärinä? Riittääkö 80 vai edes 90 prosenttia?
Mites onko se mahdollista, että mies tietää sun olevan halukkaampi, kun haaveilet vauvasta? Ja vaan pitkittää aikaa, joilloin olet halukkaampi tuolla keskeytetyllä yhdynnällä? Ts jos kerran olet halukkaampi vauvaa yrittäessä, mies yrittää nauttia siitä mahdollisimman pitkään. Niin ainakin minä tekisin :)
M44
Touhutipoissa on siemennestettä, joten todennäköisyyshän on olemassa.
Oletteko silleen vakavemmin keskustelleet lapsen yrittämisestä? Sanoit että olet kahdesti kysynyt, mutta niin kuin aikuisten oikeasti keskustelleet ja suunnittelleet että milloin lapsellesi olisi ok aika?
Meillä sovittiin aikoinaan ihan aika milloin aletaan yrittään, mies siis halusi lapsen pian mutta omien sanojensa mukaan tarvitsi pari kk aikaa tottua ajatukseen. Itse siis ehdotti ja en painostanut, olin n. vuosi sitten jo sanonut että minun puolesta olisi jo ok, millon vaan tästä edes päin, eli asia jäi miehestä kiinni. No, meni 2 viikkoa ja meillä meni rikki kondomi, mies oli niin innoissaan asiasta, että ehkäisy jätettiin kokonaan pois.
Voi hyvinkin olla että mies ei vain uskalla tehdä päätöstä, ja tarvitsee ns sattuman viimeiseen päätökseen. Siltä tuo minun mielestä kuulostaa, että mies hakee sitä sattumaa, kyllähän kaikki tietää että keskeytetty yhdyntä ei ole kovinkaan toimiva menetelmä. Parhaiten se toimisi varmaan yhdistettynä "varmoihin" päiviin. Mutta minä siis sinun tilanteessa aloittaisin ihan vakavan keskustelun lasten hankkimisesta, jos teillä on suhdetta takana jo tarpeeksi.
Niin no yhdessä 10vuotta ja kaksi lasta jo ennestään
Ei kannata toivoa vahinkoa, sillä se tuskin tapahtuu. Mutta voisi olla fiksua alkaa puhumaan lapsen yrittämisestä jos se kuitenkin on molemmille noinkin tervetullut.
Eikös se mieskin tiedä kahden perättäisen kerran riskistä? Kannattaa puhua avoimesti yhdessä asiasta - sullahan on selkeästi vauvakuume. Tietysti voitte jatkaa tuolla tavoin, mutta pidemmän päälle voi olla raskasta joka kuukausi toivoa jotain, minkä toteutuminen on hyvin epätodennäköistä.
Jos oma pää kestää (etkä toivo liikoja) niin toihan on ihan hyvä ehkäisy tossa tilanteessa.. siis jos vahinko ok, mutta lapsi ei kuitenkaan vielä suunnitelmissa.
Ihan hyvä tapa, jos ei ole varma :) Vahinko on mahdollinen, mutta sen varaan ei kannata laskea. Hyvin moni tuntemani ihminen on mennyt vuosikausia keskeytetyllä yhdynnällä. Heistä pari on tullu raskaaksi, mutta moninkertainen määrä ei.
Niin onhan Tää rankkaa. Mutta en tiedä olisko rankempaa ehkäisyn kanssa. Sillo ei olisi mitään mahdollisuuksia. On mulla vauvakuume ollut jo vuoden, ylikin. Kolmas lapsi on iso muutos. Auto pitää vaihtaa (rahallisesti iso juttu) mutta kaikki pelit ja vehkeet lapsilta on säästetty.. Istuimet yms. Pinnasängyn jne.
Meillä molemmat haaveili vauvasta, mutta kumpikaan ei "uskaltanut" alkaa ihan yrittämällä yrittämään. Ainakin itselläni oli takana myös se, että en halunnut sitä tiettyä yrittämisen makua ja niitä piinapäiviä, vaikka vauvan halusinkin. Niinpä yhdessä päätettiin, että varmoilla päivillä mennään, epävarmoina keskeytetty. Jos raskaus alkaa, se on vain iloinen ylläri molemmille.
Ekassa kierrossa hormonaalisen ehkäisyn lopetuksen jälkeen ei kuitenkaan keskeytetty eikä varmoja päiviä laskettu. Tulin raskaaksi sen verran, että sain plussaviivat kahteen testiin. Vuoto alkoi kuitenkin 2 päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa eli tapahtui hyvin varhainen keskenmeno.
Tuon jälkeen laskettiin niitä varmoja päiviä, tosin mies tuli sillon tällöin "vahingossa" sisään myös epävamoina päivinä. Tämä toimi 2 kk ilman raskautta. Kolmannessa "varmat päivät"-kierrossa keskenemnon jälkeen olin tarkkana varmojen päivien kanssa, koska olin menossa silmäleikkaukseen ja lisäksi meillä oli suunnitteilla kesälomareissu, jonka aikana en halunnut olla pahoinvoiva. Siinä kierrossa ei ruiskittu epävarmoina päivinä "vahingossa" sisään kertaakaan. Siitä kierrosta sitten tietenkin tärppäsi, varmoina päivinä luonnollisesti :D Nyt menossa rv 18 ja lapsi on hyvin odotettu ja toivottu, molemmille :)
ihanaa, onnea :) meillä ei ole mies tullut sisään ollenkaan. Saa nähdä miten tässä käy. Yritän saada sen keskustelun aikaiseksi joku päivä. Nyt en näe miestä paljoa, koska hän tekee ilta\yövuoroa tämän viikon.
Kyllä vahingon pelko vie seksihalut. Eihän kukaan järjissään oleva ottaisi riskiä, jos sen tapahtuminen haittaisi.