Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos saisit tietää myöhemmin syksyllä että odotat kaksospoikia, jotka syntyvät ensi kesänä?

Vierailija
21.08.2020 |

Laskettuaika kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa. Pitäisitkö lapset vai tekisitkö abortin?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti hetkeäkään epäröimättä. En halua lapsia ollenkaan.

Vierailija
22/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkisin ilmastosyntiä, sitä, että lapset eivät saa kasvaa puhtaalla pallolla ja pelkäisin, voinko tarjota heille yhtä turvallisen lapsuuden kuin nyt jo teini-ikäisille sisaruksille. Ja ihmettelisin, koska miehen putket on laitettu poikki vuosikymmen takaperin.

Mutta pitäisin, toki, jos terveitä. Nuorena uskoin kaikkien oikeuteen elää, nyt vanhemmiten maailma on synkistänyt mielen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin onnellinen, vaikka toki realisti ja alkaisin hyvissä ajoin miettiä verkostot ynnä muut mitkä tukis jaksamisessa. Aborttia en tekisi missään nimessä.

Mutta et kai sentään hae tällä tavalla tukea/selkoa omalle ratkaisulle? Elämäntilanteet, voimavarat, terveys ym.kun kaikilla erilaiset, ei voi suoraan verrata.

En hae. Olemme haaveilleet lapsesta pitkään mieheni kanssa. :)

Vierailija
24/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä just yhtä parhaillaan imetän, ahdistaisi imettää kahta yhtä aikaa.. plus muu hoito ja huomiointi.. mut kaksoset on ihania, en toisaalta kykenis aborttiin

Vierailija
25/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne olis pakko abortoida, kun pitäs nyt keskittyä vaan siihen, että saan vihdoin koulun käytyä loppuun ja jotain työkokemusta jostain joskus vielä tässä elämässä... Tässä tilanteessa vielä näin 27v on ihan mahtavaa kyllä elää, mutta oma vika.

Vierailija
26/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio olisi pettänyt. Varmaan abortti.

50v.

Vierailija
27/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti hetkeäkään epäröimättä. En halua lapsia ollenkaan.

Miksi alapeukut?

Vierailija
28/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi pakko tehdä abortti. Käytän ehkäisyä siksi, että en halua tulla raskaaksi.

Vierailija
29/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kauhuissani, koska olisin tullut raskaaksi heti synnytyksen jälkeen. Ikää alkaa olla neljäkymmentä, joten kolme vauvaa vuoden sisään olis iso paukku. Mutta pitäisin vauvelit siltikin.

Vierailija
30/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin mikä meni ohi biologian tunnilla ja mistä ne tulee ulos? m33

Väännetään rautalangasta.. mitä tekisit jos vaimosi/tyttöystäväsi jne saisi tietää odottavansa kaksospoikia?

Vierailija
31/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille mahtuisi ja olisivat todella toivottu yllätys, pitäisin ehdottomasti.

Vierailija
32/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten alapeukkuja mulle kiitos, mutta kaksi olisi jo liian iso vahinko. Kolme lasta on toivottu ja yhden vahingon voisin pitää, mutta kaksi, ei.. nuorinkin on alle 2 v ja olen viimeisen vuoden jaksanut sillä ajatuksella, että nämä ei kauan ole pieniä. Siihen kaksi lisäksi?!?! Vanhemmatkin lapset tarvitsee äitiä, en voi olla loputtomasti kiinni vauvoissa. Tietty jos raskaus olisi jossain viikoilla 18-20 niin pakko se olisi kai kestää. Rakastaisin sitten varmasti, mutta kyllä olisin aivan nuutunut rätti seuraavat 20 vuotta. Miettikää nyt, viisi veljestä!!!

Vierailija
33/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin riemuissani! Tuplaonni!

Vierailija
34/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten alapeukkuja mulle kiitos, mutta kaksi olisi jo liian iso vahinko. Kolme lasta on toivottu ja yhden vahingon voisin pitää, mutta kaksi, ei.. nuorinkin on alle 2 v ja olen viimeisen vuoden jaksanut sillä ajatuksella, että nämä ei kauan ole pieniä. Siihen kaksi lisäksi?!?! Vanhemmatkin lapset tarvitsee äitiä, en voi olla loputtomasti kiinni vauvoissa. Tietty jos raskaus olisi jossain viikoilla 18-20 niin pakko se olisi kai kestää. Rakastaisin sitten varmasti, mutta kyllä olisin aivan nuutunut rätti seuraavat 20 vuotta. Miettikää nyt, viisi veljestä!!!

Mulla on viisi lasta, vaativa työ keskijohdossa enkä ole mikään nuutunut rätti vaan terve ja hyväkuntoinen ja hyvätuloinen! Ei mitään ongelmaa. Toki koko valveillaoloaika pitää painaa duunia tavalla tai toisella mutta ihan tässä kyllä selviää.

Vierailija
35/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi ihmettelisin, että olen vielä ylipäänsä hedelmällinen (57v) seuraavaksi toteaisin muistin pätkivän pahasti kun en muista kuka isä (olen leski).

Mutta tekisin abortin. Minulla on jo kolme tyttöä. 

Vierailija
36/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin sukupuolta.

Vierailija
37/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuossa oikein voi mitään tehdä. Toteaisin, että voi paska ja alkaisin valmistautua siihen, että kaikki muuttuu.

Vierailija
38/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viisi lasta, vaativa työ keskijohdossa enkä ole mikään nuutunut rätti vaan terve ja hyväkuntoinen ja hyvätuloinen! Ei mitään ongelmaa. Toki koko valveillaoloaika pitää painaa duunia tavalla tai toisella mutta ihan tässä kyllä selviää.

En tarkoittanutkaan ettei viiden tai useamman lapsen äiti voisi olla loistokunnossa, iloita lapsista ja perhe-elämästä ja varmasti todennäköisemmin kun on mielekäs työ joka tasapainottaa. Itselleni välivuosi lastenteosta alkaa kuitenkin olla tarpeen. Vanhemmuus on opettanut kärsivällisyyttä, mutta lehmän hermoja minulla ei ole vieläkään. Kaksoset juuri nyt kävisi kyllä voimille, siksi käytössä on ehkäisykapseli joka ei käytännössä ole pettänyt kellään ikinä. Ehkä sitten kun pojat on isompia uskallan haaveilla iltatähdestä.

Vierailija
39/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä eka loksahtaisi leuat, kun mut on steriloitu 11v sitten. Ja sitten tekisin abortin, kun on jo talossa kolme teinipoikaa ja ikää itsellä melkein 50v, ei toi vauva-arki kovasti houkuttele.

Vierailija
40/41 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä eka loksahtaisi leuat, kun mut on steriloitu 11v sitten. Ja sitten tekisin abortin, kun on jo talossa kolme teinipoikaa ja ikää itsellä melkein 50v, ei toi vauva-arki kovasti houkuttele.

Nuori tyttönen! Se maailman vanhin äiti oli joku 78v :)