Täysin perätön Lasu, mitä vois tehdä?
Siis tilanne tulee tässä. Seurustelin avioeron jälkeen miehen kanssa, joka oli vainoharhaisen mustasukkainen ja hänen kuvitelmissaan mulla oli hirveän paljon sivusuhteita. Tiesi mun ja mun ex-miehen avioeron jälkeisistä ongelmista. Ex-mies ei siis tavannut lasta ja suostunut tekemään tapaamissopimusta vaikka kuinka yritin. No onneksi siihen on tullut muutos, mutta se vaati sen, että itse sain totaalisen uupumisen viime syksynä. Olin tosi epävakaa tuuliviiri ja masennuin pohjalukemiin ja hain sitten apua itselleni niin psykiatrisesta avohoidosta kuin lastensuojelustakin ja sain silloin kotipalvelutyöntekijän meille ennakoivana lastensuojelutyönä. Siis tuo loppuunpalaminen johtui täysin siitä, kun jäin aivan yksin kuormittavassa elämäntilanteessa ja kannoin tosi paljon huolta lapsestani, jota isä ei tavannut. Onneksi ton viime syksyisen takia ex-mies sekä ex-miehen äiti havahtuivat, että tarvitsen apua ja alkoivat viettää aikaa lapsen kanssa.
Erosin keväällä poikaystävästäni, kun hänellä alkoi olla tosi pahoja kuvitelmia noista sivusuhteista ja oli tosi varma, että jatkuvasti käyn vieraissa. Hänen juttunsa olivat tosi sekopäisiä, kuvitelmissaan mulla oli suhde lapsen opettajankin kanssa.
Nyt sitten kolmeen kuukauteen en ole tyyppiin ollut missään yhteydessä ja tänään tuli lastensuojelusta puhelu, että sinne on tullut kirjallinen lastensuojeluilmoitus, jossa ilmaistaan huoli lapsesta. Minä kuulemma juhlin vain, mulla on vaihtuvia miessuhteita ja ne käy meillä kotona lapsen läsnäollessa, valehtelen lapselle isästään ja estän lasta ja isää tapaamasta toisiaan ja olen epävakaa mielenterveydeltäni. Ja lapsi on erittäin paljon isän äidillä, jotta minä pääsen juhlimaan. No siis joo en juhli kuin joskus ja silloin lapsi on sovittuna aikana isällään. Miehiä ei meillä ramppaa, toki käyn treffeillä ihan normaalisti. Mummo viettää kyllä lapsen kanssa aikaa silloin tällöin. Käyvät ostoksilla ja uimassa, mutta yökylässä lapsi on mummolla ollut viimeksi helmikuussa. Omat vanhemmat asuu kaukana, joten heillä lapsi ei käy.
No siis onni oli, että kun Lasu soitti lapsen isälle, niin hän sanoi, että ei pidä paikkaansa, että äiti olisi koskaan estänyt tapaamisia ja että hän tietää ettei lapsi ole mummollakaan ollut hoidossa puoleen vuoteen, että ei pidä paikkaansa nuo väitteet ja miehiin ja juhlimiseen oli sanonut, että eipä ole lapselta tälläistä kuullut muutenkaan.
Mä oon aika varma, että tää on ton mun entisen poikaystävän tekosia. Siis ei ole muita vaihtoehtoja. Se on sellanen tyyppi, että se on eron jälkeen kytännyt mun talon vieressä mun menojani. Ja kun oli tosi vainoharhaisen mustasukkainen, niin luulen, että on nähnyt mun deiteillä ja sitten on pimahtanut päässä ja tehnyt tuon lasun.
Onneksi lastensuojelusta sanottiin, että tästä ei nyt seuraa tän kummempia selvittelyjä.
Mutta mites jos toinen jatkaa tälläsen ilmoitusten tekoa? Tää kirje oli tosiaan lähetetty anonyymisti ja kertoo aika paljon lasun tekijästä, kun ei tehnyt sitä edes puhelimitse. Joten jossain pienessä päässään ymmärsi, että perätön ilmoitus voi johtaa sanktioihin. Voiko tällästä saada mitenkään loppumaan, kun enhän mä voi millään todistaa, että kyseessä on mun entinen poikaystävä. Ja mä en todellakaan aio häneen olla yhteydessä tämän asian tiimoilta, kun tiedän, että saattaa provosoitua.
Kommentit (56)
Ihanaa, kun ex miehesi kuitenki puolusti sinua.
Sano tälle toiselle exällesi että olet poliisiin yhteydessä jos stalkkaus ei lopu. Tuo on jo vainoamista.
Kuule, jos se teidän sossu toteaa, että antaa olla, niin ei se seuraavankaan ilmoituksen takia rupea mihinkään. Sama sossuhan sen käsittelee seuraavallakin kerralla, jos sellainen tulee. t: lasun sossu
Vierailija kirjoitti:
Kuule, jos se teidän sossu toteaa, että antaa olla, niin ei se seuraavankaan ilmoituksen takia rupea mihinkään. Sama sossuhan sen käsittelee seuraavallakin kerralla, jos sellainen tulee. t: lasun sossu
No joo, mutta tosiaan vähän pelottaa, kun taustalla kuitenkin mulla on ollut se uupuminen. Onneksi kuitenkaan läheisillä ei ole tällä hetkellä huolta minusta tai lapsesta. Aika helppo tapa sillain oli kiusata mua nyt, kun tiesi, että olen sieltä lastensuojelusta vuosi sitten hakenut apua kotiin tukemaan jaksamistani. Silloinhan tehtiin isompi selvitys ja todettiin, että varsinaista asiakkuutta ei tarvita, mutta sain ennaltaehkäisevää palvelua ja nyt tosiaan oli tuo ilmoitus käsitelty ihan parilla puhelin soitolla.
Mun ex-mies oli ärähtänyt, että hakee sossusta kopion siitä kirjeestä itselleen ja laittaa talteen. Onneksi kuitenkin puolusti mua, ettei jäänyt vain mun puheiden varaan tuo selvitys. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä te teette kun teitä käytetään systemaattiseen vainoamiseen ja kiusaan? Ilmoitatteko automaattisesti poliisille? Pitäähän teidän puuttua tuollaiseen kiusaan. Ette tee mitään? Ette edes neuvo kun ap täällä kyselee?
En jaksa lukea, mutta perättömään lasuun toimii aina sama:
Jos se todella on perätön, aihetta huoleen ei ole. Toimit hyvässä yhteistyössä sosiaalityöntekijöiden kanssa, ja kaikki menee hyvin. Ne työntekijätkin näet toivovat ettei tarvitse ruveta mihinkään toimenpiteisiin.
Älä valehtele. Kaikista löytyy vikaa kun oikein tarkasti tutkitaan, stana!
Vierailija kirjoitti:
Jos se todella on perätön, aihetta huoleen ei ole. Toimit hyvässä yhteistyössä sosiaalityöntekijöiden kanssa, ja kaikki menee hyvin. Ne työntekijätkin näet toivovat ettei tarvitse ruveta mihinkään toimenpiteisiin.
Joo joo, nat si-Saksassa teikäläiset olisi hakeutuneet sinne kes kitysleirin vartijoiden vakansseille. Systeemin orjia siis.
Lapsen isä on sun puolella ja niin tilanne kannattaa pitääkin. Sinuna kiittäisin lämpimästi lapsen isää hänen tuestaan ja jatkaisin elämääni samaan malliin. Huolehtisin että lapsen (ja myös sinun) hyvät välit isään säilyy ja jatkaisin elämääni samaan malliin. Sinulla on puhtaat jauhot pussissa eikä mitään hätää. Anna exän sekoilla, eiköhän se lastensuojelukin jossain kohtaa ymmärrä asian laidan. Ei ne nyt niin puusilmiä voi olla, etteivät tajua kun toistuvasti tulee nimettömiä lasuja samalla teemalla (miehet ja biletys). Kerrot avoimesti joka kerta sossuille mikä on homman nimi. Todella ikävää ja stressaavaahan tuo on. Älä ota mitään yhteyttä siihen sekopää exään.
Vierailija kirjoitti:
Jep, no enkös sanonut, että olen käynyt aivan pohjilla ja silloin oli kotikin ihan läävä ja sen olen silloin vuosi sitten sossuun kertonut.
Onneksi toi ex-miehen äiti käy meillä aika ajoin kahvilla niin on aika luotettava lähde sanomaan, että sellaista ongelmaa ei ole enää.
Jos Lasutyöntekijä on vielä linjoilla, niin miten teillä ylipäänsä suhtaudutaan tollasiin anonyyminä kirjeenä tulleisiin ilmoituksiin? Mä itse jotenkin ajattelen niin, että siis onhan tuo tosi epätavallinen tapa, että luulisi yleensä ihmisten soittavan, mutta siitähän jää sillon joku jälki vaikka anonyyminä toimii ja mikäli tosi räikeitä valheita niin poliisi vois lähtee selvittää asiaa.
Ap
Uppista. Tohon haluisin saada vastauksen, että miten noihin nimettömiin kirjeisiin suhtaudutaan yleensä, jos alkaa enemmän niitä tipahtelemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Uppista. Tohon haluisin saada vastauksen, että miten noihin nimettömiin kirjeisiin suhtaudutaan yleensä, jos alkaa enemmän niitä tipahtelemaan. Ap
Suhtaudutaan niin että jotain huolta herättävää sussa on oltava kun muilla huoli herää. Näinhän se sossu hesarissa sanoi. Se, että jollekin tulee huoli kertoo että siellä on jotain mihin tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, no enkös sanonut, että olen käynyt aivan pohjilla ja silloin oli kotikin ihan läävä ja sen olen silloin vuosi sitten sossuun kertonut.
Onneksi toi ex-miehen äiti käy meillä aika ajoin kahvilla niin on aika luotettava lähde sanomaan, että sellaista ongelmaa ei ole enää.Jos Lasutyöntekijä on vielä linjoilla, niin miten teillä ylipäänsä suhtaudutaan tollasiin anonyyminä kirjeenä tulleisiin ilmoituksiin? Mä itse jotenkin ajattelen niin, että siis onhan tuo tosi epätavallinen tapa, että luulisi yleensä ihmisten soittavan, mutta siitähän jää sillon joku jälki vaikka anonyyminä toimii ja mikäli tosi räikeitä valheita niin poliisi vois lähtee selvittää asiaa.
Ap
90% lasuista tulee virkansa vuoksi toimivilta, opettajilta, lääkäreiltä, poliisilta jne. 10% tulee yksityishenkilöiltä, joista 9 tekee ilmoituksen ihan nimellään. Se nimetön ilmoitus on yleensä niin hataraa juttua, että kysytään lapsen vanhemmilta mistä luulevat, että niissä puhutaan ja jutellaan se tunti. Jos perheellä ei itsellään ole huolta tai toiveita palveluille, niin siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi toi ex-miehen äiti käy meillä aika ajoin kahvilla niin on aika luotettava lähde sanomaan, että sellaista ongelmaa ei ole enää.Jos Lasutyöntekijä on vielä linjoilla, niin miten teillä ylipäänsä suhtaudutaan tollasiin anonyyminä kirjeenä tulleisiin ilmoituksiin? Mä itse jotenkin ajattelen niin, että siis onhan tuo tosi epätavallinen tapa, että luulisi yleensä ihmisten soittavan, mutta siitähän jää sillon joku jälki vaikka anonyyminä toimii ja mikäli tosi räikeitä valheita niin poliisi vois lähtee selvittää asiaa.
Ap90% lasuista tulee virkansa vuoksi toimivilta, opettajilta, lääkäreiltä, poliisilta jne. 10% tulee yksityishenkilöiltä, joista 9 tekee ilmoituksen ihan nimellään. Se nimetön ilmoitus on yleensä niin hataraa juttua, että kysytään lapsen vanhemmilta mistä luulevat, että niissä puhutaan ja jutellaan se tunti. Jos perheellä ei itsellään ole huolta tai toiveita palveluille, niin siinäpä se.
Kyse on nyt siitä, että perätön ilmoitus on rikos. Millä tavalla lasussa autetaan tällaisen uhriksi joutunutta, että pahantekijä saadaan kiinni? Ei ole siis kyse siitä, että mitä perättömästä ilmoituksesta seuraa uhrille vaan miten saadaan rikoksen tekijä vastuuseen? Perättömien ilmoitusten tekeminen voi täyttää myös vainon tunnusmerkit, joka on myös rikos.
Et voi mitään mutta ei ne päättämät lasutkaan saa aikaan muuta kuin että ne soittaa ja kysyy. Sinä ja exäsi vastaatteet taas ettei totta ja asia käsitelty. Mitä enemmän niitä tulee sitä vähemmän ne siellä lasussakaan välittää.
Rikosilmoitus. Tuo on kunnianloukkaus. Ja jos höirintä jatkuu, se on stalkkaamista ja lähestymiskieltoasia.
Turha nähdä vaivaa perättömistä lasuista. Turha tehä rikosilmoitusta, se on energian hukkaamista. Ei sossut tyhjästä järjestä palveluita, jos niille ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus. Tuo on kunnianloukkaus. Ja jos höirintä jatkuu, se on stalkkaamista ja lähestymiskieltoasia.
Rikosilmoitus ilman tekijää tai todisteita päätyy samanlaiseen kasaan kuin perättömäksi todettu lasu.
Vierailija kirjoitti:
Turha nähdä vaivaa perättömistä lasuista. Turha tehä rikosilmoitusta, se on energian hukkaamista. Ei sossut tyhjästä järjestä palveluita, jos niille ei ole tarvetta.
Ei todellakaan, muutenkin saadaan taistella, että saadaan palvelut heille, jotka ne tarvitsevat, kun kunnat ovat taloudellisesti tiukilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on silti kunnianloukkaus ja hyökkäys yksilön kotirauhaa vastaan.
Ja vie valtavasti aikaa ja energiaa ja aiheuttaa paljon stressiä.
Ei ole mikään kevyt asia, kuten sinä väität.
Et voi tehdä mitään, ilmoitus tehty ilman nimeä.