Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin perätön Lasu, mitä vois tehdä?

Vierailija
21.08.2020 |

Siis tilanne tulee tässä. Seurustelin avioeron jälkeen miehen kanssa, joka oli vainoharhaisen mustasukkainen ja hänen kuvitelmissaan mulla oli hirveän paljon sivusuhteita. Tiesi mun ja mun ex-miehen avioeron jälkeisistä ongelmista. Ex-mies ei siis tavannut lasta ja suostunut tekemään tapaamissopimusta vaikka kuinka yritin. No onneksi siihen on tullut muutos, mutta se vaati sen, että itse sain totaalisen uupumisen viime syksynä. Olin tosi epävakaa tuuliviiri ja masennuin pohjalukemiin ja hain sitten apua itselleni niin psykiatrisesta avohoidosta kuin lastensuojelustakin ja sain silloin kotipalvelutyöntekijän meille ennakoivana lastensuojelutyönä. Siis tuo loppuunpalaminen johtui täysin siitä, kun jäin aivan yksin kuormittavassa elämäntilanteessa ja kannoin tosi paljon huolta lapsestani, jota isä ei tavannut. Onneksi ton viime syksyisen takia ex-mies sekä ex-miehen äiti havahtuivat, että tarvitsen apua ja alkoivat viettää aikaa lapsen kanssa.

Erosin keväällä poikaystävästäni, kun hänellä alkoi olla tosi pahoja kuvitelmia noista sivusuhteista ja oli tosi varma, että jatkuvasti käyn vieraissa. Hänen juttunsa olivat tosi sekopäisiä, kuvitelmissaan mulla oli suhde lapsen opettajankin kanssa.

Nyt sitten kolmeen kuukauteen en ole tyyppiin ollut missään yhteydessä ja tänään tuli lastensuojelusta puhelu, että sinne on tullut kirjallinen lastensuojeluilmoitus, jossa ilmaistaan huoli lapsesta. Minä kuulemma juhlin vain, mulla on vaihtuvia miessuhteita ja ne käy meillä kotona lapsen läsnäollessa, valehtelen lapselle isästään ja estän lasta ja isää tapaamasta toisiaan ja olen epävakaa mielenterveydeltäni. Ja lapsi on erittäin paljon isän äidillä, jotta minä pääsen juhlimaan. No siis joo en juhli kuin joskus ja silloin lapsi on sovittuna aikana isällään. Miehiä ei meillä ramppaa, toki käyn treffeillä ihan normaalisti. Mummo viettää kyllä lapsen kanssa aikaa silloin tällöin. Käyvät ostoksilla ja uimassa, mutta yökylässä lapsi on mummolla ollut viimeksi helmikuussa. Omat vanhemmat asuu kaukana, joten heillä lapsi ei käy.

No siis onni oli, että kun Lasu soitti lapsen isälle, niin hän sanoi, että ei pidä paikkaansa, että äiti olisi koskaan estänyt tapaamisia ja että hän tietää ettei lapsi ole mummollakaan ollut hoidossa puoleen vuoteen, että ei pidä paikkaansa nuo väitteet ja miehiin ja juhlimiseen oli sanonut, että eipä ole lapselta tälläistä kuullut muutenkaan.

Mä oon aika varma, että tää on ton mun entisen poikaystävän tekosia. Siis ei ole muita vaihtoehtoja. Se on sellanen tyyppi, että se on eron jälkeen kytännyt mun talon vieressä mun menojani. Ja kun oli tosi vainoharhaisen mustasukkainen, niin luulen, että on nähnyt mun deiteillä ja sitten on pimahtanut päässä ja tehnyt tuon lasun.

Onneksi lastensuojelusta sanottiin, että tästä ei nyt seuraa tän kummempia selvittelyjä.
Mutta mites jos toinen jatkaa tälläsen ilmoitusten tekoa? Tää kirje oli tosiaan lähetetty anonyymisti ja kertoo aika paljon lasun tekijästä, kun ei tehnyt sitä edes puhelimitse. Joten jossain pienessä päässään ymmärsi, että perätön ilmoitus voi johtaa sanktioihin. Voiko tällästä saada mitenkään loppumaan, kun enhän mä voi millään todistaa, että kyseessä on mun entinen poikaystävä. Ja mä en todellakaan aio häneen olla yhteydessä tämän asian tiimoilta, kun tiedän, että saattaa provosoitua.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus. Tuo on kunnianloukkaus. Ja jos höirintä jatkuu, se on stalkkaamista ja lähestymiskieltoasia.

Rikosilmoitus ilman tekijää tai todisteita päätyy samanlaiseen kasaan kuin perättömäksi todettu lasu.

Tekijä pitää kertoa ja se todistehan on juurikin se perätön lasu. Olet kyllä tyhmä!

Vierailija
22/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÅÅÄMNSETÄ EPRSUJE IE TULE TGRPEETON LASSULIMOJA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pidä huolta itsestäsi. Se on kaiken avain.

2. Pidä hyvä suhde lapsen isään/exään, kuten olet tähänkin asti pitänyt. Keskustele hänen kanssaan avoimesti tilanteesta.

3. Ilmoita stalkkeri-exälle, että nyt loppuu se stalkkaus tai teet hänestä ilmoituksen poliisille ja toimi sitten näin, jos hän vielä kyttää talon nurkalla.

4. Jos lastensuojelu ottaa jälleen yhteyttä, kerrot edelleen avoimesti sinne tilanteesta, myös siitä että epäilet tämän olevan stalkkerin tapa kiusata.

Vierailija
24/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus. Tuo on kunnianloukkaus. Ja jos höirintä jatkuu, se on stalkkaamista ja lähestymiskieltoasia.

Rikosilmoitus ilman tekijää tai todisteita päätyy samanlaiseen kasaan kuin perättömäksi todettu lasu.

Tekijä pitää kertoa ja se todistehan on juurikin se perätön lasu. Olet kyllä tyhmä!

Ap ei tiedä tekijää. Kuka se tässä tyhmä on.

Vierailija
25/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea, mutta perättömään lasuun toimii aina sama:

Jos se todella on perätön, aihetta huoleen ei ole. Toimit hyvässä yhteistyössä sosiaalityöntekijöiden kanssa, ja kaikki menee hyvin. Ne työntekijätkin näet toivovat ettei tarvitse ruveta mihinkään toimenpiteisiin.

Se on silti kunnianloukkaus ja hyökkäys yksilön kotirauhaa vastaan.

Ja vie valtavasti aikaa ja energiaa ja aiheuttaa paljon stressiä.

Ei ole mikään kevyt asia, kuten sinä väität.

Lapsestani on tehty perätön ilmoitus. Soittivat ja kertoivat. Juteltiin hetki ja se oli sillä. Ei ollut sen rankempaa. Vähän taidat paisutella asiaa.

Vierailija
26/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elämässä oli vaihe jolloin useampikin ihminen teki kymmeniä ilmoituksia joka vuosi. Loppuivat sitten kun tämän kaiken masinoinut vanhempi sai tuomiot perheväkivallasta ja ihmisten silmät alkoivat avautua. Loppuvaiheessa sossu vain soitti että tällainen taas tehty.

Yksi parhaista oli se, kun lapsi oli tukiperheessä. Toinen vanhempihan tätä ei tiennyt koska ei ole kiinnostunut lapsen asioista. Teki kuitenkin lasun kun toinen vanhempi juhlimassa lapsen ollessa tukiperheessä.

Vierailija
27/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä. Poliisi sen tekijän selvittää kun tekee sen rikosilmoituksen.

Vierailija
28/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se todella on perätön, aihetta huoleen ei ole. Toimit hyvässä yhteistyössä sosiaalityöntekijöiden kanssa, ja kaikki menee hyvin. Ne työntekijätkin näet toivovat ettei tarvitse ruveta mihinkään toimenpiteisiin.

Lapsestani on tehty perätön ilmoitus. Soittivat ja kertoivat. Juteltiin hetki ja se oli sillä. Ei ollut sen rankempaa. Vähän taidat paisutella asiaa.

Niin varmaan juu. 

Vierailija
29/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on varmaan joku kristallipallo millä selvittävät?

Vierailija
30/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain on taas ihanan harhainen asenne poliisin ja lastensuojelun resursseja kohtaan. Joo, lasu maksimoi toiminnan täysille ja huostaa lapset heti ekasta nimettömästä ilmosta, kun aina löytyy jotain ongelmaa kun tarpeeksi kaivetaan, niin se yksi sossu sanoi hesarissa! (Jutussa jossa tuon sossun väitettiin myös sanoneen että lasu voidaan tehdä vanhemmista, taisi olla otsikossa. Eli toimittelija tainnut käyttää koko jutussa vähän laveaa pensseliä...) Ja poliisilla on aikaa lähteä yhtä yksittäistä perätöntä lasu-ilmoa aina tutkimaan, juu' u, aivan varmasti.

Toki pitäisi olla mahdollista, että siinä vaiheessa kun niitä nimettömiä ilmoja alkaa olla pinkka, niin silloin pitäisi poliisillakin olla resursseja sen verran irroittaa, että tutkitaan tuollainen vaino ja mustamaalaus. Ja saadaan niitä lasun rajallisia resursseja kohdistettua oikeasti aiheellisten ilmojen käsittelyyn. Kun eikö niihin kuitenkin jotenkin aina ole reagoitava noihin selkeästi kiusaamismielessä tehtyihin ilmoihin, luettava läpi, soitettava ilmon kohteena olevalle, kirjattava kaikki... Ihan turhaa ajanhukkaa.

Vierailija
31/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain on taas ihanan harhainen asenne poliisin ja lastensuojelun resursseja kohtaan. Joo, lasu maksimoi toiminnan täysille ja huostaa lapset heti ekasta nimettömästä ilmosta, kun aina löytyy jotain ongelmaa kun tarpeeksi kaivetaan, niin se yksi sossu sanoi hesarissa! (Jutussa jossa tuon sossun väitettiin myös sanoneen että lasu voidaan tehdä vanhemmista, taisi olla otsikossa. Eli toimittelija tainnut käyttää koko jutussa vähän laveaa pensseliä...) Ja poliisilla on aikaa lähteä yhtä yksittäistä perätöntä lasu-ilmoa aina tutkimaan, juu' u, aivan varmasti.

Toki pitäisi olla mahdollista, että siinä vaiheessa kun niitä nimettömiä ilmoja alkaa olla pinkka, niin silloin pitäisi poliisillakin olla resursseja sen verran irroittaa, että tutkitaan tuollainen vaino ja mustamaalaus. Ja saadaan niitä lasun rajallisia resursseja kohdistettua oikeasti aiheellisten ilmojen käsittelyyn. Kun eikö niihin kuitenkin jotenkin aina ole reagoitava noihin selkeästi kiusaamismielessä tehtyihin ilmoihin, luettava läpi, soitettava ilmon kohteena olevalle, kirjattava kaikki... Ihan turhaa ajanhukkaa.

kokemuksesta puhun. poliisi selvittää ilmoittajan jos lastensuojelu ei suosiolla kerro.

t törkeän kunnianloukkauksen oikeuteen vienyt ja kuuden tonnin korvaukset saanut

Vierailija
32/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun ex miehesi kuitenki puolusti sinua.

Sano tälle toiselle exällesi että olet poliisiin yhteydessä jos stalkkaus ei lopu. Tuo on jo vainoamista.

Et pelkästään uhkaa tehdä niin, vaan joka kerta marssit laitokselle ja teet rikosilmoituksen. Jos uhkailulinjalle menet, on luivijengillä parempi uhkailla kuin poliisilla. Mutta tarvittaessa pitää sitten myös pystyä toteuttamaan uhkauksensa.

Vierailija
33/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasun sossut on tottuneet tommosiin perättömiin huuhaa ilmoituksiin -> mappi ööhön.

T. Sossu

Vierailija
34/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Kaikista löytyy vikaa kun oikein tarkasti tutkitaan, stana!

Jep, no enkös sanonut, että olen käynyt aivan pohjilla ja silloin oli kotikin ihan läävä ja sen olen silloin vuosi sitten sossuun kertonut.

Onneksi toi ex-miehen äiti käy meillä aika ajoin kahvilla niin on aika luotettava lähde sanomaan, että sellaista ongelmaa ei ole enää.

Jos Lasutyöntekijä on vielä linjoilla, niin miten teillä ylipäänsä suhtaudutaan tollasiin anonyyminä kirjeenä tulleisiin ilmoituksiin? Mä itse jotenkin ajattelen niin, että siis onhan tuo tosi epätavallinen tapa, että luulisi yleensä ihmisten soittavan, mutta siitähän jää sillon joku jälki vaikka anonyyminä toimii ja mikäli tosi räikeitä valheita niin poliisi vois lähtee selvittää asiaa.

Ap

Olen sossu, aiemmin lasussa ollut. Mut oikeesti sossulla on muutenkin tosi paljon oikeita töitä ja oikeasti selvitettävää, että eipä noita oikein jaksa. Lain mukaan ilmoituksesta tulee kyllä huoltajille ilmoittaa ja todetan, ettei johda enempiin selvittelyihin. Toki jos samasta asiasta tulisi monesta paikkaa ilmoituksia, asiaa voisi tarkemmin selvittää.

Ja ei, sossut ei tietenkään tee toisten puolesta rikosilmoituksia (paitsi rikostutkintapyyntö lapseen kohdistuvassa seks. tai väkivaltarikosepäilyssa) vaan jos koet asian olevan poliisiasia ja itsesi olevan rikoksen uhri, sinun tehtävä on tehdä poliisille ilmoitus.

Vierailija
35/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Kaikista löytyy vikaa kun oikein tarkasti tutkitaan, stana!

Jep, no enkös sanonut, että olen käynyt aivan pohjilla ja silloin oli kotikin ihan läävä ja sen olen silloin vuosi sitten sossuun kertonut.

Onneksi toi ex-miehen äiti käy meillä aika ajoin kahvilla niin on aika luotettava lähde sanomaan, että sellaista ongelmaa ei ole enää.

Jos Lasutyöntekijä on vielä linjoilla, niin miten teillä ylipäänsä suhtaudutaan tollasiin anonyyminä kirjeenä tulleisiin ilmoituksiin? Mä itse jotenkin ajattelen niin, että siis onhan tuo tosi epätavallinen tapa, että luulisi yleensä ihmisten soittavan, mutta siitähän jää sillon joku jälki vaikka anonyyminä toimii ja mikäli tosi räikeitä valheita niin poliisi vois lähtee selvittää asiaa.

Ap

90% lasuista tulee virkansa vuoksi toimivilta, opettajilta, lääkäreiltä, poliisilta jne. 10% tulee yksityishenkilöiltä, joista 9 tekee ilmoituksen ihan nimellään. Se nimetön ilmoitus on yleensä niin hataraa juttua, että kysytään lapsen vanhemmilta mistä luulevat, että niissä puhutaan ja jutellaan se tunti. Jos perheellä ei itsellään ole huolta tai toiveita palveluille, niin siinäpä se.

Typerä seula tuo lastensuojelu, ei ne oikeasti ketään suojele. Sen seulan läpi pääsi hyvin väkivaltaisessa alkoholisti perheessä asunut lapsi eli minä, joka olisi kyllä huostattu jos olisitte tienneet totuuden. Mutta uskoitte isääni, joka osasi puhua teidät ympäri. Äiti piti kilpenään meitä lapsia eikä kertonut totuutta!

Luin joskus vanhat musta tulleet lasut, päiväkodista oli tullut ilmoitus että olen likainen, huonoissa vaatteissa, säikky jne. Ehkä muissa maailmoissa...mutta ettepä siltikään enempää tehneet.

Typerä systeemi!

Vierailija
36/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi tehdä mitään, ilmoitus tehty ilman nimeä.

Tämä on karu totuus.

Vierailija
37/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No syyttäjä sen asian päättää ekaks ja sitten viimekädessä tuomari. Et sinä. Toki pitää olla eka syytettykin syytetyn penkillä. Joo oikeusjutun voi nostaa ilman syyttäjää ja silloin siis tuomion päättää tuomari.

Elämme oikeusvaltiossa. Oman käden oikeus on sitten asia erikseen.

Vierailija
38/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokemuksesta puhun. poliisi selvittää ilmoittajan jos lastensuojelu ei suosiolla kerro.

t törkeän kunnianloukkauksen oikeuteen vienyt ja kuuden tonnin korvaukset saanut

Jos vain veikataan syyllistä lopputulos että tekijä ei saa mtn. Jos oikeesti nimettömänä tekee lasun ja et siitä kenelekään sano et todennäköisesti jää kiinni. Ei ne poliisitkaan mitään fakiireita ole. Ei saada oikeaan rikokseenkaan välttämättä resursseja niin kuinka tälläiseen haamujenmetsästykseen? Tyhmää on luulla että viranomaisia kiinnostaa tälläinen todisteeton rikos. Ei kannata ottaa siitä perättömästä lasusta itseensä liikaa...

Vierailija
39/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsiivät kirjeestä sormenjälkiä ja vertaavat ap:n stalkkeriexän sormenjälkiin. 🤣

Ei juma ei teille oo oikeesti mitään elämssä tapahtunut, jos jaksatte tommosista välittää. Eri asia tietty jos toistuvasti toistuu.

Vierailija
40/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No syyttäjä sen asian päättää ekaks ja sitten viimekädessä tuomari. Et sinä. Toki pitää olla eka syytettykin syytetyn penkillä. Joo oikeusjutun voi nostaa ilman syyttäjää ja silloin siis tuomion päättää tuomari.

Elämme oikeusvaltiossa. Oman käden oikeus on sitten asia erikseen.

Sinähän se tässä omavaltaisesti vähättelet päivänselviä rikoksia, hyssyttelet jne. Oletko rukkaillut paljonkin noita perättömiä ilmoituksia vai mistä moinen käytös?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän