Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin perätön Lasu, mitä vois tehdä?

Vierailija
21.08.2020 |

Siis tilanne tulee tässä. Seurustelin avioeron jälkeen miehen kanssa, joka oli vainoharhaisen mustasukkainen ja hänen kuvitelmissaan mulla oli hirveän paljon sivusuhteita. Tiesi mun ja mun ex-miehen avioeron jälkeisistä ongelmista. Ex-mies ei siis tavannut lasta ja suostunut tekemään tapaamissopimusta vaikka kuinka yritin. No onneksi siihen on tullut muutos, mutta se vaati sen, että itse sain totaalisen uupumisen viime syksynä. Olin tosi epävakaa tuuliviiri ja masennuin pohjalukemiin ja hain sitten apua itselleni niin psykiatrisesta avohoidosta kuin lastensuojelustakin ja sain silloin kotipalvelutyöntekijän meille ennakoivana lastensuojelutyönä. Siis tuo loppuunpalaminen johtui täysin siitä, kun jäin aivan yksin kuormittavassa elämäntilanteessa ja kannoin tosi paljon huolta lapsestani, jota isä ei tavannut. Onneksi ton viime syksyisen takia ex-mies sekä ex-miehen äiti havahtuivat, että tarvitsen apua ja alkoivat viettää aikaa lapsen kanssa.

Erosin keväällä poikaystävästäni, kun hänellä alkoi olla tosi pahoja kuvitelmia noista sivusuhteista ja oli tosi varma, että jatkuvasti käyn vieraissa. Hänen juttunsa olivat tosi sekopäisiä, kuvitelmissaan mulla oli suhde lapsen opettajankin kanssa.

Nyt sitten kolmeen kuukauteen en ole tyyppiin ollut missään yhteydessä ja tänään tuli lastensuojelusta puhelu, että sinne on tullut kirjallinen lastensuojeluilmoitus, jossa ilmaistaan huoli lapsesta. Minä kuulemma juhlin vain, mulla on vaihtuvia miessuhteita ja ne käy meillä kotona lapsen läsnäollessa, valehtelen lapselle isästään ja estän lasta ja isää tapaamasta toisiaan ja olen epävakaa mielenterveydeltäni. Ja lapsi on erittäin paljon isän äidillä, jotta minä pääsen juhlimaan. No siis joo en juhli kuin joskus ja silloin lapsi on sovittuna aikana isällään. Miehiä ei meillä ramppaa, toki käyn treffeillä ihan normaalisti. Mummo viettää kyllä lapsen kanssa aikaa silloin tällöin. Käyvät ostoksilla ja uimassa, mutta yökylässä lapsi on mummolla ollut viimeksi helmikuussa. Omat vanhemmat asuu kaukana, joten heillä lapsi ei käy.

No siis onni oli, että kun Lasu soitti lapsen isälle, niin hän sanoi, että ei pidä paikkaansa, että äiti olisi koskaan estänyt tapaamisia ja että hän tietää ettei lapsi ole mummollakaan ollut hoidossa puoleen vuoteen, että ei pidä paikkaansa nuo väitteet ja miehiin ja juhlimiseen oli sanonut, että eipä ole lapselta tälläistä kuullut muutenkaan.

Mä oon aika varma, että tää on ton mun entisen poikaystävän tekosia. Siis ei ole muita vaihtoehtoja. Se on sellanen tyyppi, että se on eron jälkeen kytännyt mun talon vieressä mun menojani. Ja kun oli tosi vainoharhaisen mustasukkainen, niin luulen, että on nähnyt mun deiteillä ja sitten on pimahtanut päässä ja tehnyt tuon lasun.

Onneksi lastensuojelusta sanottiin, että tästä ei nyt seuraa tän kummempia selvittelyjä.
Mutta mites jos toinen jatkaa tälläsen ilmoitusten tekoa? Tää kirje oli tosiaan lähetetty anonyymisti ja kertoo aika paljon lasun tekijästä, kun ei tehnyt sitä edes puhelimitse. Joten jossain pienessä päässään ymmärsi, että perätön ilmoitus voi johtaa sanktioihin. Voiko tällästä saada mitenkään loppumaan, kun enhän mä voi millään todistaa, että kyseessä on mun entinen poikaystävä. Ja mä en todellakaan aio häneen olla yhteydessä tämän asian tiimoilta, kun tiedän, että saattaa provosoitua.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, hänhän on valehdellut sinusta törkeästi. Tällöin poliisi ottaa selville, mistä ilmoitus on tehty.

Vainoamisesta voit myös tehdä ilmoituksen, jos sinulla on todisteita että hän seuraa sinua. Ala ottamaan kuvia, viestejä ym. todisteiksi.

Tuollaiseen ei pidä alistua. Tuollaiset hullut luottavat siihen, ettet häpeän tunteessasi tee asialle mitään. Tuo ei ole oikein millään mittapuulla, ja Suomessa on lakeja sinun puoleksesi.

Tämä hullu on myös todella potentiaalinen henkilö tekemään vielä jotain pahempaa. Muista se.

Vierailija
42/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus. Tuo on kunnianloukkaus. Ja jos höirintä jatkuu, se on stalkkaamista ja lähestymiskieltoasia.

Rikosilmoitus ilman tekijää tai todisteita päätyy samanlaiseen kasaan kuin perättömäksi todettu lasu.

Tekijä pitää kertoa ja se todistehan on juurikin se perätön lasu. Olet kyllä tyhmä!

Ap ei tiedä tekijää. Kuka se tässä tyhmä on.

Sinä. Poliisi sen tekijän selvittää kun tekee sen rikosilmoituksen.

Jollain on taas ihanan harhainen asenne poliisin ja lastensuojelun resursseja kohtaan. Joo, lasu maksimoi toiminnan täysille ja huostaa lapset heti ekasta nimettömästä ilmosta, kun aina löytyy jotain ongelmaa kun tarpeeksi kaivetaan, niin se yksi sossu sanoi hesarissa! (Jutussa jossa tuon sossun väitettiin myös sanoneen että lasu voidaan tehdä vanhemmista, taisi olla otsikossa. Eli toimittelija tainnut käyttää koko jutussa vähän laveaa pensseliä...) Ja poliisilla on aikaa lähteä yhtä yksittäistä perätöntä lasu-ilmoa aina tutkimaan, juu' u, aivan varmasti.

Toki pitäisi olla mahdollista, että siinä vaiheessa kun niitä nimettömiä ilmoja alkaa olla pinkka, niin silloin pitäisi poliisillakin olla resursseja sen verran irroittaa, että tutkitaan tuollainen vaino ja mustamaalaus. Ja saadaan niitä lasun rajallisia resursseja kohdistettua oikeasti aiheellisten ilmojen käsittelyyn. Kun eikö niihin kuitenkin jotenkin aina ole reagoitava noihin selkeästi kiusaamismielessä tehtyihin ilmoihin, luettava läpi, soitettava ilmon kohteena olevalle, kirjattava kaikki... Ihan turhaa ajanhukkaa.

kokemuksesta puhun. poliisi selvittää ilmoittajan jos lastensuojelu ei suosiolla kerro.

t törkeän kunnianloukkauksen oikeuteen vienyt ja kuuden tonnin korvaukset saanut

Kerropa totuus, oliko yksi vai useampi ilmoitus ja siks toisekseen oliko syytökset siinä vakavampia kuin ap:sta tehdyssä ilmoituksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus. Tuo on kunnianloukkaus. Ja jos höirintä jatkuu, se on stalkkaamista ja lähestymiskieltoasia.

Rikosilmoitus ilman tekijää tai todisteita päätyy samanlaiseen kasaan kuin perättömäksi todettu lasu.

Tekijä pitää kertoa ja se todistehan on juurikin se perätön lasu. Olet kyllä tyhmä!

Ap ei tiedä tekijää. Kuka se tässä tyhmä on.

Sinä. Poliisi sen tekijän selvittää kun tekee sen rikosilmoituksen.

Niillä on varmaan joku kristallipallo millä selvittävät?

En ole se jota lainasit, mutta todennäköisesti ilmoitus on tehty netin kautta, jolloin se on kyllä ihan pikku juttu poliisille selvittää. Ainoa mitä eivät varmaan voi selvittää on prepaid liittymä, jos soittamalla tehty ilmoitus. Eiköhän kyseessä ole kuitenkin vihakiihkossa omalta puhelimelta netissä näpytelty ilmoitus. Ja jos on selvä syy olettaa, että hän on tehnyt kyseiset ilmoitukset, niin poliisi voi myös soittaa ja kysyä onko tehnyt. Tämä saattaa hullun vainoajan säikäyttää pois.

Hehän kyllä selvittävät, jos väittämät ovat törkeitä valheita ja selvästi tehty ajatuksella vaikeuttaa toisen elämää. Eli kunnianloukkauksen kriteerit tulee täyttyä. Tuo että miehiä ramppaa lapsen ollessa kotona kyllä jo täyttää ne.

Älkää olko niin lampaita ja väittäkö ettei asialle voi mitään. Noin hullun ihmisen kohdalla todellakin kannattaa kääntää kaikki kivet, että saa sen elämästä pois. Vaikka rikosilmoitus. Tuo tulee vielä päättymään huonosti, jos mikään ei säikäytä sitä AP:n elämästä pois. Näitä tarinoita on Suomi pullollaan.

Vierailija
44/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa narsistin toiminnalta tuo lasun lähettäminen. Jos näin on ei jää yhteen. Mitä poliisi voi tehdä kun lähettäjän nimeä ei tiedetä  ? Ei yhtään mitään.  Herätys tosielämään ja vähemmälle amerikkalaiset rikossarjat.

Vierailija
45/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa narsistin toiminnalta tuo lasun lähettäminen. Jos näin on ei jää yhteen. Mitä poliisi voi tehdä kun lähettäjän nimeä ei tiedetä  ? Ei yhtään mitään.  Herätys tosielämään ja vähemmälle amerikkalaiset rikossarjat.

No miksi sen sossun pitää tehdä yhtään mitään jos edes se ei tiedä ilmoittajaa? Niinpä.

Vai jankkaatko sinä nyt täällä kun säikähdit että jäätkin itse herjoistasi kiinni?

Vierailija
46/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko ettei poliisi muka voi selvittää, esimerkiksi kuka on kirjoittanut anonyymin viestin nettiin? Sillä ihan samalla mekanismilla saadaan selville, kuka on jättänyt netissä anonyymin lastensuojeluilmoituksen. Poliisille asian selvittäminen on niin yksinkertainen asia, ettei CSI tiimiä tarvita paikalle.

Taitaa itselläsi olla rikosten selvittämisestä lähinnä jenkkileffoista omatut käsitykset.

Vierailija
47/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi ap? Yli 12 vuotiasta etenkin kuullaan myös tällaisissa keskusteluissa

Vierailija
48/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko ettei poliisi muka voi selvittää, esimerkiksi kuka on kirjoittanut anonyymin viestin nettiin? Sillä ihan samalla mekanismilla saadaan selville, kuka on jättänyt netissä anonyymin lastensuojeluilmoituksen. Poliisille asian selvittäminen on niin yksinkertainen asia, ettei CSI tiimiä tarvita paikalle.

Taitaa itselläsi olla rikosten selvittämisestä lähinnä jenkkileffoista omatut käsitykset.

Edelleenkin että millähän resursseilla? Kyse yhdestä lasusta ei vuosien piinasta. Ilmoitustahan ei kannata omalta kotikoneelta tehdä jos ei ole VPNnää (joka nyt aika yleinen nykypäivänä) kirjaston koneelta esim. Tai prepaidin kautta netissä ja tadaa poliisi on kädetön. Että turha luulla et csi meininkiä ei tarvita...

Vierailija
49/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa hoi, on lähetetty kirje.

Vierailija
50/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan lähetetty kirje se oli, eikä mistään palvelujärjestelmästä laitettu. Että hyvin on osannut ja ymmärtänyt peitellä jälkensä.

Ja se kirje oli muotoiltu niin, että oli annettu ymmärtää, että kyseinen henkilö tuntisi lapsen mummon, siis isän äidin. Kun siinä oli sanottu, että lapsen mummo on vahvasti lapsen elämässä mukana ja hyvin huolissaan lapsen kasvusta ja kehityksestä. No kyseinen mummo sitten onneksi itse soitti lastensuojeluun, että ei kyllä ole millään tasolla huolissaan. Mummolta kysyin, että ethän se sinä vaan ole kellekään puhunut tän tyyppisiä asioita, ettei olisi joku hänen tuttunsa. Vastaus oli, että ei ole, että hän ei ole millään tapaa saanut minun elämästäni tuollaista kuvaa.

Eli ihan päivän selvää on, että tämä on sen mun ex-poikaystävän tekosia. No mä en nyt tästä provosoidu, en ole hetkeen nähnyt kyttäämässä mua ja hän ei pysty muhun olemaan yhteydessä, kun olen estänyt tyypin kaikissa kanavissa. Mutta jos tällästä jatkossa vielä kerrankin tapahtuu, niin otan yhteyttä kyllä poliisiin. Ei se meinaa ollut mukavaa soitella ex-miehelle ja kertoa että joo tällänen suhde mulla oli ja tälläin tää ihminen on toiminut.

Siinä kirjeessä oli kehuttu vielä, että mun ex-mies vaikuttaa tosi järkevältä ihmiseltä. Juu ei hän mikään idiootti olekaan, mutta kuitenkin sellainen, joka on avioeron jälkeen pakoillut vastuuta niin, että kahden avioerovuoden jälkeen lapsi oli ollut hänen luonaan 5 päivää. Nyt kyllä onneksi aktivoitunut, mutta se on ollut pitkän ajan tulos ja siihen on joutunut puuttumaan myös tuo ex-miehen äiti ja myös lastensuojelu viime syksynä puhui isälle siitä, kuinka tärkeää on tavata lasta säännöllisesti.

Sapettaa vaan, että tälläsiä ihmisiä on olemassa ja pieni pelko sitä ihmisellä tulee tälläisestä, että mitä voikaan olla luvassa vielä jatkossa, että oliko tämä vaan alkusoittoa ja jossain vaiheessa alkaa häiriköimään mun elämää paljon pahemmin.

Ap

Vierailija
51/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan lähetetty kirje se oli, eikä mistään palvelujärjestelmästä laitettu. Että hyvin on osannut ja ymmärtänyt peitellä jälkensä.

Ja se kirje oli muotoiltu niin, että oli annettu ymmärtää, että kyseinen henkilö tuntisi lapsen mummon, siis isän äidin. Kun siinä oli sanottu, että lapsen mummo on vahvasti lapsen elämässä mukana ja hyvin huolissaan lapsen kasvusta ja kehityksestä. No kyseinen mummo sitten onneksi itse soitti lastensuojeluun, että ei kyllä ole millään tasolla huolissaan. Mummolta kysyin, että ethän se sinä vaan ole kellekään puhunut tän tyyppisiä asioita, ettei olisi joku hänen tuttunsa. Vastaus oli, että ei ole, että hän ei ole millään tapaa saanut minun elämästäni tuollaista kuvaa.

Eli ihan päivän selvää on, että tämä on sen mun ex-poikaystävän tekosia. No mä en nyt tästä provosoidu, en ole hetkeen nähnyt kyttäämässä mua ja hän ei pysty muhun olemaan yhteydessä, kun olen estänyt tyypin kaikissa kanavissa. Mutta jos tällästä jatkossa vielä kerrankin tapahtuu, niin otan yhteyttä kyllä poliisiin. Ei se meinaa ollut mukavaa soitella ex-miehelle ja kertoa että joo tällänen suhde mulla oli ja tälläin tää ihminen on toiminut.

Siinä kirjeessä oli kehuttu vielä, että mun ex-mies vaikuttaa tosi järkevältä ihmiseltä. Juu ei hän mikään idiootti olekaan, mutta kuitenkin sellainen, joka on avioeron jälkeen pakoillut vastuuta niin, että kahden avioerovuoden jälkeen lapsi oli ollut hänen luonaan 5 päivää. Nyt kyllä onneksi aktivoitunut, mutta se on ollut pitkän ajan tulos ja siihen on joutunut puuttumaan myös tuo ex-miehen äiti ja myös lastensuojelu viime syksynä puhui isälle siitä, kuinka tärkeää on tavata lasta säännöllisesti.

Sapettaa vaan, että tälläsiä ihmisiä on olemassa ja pieni pelko sitä ihmisellä tulee tälläisestä, että mitä voikaan olla luvassa vielä jatkossa, että oliko tämä vaan alkusoittoa ja jossain vaiheessa alkaa häiriköimään mun elämää paljon pahemmin.

Ap

Ilmoita nyt poliisille. Ei siksi että johtais johonkin vaan siksi että ne ottaa seuraavalla kerralla heti vakavammin jos häiriköinti jatkuu. Turvaat selustaa.

Vierailija
52/56 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kerätä kaikki mahdollinen todistusaineisto. Nimittäin tuollainen huolellinen ja selkeästi suunniteltu maksimaalinen ilkeä ja inhottava vahingonteko harvoin jää tuohon.

Vierailija
53/56 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehän pystyy piilottaa ongelmat,kun tietää milloin sossut tulee. Siivota äkkiä ja pullot tölkit pois . Ja olla pari päivää vanhemmat vesilinjalla. Sitten taas jatketaan juomista. Myös raha asioita salataan pitkään. No viisaat sossut näkee läpi,jotkut ei .

Vierailija
54/56 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin sillä tavalla että kun luurissa oli vastattuani sossu, niin sanoin että just nyt en kerkeä puhumaan, enkä koskaan enää vastannut puheluun. Homma jäi siihen.

Vierailija
55/56 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sitä aina muille sanoo, että käyttäydy asiallisesti, ole yhteistyökykyinen jne. niin kyllä vaan hirvittää, kun tilanne tulee itselleen eteen.

Mutta kyllä se vaan auttaa, kun kertoo asiat niin kuin ne on, ja sanoo olevansa valmis ottamaan apua vastaan, jos se katsotaan tarpeelliseksi. Silloin ei sen sossutädinkään tunteet lähde peliin mukaan, ja hän pystyy katsomaan tilannetta realistisesti.

Mutta jos alat tappelemaan vastaan, se menee herkästi sossutädillä tunteisiin, ja hänen kykynsä havainnoida tilannetta realistisesti heikkenee.

Vierailija
56/56 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee heti rikosilmoitus jos sossut soittaa. Muista että kaikki ilmoitusten tiedot tulee saada ja kaikki muut onat tietosi. Valehtelevat niistä ja tekevät kiusaa valheellisilla kirjoituksilla. Tutkivat asioitasi jokapaikassa sekä pyytelevät kaikkien perheesi jäsenten tietoja kaikkialta mistä saavat. Levittäkää tietoutta. Vanhemmat, älkää alkako tappelemaan yhtään keskenänne sillä lapsenne kärsivät lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi