Miten ajauduit av:lle ja jäitkö heti koukkuun
Itse ajauduin 15-vuotta sitten, kun odotin esikoistani ja googlasin ”seksi raskausaikana”. Loppuraskaus menikin sitten palstalla. Ja täällä ollaan vieläkin.
Kommentit (51)
Oon täällä siihen asti kunnes löydän itseäni fiksumman tyypin.
Välillä tulee kahvit nenästä. Se tapahtuu harvoin, mutta on sitäkin hauskempaa. Kuin etsisi jotain kirpparilta ja viimein löytyisi.
Ajauduin tänne muutama vuosi sitten, kun googlettelin AMK esivalintakoe. Täältä löytyi pitkä ketju ja vain sitä aluksi seurasin. Kun se kesällä hiipui niin jotenkin jäin seurailemaan myös mitä muut kirjoittelee.
Joo, koukussa olen.
Googlasin jotain...toivon googlen sensuroivan av:n!
Muutama viikko sitten aloin seuraamaan ainakin melkein päivittäin ja välillä kirjoittamaan. Sitä ennen olin lukenut vain muutaman yksittäisen keskustelun. En oikein osaa edes sanoa miksi aloin tulla tänne. On tää vähän koukuttavaa, tuntuu että täytyy vähän tarkkailla paljonko aikaa täällä kuluttaa.
Viime keväänä googletin Masked singeriä, kun aloin sitä puolivälissä seuraamaan. Alkukesästä sitten jostain syystä näin ketjun, jossa ilmeisrsti täysjärkisinä itseään pitävät akat herjaavat hirvittävällä tavalla julkkisnaista ja juutuin niihin ketjuihin yrittäessäni niitä poistaa. En ollut oikeasti tiennyt,että ihmiset voivat olla niin ilkeitä kuin mitä täällä.
Jotain 7v sitten etsin suomen kielistä foorumia, jossa puhua työttömyyden hoidon epäkohdista. Jostain syystä tämä oli ainoa, jossa se onnistui. Sittemmin muutin ulkomaille hommiin ja käyn huoltamassa kieltä, sekä katsomassa mikä on Suomen sielunmaisema.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta sai minut äänestämään persuja. Ajatelkaa sitä.
Tuohan on hyvä, koska persut haluavat lopettaa kaikenlaisen kotona lusmuilun ja saada työhön kykenevät työhön ( enkä tarkoita , että kaikki olisivat työhön kykeneviä).
Perussuomalaisilla on hyvin oikeistolaiset arvot mitä moni ei ehkä vaivaudu selvittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten tulin raskaaksi ja paniikissa etsin tietoa netistä.... ja täällä ollaan vieläkin.
Saitko palstasta silloin apua, vai millainen ilmapiiri oli? Onko sinulla tätä nykyä miten monta lasta? ja anteeksi uteliaisuus :) Minä en halua tai aio millään tavallla ilkeillä
Sain kyllä ja ilmapiiri oli ihan erilainen kuin nykyään. Oli sellaista yhteisöllisyyttä, mm. omat naamakuvat linkattiin palstalle ja oli jotain tapaamisiakin (itse en osallistunut niihin). Mulla on nyt kaksi lasta, esikoinen meni juuri armeijaan ja kuopuskin on jo 17 🤗
Googlasin jonkun Satuhäät-parin ja tie vei tänne. Aloin sen jälkeen seurata Satuhäät- ja Ensitreffit alttarilla -keskusteluja ja sille tielle jäin. Itselläni ei ole sellaisia kavereita, joiden kanssa voisi ruotia tositv-sarjoja, mutta täällä se onnistuu, vaikka harvemmin kommentoin ketjuihin. Nykyään tulee muitakin keskusteluja seurattua ja vietettyä ihan liikaa aikaa palstalla.
Kaverit ei enää soittele ja whatsapissa olen yleensä se aktiivisempi osapuoli. Roikun täällä iltaisin, jotta tuntisin itseni vähemmän yksinäiseksi. Löysin palstan noin 10v sitten pahan masennuskauden aikana.
Siis apua, onko tämä näin vanha palsta. Ei mitään hajua miten, noin ehkä pari kuukautta sitten, ajauduin tänne ja jäin sitten niin tiukasti koukkuun, ettei mitään rajaa. Voi kamala sentään. Onko nyt se hetki kun pitää masentua? Ei sentään.
Muutama vuosin sitten kun googletin luomista asiaa ja päädyin tänne..huomasin, että nämä ei voi olla naisia, koska näin hulluja ja rupesin ajatte...
mies52v
Esikoisen aikaan ensimmäistä kertaa 20 vuotta sitten. Uudestaan viime vuonna kun kännäsin pari viikkoa nuorimman ollessa mummolassa.
Vuonna 1998 internetissä ei ollut vielä kovinkaan monia sivuja. Vauva-lehdellä oli.
Olen aina pätkiä täällä ja sitten pitkään poissa, kunnes tulen takaisin. En someta muuten, joten täällä voin tyydyttää osallistumisen tarpeeni, anonyymisti.
Huomasin, että eräs iltapäivälehti poimii juttuihinsa aineksia täältä joten tulin sepittämään täyttä, mutta uskottavaa jaskaa tavoitteena saada jaskanjauhamiseni julkaistuksi kyseisessä iltapäivälehdessä. Onnistuin siinä monesti. Sitten kyllästyin ja nyt jauhan jaskaa muuten vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu
Noin kymmenen vuotta sitten, kun palstalle eksyin, tätä hokemaa ei palstalla näkynyt. Niin ne ajat muuttuu.
Se oli silloin "ilmo".
Vierailija kirjoitti:
Jotain 7v sitten etsin suomen kielistä foorumia, jossa puhua työttömyyden hoidon epäkohdista. Jostain syystä tämä oli ainoa, jossa se onnistui. Sittemmin muutin ulkomaille hommiin ja käyn huoltamassa kieltä, sekä katsomassa mikä on Suomen sielunmaisema.
Kunhan muistat sen, että moni on sanonut tulevansa tänne vain kun itsellä on väsyneempi/huonompi/tylsempi jakso menossa elämässä. Ja joku sanoi tulevansa tänne "tuulettamaan" oloaan.
Nämä kun ottaa huomioon niin alkaa ymmärtää tämän palstan negatiivisuutta (ei kaikilla mutta monella on hyvin kärkkäitä kantoja, aika usein piikitteleviä tai ilkeitäkin).
Eli sikäli ei ole mikään kattava kuvaus useinkaan koko Suomen sielunmaisemasta. Pahoinvoiva Suomi on yliedustettuna monessa ketjussa.
Ehkä esikoista odottaessani, hän on nyt 15. Vai olikohan se joku muu samanlainen raskauksia käsittelevä keskustelupalsta?
Av on löytynyt myöhemmin, en muista enää montako vuotta sitten. Tämä on kuin Seiska: ei malta olla selaamatta, vaikka aina jää jotenkin likainen ja ällö olo. En myöskään koskaan ole myöntänyt kellekään, että kirjoitan tänne.
Yritän olla aina rakentava ja huomioida keskusteluissa muutkin. Kerta kerran jälkeen vastaan kuitenkin tulee ihmisten silkka ilkeys tai ihan tyhmyys. Lopetankin (muka) seuraamisen ja erityisesti kirjoittamisen aina säännöllisesti, mutta tylsänä hetkenä (kuten nyt) olen täällä taas...
Mä ajauduin esikoisen myötä Kaksplus-palstalle ja kun siellä joitakin vuosia sitten hiljeni siirryin vauva-palstalle. Välillä on ollut taukoja, mutta sitten kun tarvitsee jotain höttöä niin tulen tänne ja koukussa ollaan taas.