Suottoopi ollahii.... Eli savolaisten outoja ilmaisuja
- Suottoopi olla
- Päevöö, päevöö
- Kuolkiäryle
- Muolima
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Elekee työ kaapunkilaeset yrittäkö viäntee kun ette kerran ossoo. Minä se oun asunna savonmualla pikkutytöstä asti.
Etkä silti ossoo viäntee; se on "että kerran ossoo" <3
Oun kuullunna versijon jossa sanottaan jotta, anoppi putos venneestä, nyt ee naarata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi hukku järveen, ei palljjo naarattu.
"Anoppi hukku järveen, ee naarata" käöp järkeen. Naurettu tai nauraa ei taivu naarattu jos sillä on kaksoismerkitys naurattaa ja naarata. Naurettu taipuu naarettu.
Tämä vitsi menee näin
Eepä paljo naarata sano x kun anoppi hukku järveen.
Vierailija kirjoitti:
AP: Se on kualkiäryle ja mualima!
Eeepäs ku kualj. Voe tokkii ku työ että ossoo...
Vierailija kirjoitti:
Elekee työ kaapunkilaeset yrittäkö viäntee kun ette kerran ossoo. Minä se oun asunna savonmualla pikkutytöstä asti.
- kaapuntilaeset
- ...että kerran ossoo
- Minnäe se oon asuna
Illanköllykätä toevottelloo nuapurj kun tuosta ohi kävelööp.
Nyt tuli ikävä mummia .D Mummi osas vientää savvoo hiljoo ja kovvoo. Olen itsekin savolainen, asunut osan lapsuudesta Lappeenrannassa ja osan Mikkelissä mutten silti puhu niin voimakasta savon murretta kuin mummini.
Vierailija kirjoitti:
Oun kuullunna versijon jossa sanottaan jotta, anoppi putos venneestä, nyt ee naarata.
Ienttine.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli ikävä mummia .D Mummi osas vientää savvoo hiljoo ja kovvoo. Olen itsekin savolainen, asunut osan lapsuudesta Lappeenrannassa ja osan Mikkelissä mutten silti puhu niin voimakasta savon murretta kuin mummini.
Elä huoli. Kohta se sota alakaa ku savolaeset piäsöö veremmakkuu miten pittää viäntee :D
Vaehteloo aluveettaen Savvoo myöte.
Mikähän sille Kaappiselle tulj kun vaehto nimesä Kuappiseks.
Suurin osa aehevappaa mammaloesta eij ou ies ikinä käännäkään savossa päenkään.
Keleperin puari = Take away ravintola
Vierailija kirjoitti:
AP: Se on kualkiäryle ja mualima!
Kualjkiäryle! mitä sudeettisavolaisia täällä nyt pätee?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa aehevappaa mammaloesta eij ou ies ikinä käännäkään savossa päenkään.
Kaaheeta riäkkäöstä olla käämätä :(
Kaikki savolaiset pätee. Hiki otsalla, että ehtis ensin.
Jos jootuu vanittammaan Räekköstä nii se on riäkkäöstä
Liikennepoliisi takaisin. Kyllä on törkeitä ajotyylejä nykyään. Suurin osa johtuu siitä, että päässä vain testosteronia, jolloin he luulevat liikoja itsestään.
No nyt tuli kirjoitus väärään kohtaan, vaikka tottahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki savolaiset pätee. Hiki otsalla, että ehtis ensin.
Savolaesilla ee oo ikänään ollunna kiire. Vaekka olissii nii pittää näätellä, jotta ee oo.
Viime vuostuhannella koolussa olj juoksukilipaelu ja pit näättee lepposoo nuamoo. Opettaja tokasj siihe, jotta ee tämä lomamatka oo vuan juoksukilipaelu. No toeseks tulin. Määttiijjä oesin ollunna ensmäenen jos en oes näätelly olevanj lomalla :)
ehtoota=iltaa