Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä muulla vois viel koittaa saada pesukoneesta ummehtuneen hajun pois?

Vierailija
21.08.2020 |

Ostin käytetyn pesukoneen ja siinä oli ummehtunut haju. Oon yrittänyt saada hajun pois sitruunahapolla, etikalla, ruokasoodalla ja kahdella eri merkin kaupasta ostettavalla pesukoneen puhdistajalla. Menestys ollut kuitenkin heikkoa. Haju ei ole enää niin voimakas näiden useiden puhdistuskertojen jälkeen, mutta kokonaan ei ole hävinnyt. Oon puhdistanut myös mm. nukkasihdin, joten siitä ei hajun pitäs johtua.

Mietin onko vielä jotain, jolla vois koittaa lähtiskö tuo haju pois?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet pyörittänyt kuumimman ohjelman?

Vierailija
2/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen pesukoneen niin, että laitan pesuohjelman 90 astetta ja pesuaineen tilalle pyykkietikkaa ja kone pyörii tietysti tyhjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pesen pesukoneen niin, että laitan pesuohjelman 90 astetta ja pesuaineen tilalle pyykkietikkaa ja kone pyörii tietysti tyhjänä.

K-menun tavallinen väkiviinaetikka maksaa alle euron 1.5 litraa ja ajaa saman asian 

Vierailija
4/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet pyörittänyt kuumimman ohjelman?

Juu, kyllä. Joka kerta kuumin ohjelma ja puhdistuksen jälkeen vielä normipesuaineella ja kuumimmalla ohjelmalla. Vanhasta koneesta lähti vastaava ummehtunut haju näin tekemällä, mutta tästä ei sitten millään.

ap

Vierailija
5/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko putsannut myös tiivisteet?

Vierailija
6/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kone myös kuivumaan luukku/kansi auki.

Vierailija
7/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko putsannut myös tiivisteet?

Nämäkin on putsattu, samoin pesuainelokero jne. 

ap

Vierailija
8/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä kone myös kuivumaan luukku/kansi auki.

Mulla on melkeen aina koneen luukku auki, lähes aina vaan pyykkiä pestessä on luukku kiinni.

ap

Vierailija
9/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi...joku vanha homehtunut pesukone...yöks.

Heitä kaatikselle ja osta uusi kaupasta.

Vierailija
10/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunahappoa lokeroon ja kuumimmalla ohjelmalla peset tyhjänä .

Vierailija
11/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi...joku vanha homehtunut pesukone...yöks.

Heitä kaatikselle ja osta uusi kaupasta.

No ei itse asiassa ole mikään ikäloppu, vaikka ostettukin käytettynä. Reilu 2v ikänen, tiedän varmuudella, koska sain myyjältä ostokuitin.

ap

Vierailija
12/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivauduit sentään otsikon lukemaan, etkä niinkään tekstiä. Huzaa!

Vierailija
13/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko putsannut sen poistoletkun? Yleensä ne kurttuputket on melkein ummessa ja täynnä moskaa. Haju on viemärimäinen yleensä. Saako koneesta rummun sisältä avattua huoltoluukun? Näkisi kuinka paljon pohjalla on vanhaa moskaa..

Vierailija
14/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sinulla vaikutusaika oikein? Jos ei etikka tehoa niin sinun kone on kyllä jonkin pahemman valtaama..

Vierailija
15/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tehnyt jo kolmesti, muttei auttanut. Ja näiden lisäks myös alotuksessa mainituilla muilla puhdistustavoilla kokeillu kuumimmalla ohjelmalla ja yhtä huonolla lopputuloksella.

ap

Vierailija
16/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tyhjennät koneen heti käytön jälkeen ja jätät luukun aiki kuivumaan sisältä. Jos oot tehnyt kaikki etikka ja sitruuna kikat ja annat tuulettua, niin vika on joko vedessä tai vaatteissa mitä peset. Pese vaatteet etikassa ja vaihda pesuainemerkkiä. Jos annostelet pesuaineen väärin ne tekstiilit jää tosi raskaaks ja haisevaks.

Vierailija
17/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivisteet mahdotonta putsaa millään. Jos jollain on vinkkejä niin kertokaa ihmeessä.

Vierailija
18/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vielä kloriitilla.

Meillä kone haisi ja kokeilin kaikki samat kikat mitä sinäkin, lopuksi kokeilin kloriittia ja toimi.

Kloriittia pesupalloon ja 30 asteen pesu.

Vierailija
19/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko putsannut sen poistoletkun? Yleensä ne kurttuputket on melkein ummessa ja täynnä moskaa. Haju on viemärimäinen yleensä. Saako koneesta rummun sisältä avattua huoltoluukun? Näkisi kuinka paljon pohjalla on vanhaa moskaa..

Itse asiassa poistoletku on uusi, joten siitä tuskin se haju tulee. Tuosta huoltoluukusta en tiiä, mut pitää katsoa.

ap

Vierailija
20/56 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tyhjennät koneen heti käytön jälkeen ja jätät luukun aiki kuivumaan sisältä. Jos oot tehnyt kaikki etikka ja sitruuna kikat ja annat tuulettua, niin vika on joko vedessä tai vaatteissa mitä peset. Pese vaatteet etikassa ja vaihda pesuainemerkkiä. Jos annostelet pesuaineen väärin ne tekstiilit jää tosi raskaaks ja haisevaks.

No tällä mulle uudella koneella en vielä oo ees vaatteita pessyt, koska ummehtunut haju oli jo ostettaessa, mutta myyjä sanoi, että haju lähtee pesemällä sitruunahapolla tmv. ja näin oletin itsekin, koska aiemmista koneista on vastaava haju lähteny juurikin sitruunahapolla.

Pesuaineena on hajusteeton pyykinpesuneste, koska en ihoni ei siedä hajusteita.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä