Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä boheemista hippityylistä?

Vierailija
04.09.2013 |

Mitä mieltä olette sellaisesta maanläheisestä, boheemista ja/tai keijumaisesta tyylistä jota näkee usein hipeillä? Ainakin täällä Helsingissä.

Tarkoitan siis sellaista, että vaatteet ovat usein ruskeita/vihreitä/murrettuja ja maanläheisiä sävyjä, luonnonmateriaaleja, paljon pitkiä hameita, haaremihousuja, huiveja, hillitysti käytettyjä pitsisomisteita ja kerrospukeutumista jne. Sellainen "boheemin kaupunkihipin" pukeutuminen, jos tiedätte mitä tarkoitan.

Mielestäni on tosi hieno tyyli, jotenkin eteerisen kaunista ja luonnonläheistä. Saattavat olla tosi laittautuneitakin, paljon asusteita ja kerroshameita, just pitsejä jne., lävistyksiäkin, mutta silti ovat samaan aikaan jotenkin tosi luonnollisen näköisiä -eivät kyllä usein meikkaa kovinkaan paljon ja melkein aina tuohon tyyliin kuuluu myös rastat. Normaalisti rastat näyttävät mielestäni epäsiisteiltä ja rumilta, mutta tuollaiseen tyyliin ne vain sopivat tosi hyvin! Jotkut näyttävät ihan haltioilta ja keijuilta, ihan kuin jotain satuhahmoja, ja käsittääkseni tämä on ihan heidän arkipukeutumistaan. Kerran tyttönikin 6v kommentoi tällaisen nähtyään, että "ihana haltiaprinsessa" :D!

Ja usein näyttävät tosi kauniilta ja itsevarmoilta! Ja nuoret tytökin näyttävät tosi naisellisilta pitkine hameineen ja asusteineen. Ihan erilaiselta kuin yleiset kauneusihanteet, mutta jotenkin kantavat tyylinsä ja vaatteensa tosi kauniisti ja itsevarmasti. Niin, että heistä huokuu se, ettei heitä kiinnosta vaikka näyttävät tosi erilaiselta.

Itse taas en ikinä osaisi käyttää tuollaisia vaatteita, olisi tosi kummallinen olo enkä varmasti kokisi itseäni ainakaan viehättäväksi ja seksikkääksi. Mutta jotenkin salaa aina ihailen noita kun näen, ehkä olen myös vähän kateellinen siitä luontevuudesta ja itsevarmuudesta. Itse mietin aina tosi paljon mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni ja varmaan juuri siksi en kokisi oloani kotoisaksi tuossa tyylissä. Pelkäisin herättäväni liikaa huomiota ja näyttäväni liian erilaiselta.

Onko muita jotka ovat tätä mieltä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, pukeudun itse jotenkin tuolla tavoin joten vaikea kommentoida ehkä sen tarkemmin. Kyllä minä tykkään omasta tyylistäni :D

Vierailija
2/16 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/16 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuvia etsiessäni tulin siihen lopputulokseen, että vyölaukut taitavat olla taas muotia, ainakin hippien keskuudessa :D Ovat sentään vähän tyylikkäämpiä ilmestyksiä kuin sellaiset turistivyölaukut :D

t. 4

Vierailija
5/16 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaista tyyliä tarkoitan :) t. ap

Vierailija
6/16 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti tykkää, aika epäsiistin näköistä. Joskus tulee mieleen jotkut pullonkerääjämummot. Mutta hyvä jos itse tykkäävät. Ei varmaan tuon näköisenä ainakaan saa mitään asiakaspalvelutöitä tms.

Vierailija
7/16 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tosi suloisen näköisiä. 

Vierailija
8/16 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee mieleen tuollaisista pukeutujista, että haluavat tahalleen erottua massasta ja olla tavallaan mudoin yläpuolella. Itse en tykkää, näyttää epäsiistiltä.

Vierailija
9/16 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän vähän boheemista tyylistä, mutta pidän myös sporttisesta ja vähän rockhenkisestäkin. Johtuu varmaan siitä, että olen itse luonteeltani vähän boheemi, mutta olen myös melko maanläheinenkin ja haluan, että vaatteet ei kiristä ja purista ja että ne päällä voi kävellä hyvin ja kuuntelen myös rockmusiikkia aika paljon. Pidän myös väresitä, mutta myös neutraalitkin värit käy, erityisesti jotkut vaaleat neutraalit värit, mutta mustakin on välillä ihan ok(alaosissa yleensä musta ja sukissa ja alusvaatteissakin on ja kengissäkin on yleensä eniten mustaa).

Vierailija
10/16 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en yritä pukeutumisellani erottua massasta(saatan erottua vähän muutenkin, kun olen pienikokoinen, joten vaatetuksella ei kauheasti enää tarvitse =) ). Satun vain pitämään väreistä ja tietynlaisista vaatteista Olen pitänyt lapsesta lähtien pitänyt boheemeista ja sporttisista ja rennoista vaatteista ja värimaailmakin on pysynyt vuosien saatossa aikalailla samantyylisenä. En myöskään ole koskaan ajatellut, että olisin muiden yläpuolella sen takia miten pukeudun. Syksyllä, talvella ja aikaisin keväällä kuljen ulkona viileällä säällä aika paljon tuulihousut/ulkohousut ja joku ulkoilutakki/toppatakki päällä, että aika paljon kai massaan sulaudun sillä, tosin saattaa olla joku värikäs huivi ja/tai värikäs päähine ja tämän tämmöistä mausteena ja näkyy aika paljon muutkin naiset ikään katsomatta pukeutuvat kylmillä säillä juurikin noin eli ulkoiluvaatteisiin eli ei siinä kai kukaan silloin asetu toisen yläpuolelle =)

Vierailija
12/16 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/16 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Liian luomua minun makuuni ja epäseksuaalista.

Vierailija
14/16 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla "erilaisia" kaikki.

Vierailija
15/16 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettelee mikäli henkilö on oikeasti luonteeltaan sellainen hippimäisen eteerisen keijukaisen oloinen, eikä vedä hommaa överiksi vaan kantaa itsensä tyylillä ja aidosti, ja omaa tietynlaiset arvot ja elämänasenteen. Sen kyllä yleensä näkee ihmisestä onko se vaan feikkiä ja pintaa.

Joillakin se vaikuttaa liian päälleliimatulta nuoruuden 'puunhalaajavaiheelta' kun on löydetty korvanvenytyskorut, kannabis, veganismi, jooga, vasemmisto, reggaemusiikki, ja elämä on yksisarvishoitoja, sateenkaaria ja enkelipölyä. Ja sitten joillakin se menee vähän yli että on jätetty peseytyminen jo vuosia sitten ja kammottava rastamöykky on homeessa, sellaiset haistaa yleensä jo kaukaa.

Ei ole mielestäni kovinkaan naisellinen tai seksikäs look. Ei sillä että sellaista tyyliä pitäisi jokaisen hakeakaan, mutta mieltymyksiä on erilaisia ja jokainen voi päättää tyylistään itse.

Vierailija
16/16 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vetäny niin paljo psykedeelejä että elävät jossain keijumailmassa. Palstan yrtti tyyppi on varmaan yksi näistä keijuista.

Peter tosh varmaan oli keiju myös