*** EX-HAAHUT - VIIKKO 29 ***
Kommentit (37)
mutta kyllä se meidän neiti edelleen on poikittain :-/. Saas nyt nähdä, kääntyykö ikinä itsekseen. Äsken just kuopus tunnusteli kädellään vauvan potkuja tuosta masun oikealta reunalta. Kovasti tyttöä nauratti ja sanoi, että kutittaa :-).
En ehtinyt torkkuja ottaa ennen kummipojan tuloa. Hän on sellainen pian 5 v. täyttävä pojanviikari. Vauhdikkaat touhut on aina varsinkin noitten meidän 6- ja 5-vuotiaitten tyttöjen kanssa.
Saapa nähdä, onko mulla hb vieläkään lähtenyt nousemaan, kun niin eilen ja tänään on väsyttänyt. Viime viikolla oli siis 107. Alkuun otin taas th:n määräyksestä obsidania 2x päivässä, mutta sitten tuolla toistuvissa keskenmenoissa (yahoolla) joku kertoi lääkärin sanoneen, että kun on tukostaipumus, niin rautalisää otetaan vasta, jos hb menee alle sadan. Onko kellekään muulle piikittäjälle sanottu näin? En ole nyt sitten ihan niin aktiivisesti ottanut ja kun mulla meinaa maha mennä löysäksi, jos otan 2x päivässä. Ehkä joskus pari kuukautta sitten kysyin asiasta lääkäriltä ja hän sanoi, että riittää kun hb on 110 - 120 eli hän ei pitänyt noita arvoja kuitenkaan liian korkeana.
Ainiin, eka syyskuinen vauvakin on jo syntynyt, rv 29+. Lapsivedet oli vaan yhtäkkiä mennyt ja viikon olivat saaneet vauvan vielä pysymään masussa, mutta sitten oli syntynyt. Kyllähän ne jännittävät ajat lähestyy monella meistä :-).
neronja rv 33+3
Neiti tuolla masussa jumppaa pitkästä aikaa oikein kunnolla ja kaikki liikkeet tuntuu navan korkeudella ja sitä alempana. Hassun tuntuista, kun tuossa ylhäällä ei tunnu mitään. Siis eihän siinä voi tietysti tuntuakaan, kun vaavi on navan alapuolella poikittain :-/. Ensimmäistä kertaa elän tällaista raskautta. Eipä tosiaan paina keuhkoja eikä mahalaukkua, kun masun " sisältö" on niin alhaalla. Saas nähdä, mitä tästä vielä tulee. Leikkaus tietysti. Niinhän se kuopus (3,5 v.) jo kauan sitten puhui, että " sitten täti leikkaa vauvan äitin masusta" . Lieneekö tytöllä ennustajan kykyjä ;-) :-/. Mahtais tää mun maha alkaa tuntua aivan erilaiselta ja muuttaa täysin muotoaan, jos vaavi kääntyis pystyasentoon (rt tai pt). Mutta eipä auta vaipua epätoivoon vaan katsoa kuinka käy ja mitä tuleman pitää. Voishan sitä tietysti vaikka ennustajalta kysyä... ;-).
Wbm:n viestiin tuolla yahoolla vastasin jo tunteja sitten, mutta eipä ole viestiä näkynyt. Aika valikoiva välillä tuo yahoo... ;-).
neronja rv 33+3
minäkin kävin siellä yahoon puolella, mutta ainakin toistaiseksi tää tuntuu kätevämmältä palstalta, kun iltaisin on aina niiiiiin naatti, että hyvä jos täällä jaksaa piipahtaa.
teillä joillain onkin jo aika jännät paikat, kun on viikkoja jo niin paljon kasassa. jukupätkä.
mulla oli tänään eka neuvola, ja kaikki ok. sintti oli edelleen kyydissä, ja syke ok.
toi neuvolan ultralaite on aika onneton, ja se väitti la:n siirtyneen 24.2. mutta enpä vielä moista usko. se edellinen la on se 28.2. ja siihen alkion siirtopäivä täsmää.
perjantaina mulla on naisten polilla ultra ja lääkäri, kun pitää tätä tukilääkitystä varmaan alkaa muuttaa (PAS-raskaus)kun alkaa viikkoja jo tulla. katotaan sitten, jos tarvii se laskettu muuttaa.
laitan sitten pe esittelyn itsestäni päivitystä varten kuitenkin.
voi, kohta pääsen nukkumaan... takaisin, otin just 2h iltapäikkärit..
-ennis- ja sintti rv8 (sen vanhemman tiedon mukaan)
Pieni pojumme syntyi 29.6.2006. Pituutta 49 cm, painoa 3330g. Bruno Cacciatore oli siis jälleen kerran 4D-ultrineen oikeassa veikatessaan poikaa.
Jengi voi hyvin ja tuore äitikin on parantunut saamastaan kohtutulehduksesta melkoisen hyvin. Ärhäkän kuumeen (parhaimmillaan 39.6) takia on nettailu jäänyt nollille...
Eilen kävimme kolmen viikon neuvolassa. Pituutta jälkikasvulla oli jo 53cm ja painoakin sievät 4255g.
Joten sellaista täällä....
ENNIS: Ihania neuvolakuulumisia =o)
VINKU: Suuren suuret onnittelut poikavauvan syntymän johdosta! ♥
NERONJA: Eihän sun tartte ennustajalta enää kysellä kun tyttös on jo kerran sanonut että leikataan ;o)
SARI: Mikäs meiän miehiä vaivaa... Eilen nimittäin kun töistä tulin oli mies imuroinut, ja sitä tapahtuu noin kerran vuodessa ;o)
Jokos täällä porukka alkaa jäädä äippälomalle, vai ootteko jo valmiiksi kotona? WBM taitaa jo lomalla ollakin ja SARILLA ja NERONJALLA alkaa olla kohta ajankohtaista.
ON: Oottelen huomista neuvolaa. Ultraa meiän neuvolassa ei ole, mutta sydänääniä voi yrittää kuunnella. Toivottavasti kuuluu, mutta saa nähdä. Mulle on kuitenkin tullut aika varma olo, että kaikki menis nyt hyvin. Vaikka toisaalta oon huomannut että en ole läheskään yhtä kiintynyt tähän kuin valtteriin olin, kai se on jotain itsesuojelua. Tästä on enää reilu pari viikkoa siihen kun valtteri kaavittiin pois, vaikka toisaalta tuntuu nuo viikot lisääntyvän tosi hitaasti. Mutta ihan hyvällä mallilla kai tää on!
HANNELE + vilpertti rv 9+4
Mua on nyt alkanut harmittamaan kun en ole koko aikana syönyt vitamiinia. Viimeksi huolehdin tosi hyvin ruokahommista mutta kun se siitä huolimatta meni mönkään niin en ole saanut aikaseksi ottaa nyt mitään vaikka kaapissa olis multivita special +. Kun olen vielä kasvissyöjä niin ei varmaan olis pahitteeksi syödä nuita vitamiinejä. Saa nähdä onko vilpertti nyt sen takia sitten jossain puutostilassa. Toisaalta monethan voi ensimmäiset 12 rv niin huonosti että syövät tuskin mitään, ja ihan terveitä vauvoja kai saaneet...
Ennikselle onnittelut hyvistä kuulumisista :)
Äitiyslomasta:mullehan sellanen on täysin tuntematon käsite ;)En siis ikinä ole ollut virallisesti äitiyslomalla.Kotiäitinä kun oon viihtynyt viimiset ööööö....reilu 12 vuotta :) Oon aina sanonutkin,että tää on muuten hyvä ammatti,mutta lomat pyörii aika nihkeesti ja palkkaustakin tietty vois vähän tarkistaa kun tulot suhteessa päivittäiseen työaikaan on aikas pienet ;)
Omaan napaan ei mitään uutta,uus viikko täys taas.Jotenkin juhlallista aina päästä uudelle lukemalle ;)
Sari ja Poikanen 34+0
pikkuinen prinssi on jo kovasti kasvanut! Siitä on hyvä jatkaa : )
Voi hyvin ja kiva kun kävit kertomassa kuulumisia, ollaan sinua jo kaivattukin : )
Voi hyvin ja nauti vauva-arjesta!
t. wbm 38+1
p.s. vai valikoi yahoo muidenkin kirjoituksia kuin minun ; )
Mulle jo tuli mieleen, että jospa se " tarkastaa" aina minun jutut ennen kuin päästää ne teidän muiden luettavaksi : )))
niin en ole kärsinyt mistään närästyksestä, hengenahdistuksesta ym. mitä nyt voisi kuvitella tässä loppuajalla olevan. Ja ehkä tuon pt-tilan takia ei niin kaipaa, että synnytys alkaisi, mitä ehkä tässä jo vaiheessa normaalisti kuvittelisi toivovan.
Jotenkin haluaisin ensin tietää minkä kokoinen meidän nassikka on, ehkä sen jälkeen osaisi ajatella (jos vauva olisi sopivan pieni) että jos syntyy niin syntyy.. nyt vain jännittää miten käy.
No, nyt siirryn yahoolle katsomaan kuulumiset..
moips!
t. wbm
Oltiin jo neljännelle sivulle hukuttu :-O Pakko nostaa :)
Tänäänkös Wbm saa niitä röntgen tietoja?Mäkin jännäilen mitä sanotaan :)
Tänne ei edelleenkään uutta,yöllä supisti muutaman kerran kipeesti ja alapäässä on taas kauhee painon tunne.Onneks ne pahimmat liitoskivut on silti edelleen poissa!!!Ihan mielenkiinnolla odotan taas tiistain polikäyntiä.Toi vauvan asento muakin vähän arveluttaa välillä,tää meidän ukkeli taitaa olla kovin levotonta sorttia kun näköjään kääntyilee vieläkin ahkeraan.Vauvan koosta en nyt ole silleen huolissani,en usko että olis kovin iso.Tuntuu,ettei mahakaan ole kasvanut moneen viikkoon enää :) Silloin aikoja sitten,olisko ollut rv 26 tai jotain mittasin sen vyötärön ympäryksen 123cm ja taitaa olla edelleen sama.
Aattelin yrittää houkutella isäntää jo tänään kaupoille,yleensä ollaan käyty lauantaina.Mulla vaan olis nyt ihan hirvee tarve saada eteiseen lipasto,ja tahtoisin käydä katteleen riittääkö budjetti mihinkään.Noi kunnolliset on kuitenkin aika hintavia,kun pitäis olla suht reilun kokoinenkin...
Ja nyt mittailemaan sokereita (jotka muuten on nyt pysyneet oikein mallikkaasti pienellä insuliiniannoksella :) )
Sari ja levoton prinssi 34+1
Pieni sydän jyskytti kiivaasti, neuvolantäti epäili josko viikkoja ois enemmänkin koska yleensä niiden laitteella ei näillä viikoilla kuulu vielä mitään. Mutta se selviää ultrassa reilun 2 viikon päästä.
Muuten neuvolassa kaikki ok, paitsi paineet 92/50 matalalla. Ja lisäksi piti saarnan kasvissyönnistä. Noh, täytyy myöntää että parantamisen varaa olis, mutta nyt ei oo ollut motivaatiota kun ed. päätty surkeasti. Mutta nyt alan syödä herneitä ja kananmunia sekä ehkä jopa joskus jotain riistaa kun mies niitä metsästää...
Parasta oli tietysti ne sydänäänet [color=red]♥[/color]
HANNELE + vilpertti rv 9+5
Ensinnäkin Vinkulle onnittelut vauvan syntymän johdosta!
Ja Hannelelle onnittelut sydänäänien kuulumisesta! Varmasti kivi vierähti sydämeltä taas vähäksi aikaa.
Ja yahoolta luin, että wbm:llä oli oikein hyvä lääkärikokemus tällä kertaa. Tosi kiva! Nyt jännäillään syntyykö vauva 31.7. mennessä vai vasta sen jälkeen ;-). Paljonkos sulla oliskaan viikkoja heinäkuun viimeinen päivä (en jaksa laskea)?
ON: Minua on väsyttänyt koko päivän. Nukuin viime yönä makoisasti 9 h, mutta heti aamusta lähtien väsytti. Käytiin kaupungissa, kun tänään oli viimeinen mahdollisuus käydä labrakokeessa (pieni verenkuva) ennen maanantain ultraa. Aina heti kun autoon istuin, niin aloin haukotella. Ja äsken nukuin sohvalla n. 15 min. Mikä ihme minua väsyttää? Obsidania kuitenkin syön, joinakin päivinä jopa sen 2 kapselia päivässä.
Täällä on ollut tänään tosi lämmin päivä. Hassua, kun sunnuntaina Kalajoelta kotiutumisen jälkeen katsottiin säätiedotusta, niin lupasivat ihan karmean kylmää viikkoa ja viikonloppua, mutta ihan hyvät ilmat on ollut. Jonakin päivänä on tuullut enemmän, mutta silti hyvät ilmat. Sadetta vaan olis saanut tulla enemmän, että nuo mustikat ja vatut kasvais vähän isommiksi :-/. Lähipäivinä mies taitaa saada aloittaa mustikoitten keruun. Minä olen lupautunut siivoamaan ja pakastamaan. Miehellä on kovempi hinku saada mustikkaa. Minä taas olen enemmän niitten vattujen perään ;-).
Täytyy varmaan lähteä tyttöjä viemään taas mummolaan, kun kärttävät sinne koko ajan. Meinaavat vissiin uimaan mennä.
Femmiskin kai kohta kotiutuu. Milloinkas Titi tuleekaan reissusta? Nyt muistuikin mieleen, että hänen reissuunlähtöpäivänsä oli lauantai. Toivotaan, että on ollut hyvä reissu ja raskaus etenee onnellisissa merkeissä.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
neronja rv 33+5
tänään täälläkin oli melkoisen lämmin päivä, mikä lie kylmä rintama tuossa yksi päivä ollut. Toisaalta on ollut helpottavaa, kun ei ole enää ne megahelteet vaan ihan normi kesäkeli : )
Tässä on päivä tosiaan sulateltu aamuista palaveria ja miehen kanssa ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä tän päivän lääkäriin. Mullahan on laskettu aika ke 2.8 ja seuraava polikäynti on ma. 31.7., jolloin kasassa rv 39+5.
Nyt vain odotellaan, tapahtuuko mitään eli alkaako vauva haluta itse ulos ennen 31.7. vai meneekö sitten siihen sektioon. Käynnistellä ei.
Aika jännää alkaa olla, mutta päivä kerrallaan. Viime yönä jomotteli menkkamaisesti selkään, mikä jatkui myös aamulla. Aamulla lorahti jotain nestettä pöksyyn, jota jo aluksi luulin lapsivedeksi, mutta lääkäri tutki sillä tikulla, eikä se ollut lapsivettä. Kuulema normaalia, että valkovuoto muuttuu juoksevammaksi loppuvaiheessa. Mutta muuten tänään ollut ihan ok päivä. Lääkärin tekemä sisätutkimus tosin ei tuntunut mukavalta, kouraisi aika kovaa, mutta halusi tietysti tutkia kunnolla. Kohdunsuu on pehmeä, hieman taisi jo olla auennut, mutta kohdunsuuta on vielä jäljellä. Minulla kun ei ole tuolla jalkovälissä sitä päätä painamassa, pylly on toki aika alhaalla, mutta ei aiheuta sellaista painetta kuin pää : ) Varpaat suussa pieni taitaa olla loppuun saakka.
Neronjaako väsyttää? itse olen valitellut tässä pitkin kesää neuvolassa väsymystä. Minulla on kuitenkin hyvät rauta-arvot (130), joten ei siitäkään pitäisi johtua. Ilmeisesti pätkittäiset yöt on syynä minun unentarpeeseen. Joka päivä saa ottaa ainakin yhdet päikyt, muuten ei tule mitään.. No, yöllä sitten kukun aina silloin tällöin, rytmi on siis ihan sekaisin. No, sallin itselle tän rytmin, pääasia että tulee nukuttua joskus. Kaitpa se tasoittuu tuo rytmi ajan kanssa...
Voikaa hyvin!
Ja kiitos kaikille taas tuestanne... olette tärkeitä!!
T. wbm 38+2
Onkohan minun vaavini vaihtanut jotenkin asentoa??? Nimittäin hikka on aina näin istuessa tuntunut tuossa vasemmalla alaviistossa ja nyt se tuntuu oikealla alaviistossa!!! Siis tuntuu vaan niin uskomattomalta, kun vaavi on jo iät ja ajat ollut samassa asennossa, niin nytkö se olis jotenkin sitä vaihtanut. Totta kai ihan luonnollistahan se on, mutta silti olen positiivisesti yllättynyt. Olen miettinyt, että johtuukohan tuo hikan alaviistossa tuntuminen siitä, että vauvan selkä nytkähtelee hikan tahtii. Eli että se ei olekaan pää, joka nytkähtelee vaan selkä tai hartiat. Kun viimeksi neuvolassahan tämä oli selkä kohdunsuulle päin. Yöllä tämä möngerteli masussa ja kohoumia tuli JOPA tuohon navan YLÄpuolelle. Ei tämä silti minun mielestä nytkään pystyasennossa ole. Olisko vaan vaihtanut pään oikealle ja jalat vasemmalle. Maanantainahan tuon ultrassa kuulee, miten päin on. Ihanaa päästä taas monen viikon jälkeen ultraan. Se on aina yhtä ihanaa ja jännittävää.
Mutta nyt on pakko ruveta touhuilemaan. Ajattelin kantaa petivaatteet pihalle.
neronja rv 33+6
Heh,vauvan asento taitaa olla tällä hetkellä päivän sana :) Mä kuulostelin taas vaihteeks illalla,että eihän tää meidän nassikka oikeesti nyt ole poikittain.Kun kummassakaan kyljessä ei tunnu silleen kunnolla olevan ja välillä liikkeitäkin saattaa tuntua yhtäkkiä neljässä kohtaa ympäri mahaa samaan aikaan :-O Onneks on se poliaika tiistaina!
Huoh,täällä oli taas vaihteeks ankea yö.Kutittaa (pitääkin muistaa mainita polilla,kun musta toi kutina on nyt jotenkin muuttunut...ja kun on se yks hepatoosi historiassa,niin mielellään varmistais) ja levottomat jalat vaivas pitkin yötä.Ja aamuyöstä veti vielä suonta oikeasta jalasta,niin että koko pohje on vieläkin kipeä.Tuli taas vaihteeks sellanen fiilis yöllä jossain vaiheessa,että sais toi aika kulua hiukan nopeammin,olis niin ihanaa taas päästä " normaali" olotilaan.Tässä nyt on kuitenkin oltu jonkinlaisessa poikkeustilassa vuosi(km-raskauden plussasta tulee 15.8 tasan vuosi...)
Mies lähti kolmen isoimman kanssa siskonsa vuokramökille päiväksi,mä oikeesti nautin kun on vaan noi pikkupojat kotona!Ne ei pidä läheskään sellasta elämöintiä ;) Onko muuten muut huomannut,että ylimääräinen hälinä ottais normaalia enemmän hermoon?Musta tuntuu jatkuvasti,että kaikki äänet häiritsee.Vaan kai niitten äänien kanssa pitää vaan yrittää jaksaa tässä taloudessa ;) Ihmeesti sitä viidestä lapsesta ja kovaäänisestä isännästä lähtee =D
Sari,joka eilen löysi unelmiensa lipaston TARJOUKSESSA (pitää vaan odottaa lapsilisäpäivää,et saa hakea sen pois...) ja Poikanen joka jostain syystä on viime päivinä liikkunut erittäin aktiivisesti
Peukut pystyssä,että se Neronjan napero tosiaan olis nyt kääntymässä lähtöasentoon!
Mä oon tän päivää ollut ihan veto pois,ihan hirvee väsymys!!!Ihokin vaivaa taas,ärsyttävää!Meilläkin on tainnut vaavilainen vaihtaa asentoaan,on aika laiskasti liikkunut muutenkin ja nyt välillä tuntuu niinkuin liikkeet olis ihan vikapaikassa :-O Ihan varmaa havaintoa ei kyllä ole miten päin se tuolla majailee.Toivottavasti ei kuitenkaan enää pylly alaspäin käänny!
Mietin tässä jokohan sitä uskaltais silittää tohon äp-laatikkoon reunaröyhelöt...Mulla on iskenyt joku lievä sisustusbuumi,sain tänään uuden päiväpeitteen meidän sänkyyn ja pari uutta mattoa :) Nyt sit tekis mieli uudistaa kaikkee muutakin.Harmittaa kun budjetti on tällä(kin) kertaa tosi tiukalla eikä oo varaa tehdä mitään kivoja hankintoja.Eli pitää tyytyä siihen mitä kaapista löytyy ;) Kyllähän toi vauvan sängyn muutoskin sais uutta ilmettä makariin =)
Tällasia tänään,nyt päiväkaffeelle jos vaikka piristyis vähän.
Sari ja Poikanen 33+6
P.s Ihan pakko mainita kun toi mun ukkokulta teki harvinaisen liikkeen:olin laittamassa tiskejä tossa kun mies söi töitten jälkeen ruokaansa ja kun sain koneen tyhjennettyä,ukko sano,että hänpä vois laittaa likaiset tilalle :-O Ei siis mitään ihmeellistä ja maata järisyttävää,mutta tuo kun yrittää välttää viimeiseen asti kotitöitä ainakin työpäivinä,niin kyllä vaan ihmetyttää ;) Ehkä se huomas mun eiliset ahkeroinnit :)