Ihmettelen ihmisiä joille vaatteen merkki on tärkeää.
Mulle on tärkeintä miltä se vaate näyttää mun päällä ja mitä se maksaa, ja vähän tietysti myös laatu. Mitään todella laadukkaita en edes halua ostaa, kun kyllästyn niihin kuitenkin muutamassa vuodessa, ja sitten ne on vielä ihan hyviä, mutta kaapin perällä turhan panttina. Ja jos vaate ei kestä kovin montaa vuotta, en todellakaan halua siihen kovin paljon rahaa tuhlata, ostan sitten mielummin useamman useammin. Merkkivaatteet on vielä usein rumia, rumia saa halvallakin.
Kommentit (30)
Mä käytän merkkivaatteita ja tavallisia vaatteita. Sekä lapsilla että itselläni. Ostan melkein kaiken kirpparilta hyväkuntoisina ja edullisina. En koskaan osta ylihinnoiteltuja käytettyjä. Ostan aina kun jotain todella kivaa löydän halvalla. Tämä tarkoittaa sitä, että joitain kokoja säilytän kaapissa parikin vuotta kunnes lapsi kasvaa siihen kokoon. Ja kun halvalla ostaa, saa niistä melkein saman rahan kun myy eteenpäin kirppiksellä. Ostan kyllä uutenakin välillä vaatteita, tällöin merkillä ei ole väliä. Voisin ostaa kaikki uutena, tienaan keskimääräistä paremmin, mutta kirppis on minulle harrastus enkä osta sieltä kuin hyväkuntoisia vaatteita. Kukaan ei tiedä onko uusi vaatteeni ostettu kirppikseltä vai kaupasta. Jos tarvitsen huivia, 5 euron Seppälä-huivi lämmittää tarpeeksi eikä haittaa vaikka häviäisi johonkin.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:30"]
Merkkivaatteet vaan ovat selvästi parhaita sekä laadultaan että ulkonäöltään. Merkki kertoo myös sen käyttäjän olevan muita varakkaampi ja muotitietoisempi.
[/quote]
Tässä ihan loistava esimerkki siitä, miten merkkiuskolliset on onnistuttu aivopesemään. Moni merkkituote tulee täsmälleen samasta tehtaasta, on tehty täsmälleen samasta materiaalista kuin halpatuote. Sitten vain tehdään joku viimeistely-yksityiskohta eri tavalla ja lyödään merkki kiinni vaatteeseen, ja kas, tuotteesta on tullut laadukas ja hinnaltaan nelinkertainen siihen toiseen verrattuna.
[/quote]
Joopa joo ja lehmät lentää. Materiaalit ei varmasti ole samat ja brändit pitävät tiukasti kiinni laaduistaan. Valmistusmaa voi olla sama mutta materiaalit ja suunnittelijat eri.
Minusta eri merkkejä voi myös yhdistellä keskenään, tunnen sellaisiakin jotka voivat närkästyä niiden yhdistelemisestä.
Minulle tulee näitä kirjoittaessa aivan kauhea himo päästä shoppailemaan. Joku ihana shoppausreissu ulkomaille olisi niin parasta.:DD
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:46"]
ihmiset, kenellä ei ole mitään tajua mikä niille sopii käyttävät merkkivaatteita. sillä onhan siinä se merkki, toivottavasti mahdollisimman isolla ja näkyvissä. sen siis täytyy olla tyylikäs.
[/quote]
Voisit sä mennä takaisin nukkumaan??!!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:50"]
Mä käytän merkkivaatteita ja tavallisia vaatteita. Sekä lapsilla että itselläni. Ostan melkein kaiken kirpparilta hyväkuntoisina ja edullisina. En koskaan osta ylihinnoiteltuja käytettyjä. Ostan aina kun jotain todella kivaa löydän halvalla. Tämä tarkoittaa sitä, että joitain kokoja säilytän kaapissa parikin vuotta kunnes lapsi kasvaa siihen kokoon. Ja kun halvalla ostaa, saa niistä melkein saman rahan kun myy eteenpäin kirppiksellä. Ostan kyllä uutenakin välillä vaatteita, tällöin merkillä ei ole väliä. Voisin ostaa kaikki uutena, tienaan keskimääräistä paremmin, mutta kirppis on minulle harrastus enkä osta sieltä kuin hyväkuntoisia vaatteita. Kukaan ei tiedä onko uusi vaatteeni ostettu kirppikseltä vai kaupasta. Jos tarvitsen huivia, 5 euron Seppälä-huivi lämmittää tarpeeksi eikä haittaa vaikka häviäisi johonkin.
[/quote]
En koskaan voisi ostaa mitään kirpputoreilta. Talouteni on aina riitettävä siihen että voin ostaa uusia merkkivaatteita. Merkkivaatteissa on usein aika tuntuvia alennuksia joten voisit käydä katsomassa ennemmin sieltä ja luulen että löydät haluamasi uutena ilman edellisen käyttäjän hajuja ja tahroja.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:31"]
Merkkien perässä juoksijat ovat ihan yksinkertaisesti tyhmiä. Eivät vain tajua, että merkin omistaja on onnistunut tekemään heistä säännöllisen tulonlähteen itselleen. He ovat lypsylehmiä, jotka kulkevat kuin pässit narussa merkkinsä perässä...
[/quote]
Aha. Eiköhän se perustu hintaan ja laatuun kuitenkin. Siihen että tietää merkin takaavan tietyn tason. Pikkaisen kyllä itse vaikutat tyhmältä jos et tuota ymmärrä.:DD
[/quote]
No, minulla on aikaisemman työni puolesta aika paljon tietoa vaatteiden - myös merkkivaatteiden - valmistuksesta. Käsitykseni perustuu siihen, mitä olen ihan itse nähnyt, eikä merkki todellakaan ole tae mistään tasosta. Joka niin kuvittelee, on onnistuneesti huijattu lypsylehmäksi.
Vaatteen laadun tuntee materiaalista ja näkee työn jäljestä. Merkki ei sitä kerro, ja ihminen, joka sellaista tosissaan väittää, on kyllä pikkaisen yksinkertainen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:30"]
Merkkivaatteet vaan ovat selvästi parhaita sekä laadultaan että ulkonäöltään. Merkki kertoo myös sen käyttäjän olevan muita varakkaampi ja muotitietoisempi.
[/quote]
Tässä ihan loistava esimerkki siitä, miten merkkiuskolliset on onnistuttu aivopesemään. Moni merkkituote tulee täsmälleen samasta tehtaasta, on tehty täsmälleen samasta materiaalista kuin halpatuote. Sitten vain tehdään joku viimeistely-yksityiskohta eri tavalla ja lyödään merkki kiinni vaatteeseen, ja kas, tuotteesta on tullut laadukas ja hinnaltaan nelinkertainen siihen toiseen verrattuna.
[/quote]
Joopa joo ja lehmät lentää. Materiaalit ei varmasti ole samat ja brändit pitävät tiukasti kiinni laaduistaan. Valmistusmaa voi olla sama mutta materiaalit ja suunnittelijat eri.
Minusta eri merkkejä voi myös yhdistellä keskenään, tunnen sellaisiakin jotka voivat närkästyä niiden yhdistelemisestä.
Minulle tulee näitä kirjoittaessa aivan kauhea himo päästä shoppailemaan. Joku ihana shoppausreissu ulkomaille olisi niin parasta.:DD
[/quote]
Haha, kyllä se vain on sama se materiaali ja tehdaskin, ei pelkästään valmistusmaa. Siis ei kaikissa tuotteissa tietenkään ole näin, mutta monissa kuitenkin. Brändit pitävät kiinni ainoastaan imagosta, jota he pyrkivät myymään. Todellisuus onkin sitten ihan jotakin muuta. Siitä vain shoppailemaan lisää, siellä brändien omistajat taputtavat karvaisia käsiään, kun sätkynyket toimivat heidän toivomallaan tavalla!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:30"]Merkkien pitää olla kansainvälisesti tunnettuja ja kuten tyttäreni sanovat kaikkien kuolaamia.
[/quote]
Siinä on tytöllä elämänarvot kohdallaan...
Voi kuule, minä ostan aikaa kestäviä vaatteita. En seuraa muotia, minulla on tietyt suosikkivärit, jonka värisiä vaatteita käytän. Jos sesongin muodissa ei ole suosikkivärejäni, en osta. Nyt esimerkiksi ei kaupoissa näy turkoosia, joka on ykkösvärini sinisen ohella. Talvea varten on vain epämääräisen likaisia värejä minun silmissäni ainakin. Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Minulla on kohta 20 vuotta täyttäviä Nanson trikoovaatteita, jotka ovat nyt tulossa tiensä päähän. Ovat taatusti kestäneet hintansa edestä. Kertakäyttöriepuja en ympäristösyistä osta, en vaikka en olekaan mikään viherpiiperö. Keinokuituiset vaatteet ovat kauhistus.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:48"]
tekeekö mulberry huiveja? burberryllä on huiveja, mutta mulberryn huiveja en ole koskaan nähnytkään.
[/quote]
Sieltä voit mennä katsomaan: http://www.mulberry.com/eu/shop/accessories/scarves-hats-gloves
tekeekö mulberry huiveja? burberryllä on huiveja, mutta mulberryn huiveja en ole koskaan nähnytkään.