Hupaisaa katsella ihmisiä paksuissa syksyvaatteissa, vaikka ulkona vielä kesä.
Mutta kyllähän se syksyvaatteet pitää päälle laittaa, koska on SYKSY. Oli lämpöä sitten +20 tai +5.
Kommentit (23)
Samaa olen itse miettinyt. Mietin, että eikö ne pakahdu kuumuuteen tuollaisessa vaatetuksessa kesälämpötiloissa. Itse en palele kovin helposti, en laita ulos edes takkia päälle, mikäli lämpöä on yli +10 astetta. Pitkähihaisilla paidoilla tarkenee vielä yli +10 asteen lämpötiloissa. Toppatakkiakaan en käytä talvisinkaan kun korkeintaan -30 asteen pakkasilla, jos silloinkaan. +20 astetta ja yli, siitä alkaa sortsi ja T-paitakelit.
Lapset ainakin on pakko topata. Minulla on pari esimerkkiä keväältä. Yhtenä vuonna kun pääsiäinen oli huhtikuun lopulla, kävelin lasten kanssa kaupungilla. Lapsilla olivat ilman takkeja (takit minulla kassissa) koska mittari näytti lähes +20 ja aurinko paistoi. Vastaantullut nainen alkoi huutaa, että lapset ovat mielisairaan kynsissä, kun kulkevat ilman takkia.
Toisen kerran toukokuussa talon leikkipaikalla eräs tyttö olisi halunnut riisua takkinsa (alla oli t-paita). Äitinsä totesi, ettei ole vielä t-paitakeli. Tyttö osoitti meidän tyttöjä, jotka kulkivat t-paidassa ja hameessa. Aurinko paistoi, mittari näytti +20.
No mut kato kun on niiiiiin ihanaa "pukeutua syksyyn"!