Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnteosta ei ole mitään rahallista hyötyä

Vierailija
21.08.2020 |

Karua huomata näin nelikymppisenä, että olisi kannattanut heti nuorena heittäytyä sossun luukulle.
Olen käynyt lukion, opiskellut vuosikausia vaikeaa alaa, hakenut töitä ja päässyt tarkan seulan läpi alani töihin. Nyt puurran pitkää työviikkoa vaativalla alalla.

Kiva sitten huomata että kaverini, joka on elämäntapatyötön, saa ihan saman elintason kuin minä! Hän jopa asuu perheineen isommassa asunnossa kuin me työssäkäyvät. No onhan meillä oma jota maksetaan 2000e kuussa 25v ja sitten päästään maksamaan putkiremonttia jippii!

Taidan lopettaa tämän yrittämisen ja aherruksen kun ei se johda mihinkään.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää asuko Helsingissä. Ärsyynnyin itsekin tuohon ja nyt ei ole varmasti yhtään sossun asiakasta kilometrin säteellä.

Vierailija
22/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo laittanut muutaman lainahakemuksen kunnes tulin onneksi järkiini. Tällä palkalla omistaminen ei kannata. Maksan loppuikäni lainaa mutta omistaja en koskaan olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle on, kelle ei. Ehkä olis silloin kouluaikoina kandenu tehdä muuta kuin syleskellä kattoon ja käydä röökillä välkällä. Elämä on valintoja, mä saan ihan asiallisen korvauksen työpanoksestani.

Jep. Jos olisin valinnut muun kuin sen, että pidän lapsista ja haluan työskennellä heidän parissaan, että isot kihot saavat halvalla lastenhoidon, voisin olla paljon parempi tuloinen.

Jos itse tekee tietoisen valinnan lähteä matalapalkka-alalle, on aika turha ulista siitä.

Vierailija
24/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen kyllä että työnteolla ansaitsemillani rahoilla saan paljon enemmän kuin mitä saisin jos eläisin pelkkkien tukien varassa.

-En taatusti olisi saanut työttömänä asuntolainaa

-Säästöön jäisi rahaa murto-osa, jos ollenkaan siitä mitä nyt jää.

-Hyvä palkka mahdollistaa hintavat harrastukset. Toimeentulotuella eläessä ei olisi varaa laittaa esim. pelkästään yhden kesän keikka/festarilippuihin yli 400e + majoitukset, lennot, bussi/junamatkat ja syömiset päälle.

-Jonkun hintavamman asian ostaminen esim. rikkoutuneen tilalle on mahdollista sen enempiä karsimatta jostain muusta tai ostamista osamaksulla.

Vierailija
25/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo laittanut muutaman lainahakemuksen kunnes tulin onneksi järkiini. Tällä palkalla omistaminen ei kannata. Maksan loppuikäni lainaa mutta omistaja en koskaan olisi.

Järkeä sinulla ei ole ollutkaan. Mieleesi ei sitten tullut, että omaisuutesi karttuu jokaisella asuntolainan lyhennyksellä ja sen asunnon voi myydä - ja hups: sulla onkin sievoinen summa rahaa muutaman vuoden pakkosäästämisellä. Nyt vuokralla vedät jokaisen saturaisesti viemäristä alas etkä tule niitä ikinä näkemään.

Vierailija
26/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteosta ei ole koskaan ollut hyötyä. Lapsia kannattaa hankkia vain jos on sossupummi tai rikas. Normituloisen ei kannata.

Lue topikkini

https://www.vauva.fi/keskustelu/3842744/toimeentulotukia-pienennettava-…

Olin ensin kanssasi samaa mieltä. Sitten luin aloituksesi otsikon. Se riitti.

Suomi on saanut huomautuksia miten sosiaalietuudet liian pieniä. Ne ei ole ongelma vaan se että elämisen kustannukset karanneet käsistä.

Vierailija
27/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkeä sinulla ei ole ollutkaan. Mieleesi ei sitten tullut, että omaisuutesi karttuu jokaisella asuntolainan lyhennyksellä ja sen asunnon voi myydä - ja hups: sulla onkin sievoinen summa rahaa muutaman vuoden pakkosäästämisellä. Nyt vuokralla vedät jokaisen saturaisesti viemäristä alas etkä tule niitä ikinä näkemään.

Tai sitten tulee se remontti tai muu kulu ja hupsista sinne meni kaikki. Nyt ne on jonkun muun vastuulla ja eläminen maksaa vähemmän kuin lainan kanssa.

Vierailija
28/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten tulee se remontti tai muu kulu ja hupsista sinne meni kaikki. Nyt ne on jonkun muun vastuulla ja eläminen maksaa vähemmän kuin lainan kanssa.

Voithan sinä tietenkin lohdutella tuolla skenaariolla itseäsi. Mulla on sata tonnia maksettuna kämpästä omaksi, sen mä saan vaikka heti, kun laitan torpan myyntiin.

Vierailija
29/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan vapaa-aika. Ainut järkevä tapa tehdä töitä on, että tienaa niin paljon että voi ostaa itsensä ulos työelämästä ja elää säästöillä.

Vierailija
30/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle on, kelle ei. Ehkä olis silloin kouluaikoina kandenu tehdä muuta kuin syleskellä kattoon ja käydä röökillä välkällä. Elämä on valintoja, mä saan ihan asiallisen korvauksen työpanoksestani.

Jep. Jos olisin valinnut muun kuin sen, että pidän lapsista ja haluan työskennellä heidän parissaan, että isot kihot saavat halvalla lastenhoidon, voisin olla paljon parempi tuloinen.

Jos itse tekee tietoisen valinnan lähteä matalapalkka-alalle, on aika turha ulista siitä.

Kai ymmärrät että aina jonkun on pakko ne matalapalkkaiset työt tehtävä? Ne ei katoa sillä että kaikki vaan päättää että opiskelee jotain muuta.

Otetaan vaikka se pk-seutu. Moniko siellä maksaisi asumisesta niin paljon kuin nyt jos vaam kaikki lähtee pois aloilta joilla ei kunnolla tienaa eli palvelut katoavat.

Vierailija
31/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käymällä rahoitan kalliit harrastukseni. Kelan rahoilla kävelisin ympyrää.

Vierailija
32/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä tietenkin lohdutella tuolla skenaariolla itseäsi. Mulla on sata tonnia maksettuna kämpästä omaksi, sen mä saan vaikka heti, kun laitan torpan myyntiin.

Sinulla on, minulla ei vielä pitkään aikaan ja sinä aikana kannan kaikki riskit. 100 000 tällä alueella on hikinen yksiö ilman kunnon keittiötä.

Vierailija
33/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan vapaa-aika. Ainut järkevä tapa tehdä töitä on, että tienaa niin paljon että voi ostaa itsensä ulos työelämästä ja elää säästöillä.

Tässä tulikin hyvä syy jäädä sossuelätiksi. En ikinä pysty tällä palkalla sellaisia säästämään.

Vierailija
34/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulikin hyvä syy jäädä sossuelätiksi. En ikinä pysty tällä palkalla sellaisia säästämään.

No mikäs siinä jos alle 500e/kk elämiseen elintaso tyydyttää.

Vierailija
35/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on, minulla ei vielä pitkään aikaan ja sinä aikana kannan kaikki riskit. 100 000 tällä alueella on hikinen yksiö ilman kunnon keittiötä.

Ei se täälläkään kummoisempi ole. Sanoinkin tuon verran maksaneeni velkaa pois.

Vierailija
36/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät että aina jonkun on pakko ne matalapalkkaiset työt tehtävä? Ne ei katoa sillä että kaikki vaan päättää että opiskelee jotain muuta.

Otetaan vaikka se pk-seutu. Moniko siellä maksaisi asumisesta niin paljon kuin nyt jos vaam kaikki lähtee pois aloilta joilla ei kunnolla tienaa eli palvelut katoavat.

Kyllä. Silti se on SINUN OMA VALINTASI.

Vierailija
37/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan hävettää, että saan niin hyvä palkkaa kuin nykyisin saan.

Mutta näillä mennään. 

Vierailija
38/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle jää vähemmän käteen kuin työttömälle, olet tehnyt jotain väärin. 

Vierailija
39/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jos tahtoo itselleen "alemman keskiluokan" elämän niin ei työnteolla liiemmin taloudellista merkitystä ole, JOS oppii hyvin tuilla elämään.

"Normaalia keskiluokkaa" ei enää ole, normaaleita töitä ei enää ole, normaaleita ihmisiä ei enää ole.

Mutta jos "ylempään keskiluokkaan" tahtoo niin eipä sinne tukia nostelemalla päästä. Eli jos sinne meinaa päästä niin sitten on pakko tehdä töitä. Mutta sinne pääseminen on niin sairaan vaikeeta onnenkauppaa terveytensä uhraten ettei se oikein ole sen arvoista.

Vierailija
40/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ketä äänestät.

Ei se äänestämällä muutu. Vuonna 93 tehtiin verotukseen liittyvä tärkeä muutos ja sen jälkeen on eriarvoisuus kasvanut ja keskiluokalla on alkanut pinna kiristyä.

Ratkaisuna ei suinkaan ole kuitenkaan se että työttömiä ja vähäosaisia kidutetaan. Populistien suosio on kasvanut melkoisesti kun keskiluokkaa ahdistaa. Työttömiä ja köyhiä syytetään ahdingosta. Helppo kohde.

Tällä hetkellä rahaa valuu väärille vesille ja tietenkin tavan kansaa verotetaan.

Tarvittaisi muutos verotuksen. Takaisin 80-luvulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi