Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnteosta ei ole mitään rahallista hyötyä

Vierailija
21.08.2020 |

Karua huomata näin nelikymppisenä, että olisi kannattanut heti nuorena heittäytyä sossun luukulle.
Olen käynyt lukion, opiskellut vuosikausia vaikeaa alaa, hakenut töitä ja päässyt tarkan seulan läpi alani töihin. Nyt puurran pitkää työviikkoa vaativalla alalla.

Kiva sitten huomata että kaverini, joka on elämäntapatyötön, saa ihan saman elintason kuin minä! Hän jopa asuu perheineen isommassa asunnossa kuin me työssäkäyvät. No onhan meillä oma jota maksetaan 2000e kuussa 25v ja sitten päästään maksamaan putkiremonttia jippii!

Taidan lopettaa tämän yrittämisen ja aherruksen kun ei se johda mihinkään.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma on kuitenkin oma. Vuokra-asunto ei ole sama asia.

Vierailija
2/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä samat asumiskustannukset ja sama perhekoko?

Vähän vaikea uskoa aloitusta tällaisenaan. Luultavasti jätät jotain kertomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites "kaverisi" puoliso?

Vierailija
4/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle jää 6211€:n palkastaihan kivasti. Puoliso tienaa 4600€. Noista nyt menee noille sossun asukeille liki 50% veroa, mutta jää yhteiseen käyttöön lyhennysten ym. kulujen jälkeen 3500€. Ei ole enää vuosiin tarvinnut kaupassa miettiä että ostaisko vai eikö. Ostan sitä mitä haluan, jos tekee mieli.

Vierailija
5/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät maksaa ihan kaikesta ja kalleimman mukaan. Kiva kuunnella kun toisen päivät täyttyy mukavista aktiviteeteista ja harrastuksista, jota tietenkin verovaroilla ylläpidetään ja maksetaan. Minulla työ kuormittaa niin että kaikki vapaa-aika menee työstä toipumiseen.

Lapsille maksetaan kaikki mahdollinen, minkä minä joudun suunnitelmallisesti säästämään.

Tämä ei vain ole reilua!!!

Vierailija
6/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät maksaa ihan kaikesta ja kalleimman mukaan. Kiva kuunnella kun toisen päivät täyttyy mukavista aktiviteeteista ja harrastuksista, jota tietenkin verovaroilla ylläpidetään ja maksetaan. Minulla työ kuormittaa niin että kaikki vapaa-aika menee työstä toipumiseen.

Lapsille maksetaan kaikki mahdollinen, minkä minä joudun suunnitelmallisesti säästämään.

Elämä ei ole reilua. Luulitko niin? Itse lorvin työkyvyttömyyseläkkeellä ja kaiken olen saanut mitä olen halunnut. Taidan olla aika vaatimaton. Toki mies tienaa jonkin verran. Talokin on pian maksettu ja rempattukin. Auto on lähes uusi.

Vierailija
7/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähdit opiskelemaan noin vaativaa alaa? Liiallinen kunnianhimo?

Luulisi, että jos työsi on intohimosi et miettisi toisarvoisia asioita, joille et voi yhtään mitään.

Olet varmasti vain ahne ja se on ongelmasi.

Vierailija
8/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin naapurini. Kumpikin heistä ura-ihmisiä ja kalliit on lelut. Pitää olla priimaa kun on tömä koulutus ja sen pitää näkyä.

Kumpikin heistä on kuin kävelevä aikapommi. Pinna niin kireällä kuin voi olla.

Ei ole kuulemma varaa hammaslääkäriin, mutta kummallakin vanhemmalla 50 000 e auto. Ja toisen työmatka on 3 km😂

Vierailija
9/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulle jää 6211€:n palkastaihan kivasti. Puoliso tienaa 4600€. Noista nyt menee noille sossun asukeille liki 50% veroa, mutta jää yhteiseen käyttöön lyhennysten ym. kulujen jälkeen 3500€. Ei ole enää vuosiin tarvinnut kaupassa miettiä että ostaisko vai eikö. Ostan sitä mitä haluan, jos tekee mieli.

Sivukulut isot kun iso palkka!

Mutta on se kurjaa jos sulla on 12 000 e palkka ja miehelläs 10 000 e palkka ja ette pärjää!

Tuostahan pitäisi jäädä tonneja säästöön. Taitaa olla hulppea asuntolaina...

Vierailija
10/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites "kaverisi" puoliso?

Joku narkki. Varmaan myy huumeita, siitä lusätuloja. Oikein yhteiskunnan tukipilareita. Pitäisiköhän vaan liittyä tuohon porukkaan kun ei tästä kunnon elämästäkään näytä mitään hyötyä olevan!

Vierailija
11/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Kela maksaa vuokran ja perusosa taitaa olla 500e. Siitä 500e pitää maksaa _kaikki_.

Vierailija
12/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ketä äänestät.

Vierailija
14/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteosta ei ole koskaan ollut hyötyä. Lapsia kannattaa hankkia vain jos on sossupummi tai rikas. Normituloisen ei kannata.

Lue topikkini

https://www.vauva.fi/keskustelu/3842744/toimeentulotukia-pienennettava-…

Vierailija
15/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka, niin ei kenenkään tarvitsisi tuntea itseään hyväksikäytetyksi.

Vierailija
16/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle on, kelle ei. Ehkä olis silloin kouluaikoina kandenu tehdä muuta kuin syleskellä kattoon ja käydä röökillä välkällä. Elämä on valintoja, mä saan ihan asiallisen korvauksen työpanoksestani.

Vierailija
17/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ketä äänestät.

Ihan sama se on. Aina se voittaja on kuitenkin seuraavissa vaaleissa se ketä vihataan.

Vierailija
18/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ketä äänestät.

Kerrotko meille yksinkertaisille, miten äänestysvalinnat vaikuttavat siihen, mitä valintoja kukin on työuraansa ajatellen aikanaan tehnyt?

Vierailija
19/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelle on, kelle ei. Ehkä olis silloin kouluaikoina kandenu tehdä muuta kuin syleskellä kattoon ja käydä röökillä välkällä. Elämä on valintoja, mä saan ihan asiallisen korvauksen työpanoksestani.

Jep. Jos olisin valinnut muun kuin sen, että pidän lapsista ja haluan työskennellä heidän parissaan, että isot kihot saavat halvalla lastenhoidon, voisin olla paljon parempi tuloinen.

Vierailija
20/42 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan lopettaa tämän yrittämisen ja aherruksen kun ei se johda mihinkään.

Lopeta ihmeessä, niin jää meille työhaluisille mutta sossupummiksi pakotetuille enemmän töitä joita hakea.

Minulle on aina jäänyt töissä käyvänä enemmän käteen kuin työttömänä.

Valitettavasti minun irtisanottiin yt-neuvotteluissa yli viisikymppisenä, enkä ole enää onnistunut työllistymään. Olisi hyvä vain, että työelämästä poistuisivat ne, joiden mielestä sossutuet ovat ihan riittävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä