Onko teidänkin lasten suosikkeja nakit ja ranskanperunat?
Nakit leikkaan saksilla että tulee hauskan näköisiksi pistän ranskisten kanssa uuniin. Tarjoan ketsupin ja majoneesin kanssa ja mukana salaatti.
Kommentit (371)
Ei, mutta kuuluu meillä uuteen vuoteen.
Meillä
3v perunamuusi ja höyrytetyt nakit
8v karitsan kareet ja kotona tehty lihamakaronilaatikko
10v lehtipihvi, sushi ja polo limonello.
Ja äiti kasvissyöjä, eli ruokailut on jatkuvia kompromisseja.
Itsetehty hampurilainen, mikään ketjuburgeri ei käy.
Mustekalarenkaat ja ranskalaiset uunista.
Kanarisotto.
7:stä 12 v. ikään aina samat.
Meillä on riistaa, lapset 9 ja 11, herkkuruoka on muusi ja kauriin sisäfile, myös hirven sisäfile ja hirvijauhelihapihvit.
Ollut joskus alle kouluikäisenä. Alakoululainen tykkää tehdä tällaista sotkua: nuudelia, chiliä, korianteria ja soijaa. Joskus laittaa joukkoon cashewta ja kanaa, jos niitä on.
En ole koskaan tarjonnut lapselleni nakkia ja ranskalaisia. Enkä makaronilaatikkoa. Minulle muodostui jo varhain sellainen käsitys, ettei makaroni ole ravintoa.
Keittoja tuli tehtyä itse. Ja monta lämmintä ateriaa päivässä. Välipaloja meillä ei ollut. Ruokaa oli paljon. Lähinnä vältin lisäaineita ja e-koodi ruokia.
Juuh elikkäs ranet kanakastikkeessa.
Meillä ei vielä lapsilla (1v & 3v) ole lempiruokia, vaan kaikkea syövät mitä tarjotaan. Ranskalaisia ei olla tehty ikinä kotona ja nakkeja ollut lähinnä nakkimunakkaassa.
3-vuotiaalta kun kysyy "mitä syödään?" on vastaus aina "banaaneja". Helpolla pääsee kun voi syödä joka päivä mitä itse mieli tekee.
1,5 vuotiaan lemppari on spagetti ja tomaattinen jauhelihakastike. Lisäksi raejuustoa ja tomaatin, paprikan yms paloja.
Toinen lempiruoka on pinaattiletut. Siis itse tehdyt, ei kaupan valmiit.
Tykkää kyllä myös nakeista, nugeteista jne, mutta ei syödä niitä kovin usein. Syödään samaa ruokaa koko perhe ja meitä vanhempia ei kovin usein innosta syödä mitään mättöä, mielummin perus kotiruokaa itse tehtynä. Tykkään myös tehdä ruokaa niin, että siitä riittää useammalle päivälle. Uuniranskikset ja nakit ei seuraavana päivänä enää kovin hyvältä maistu nahistuneina. Mutta silloin tällöin oikein hyvä pikaruoka!
Ei ole 12-vuotiaan pojan. Hänen suosikkejaan hänen itse tekemä tomaattikeitto.
Lasagne ja lohikeitto myös maistuu.. Joskus tykkää nakkeja syödä mutta ei ole suuri fani.
Ei suosikki mutta kyllä syövät jos laitan, en tosin muista milloin viimeeksi meillä on ollut nauravat nakit ja ranut. Yleensä tilataan kebabit jos halutaan syödä rennommin.
Ei. 13 v rakastaa nuudeleita ja sushia, 10v taas kalaa (enkä puhu nyt kalapuikoista).
Meidän lapset rakastaa pussi-italinpataa, tehtiin joskus itse muttei kuulemma ollut yhtä hyvää.. joten pussiversiolla mennään. Toinen suosikki on nuudeliwokki.
Nakit ja ranskikset menettelevät. Enemmän tykkäävät hirvi- ja nautapadoista punaviinillä, hirvi- tai kaurispyöryköistä, kermaisesta lohikeitosta, viskillä liekitetyistä medium naudan filepihveistä, puulämmitteisessä leivinuunissa paistetusta kinkusta, canneloneista, lasagnesta ja dim sumeista.
Valitettavasti ei ole. Itse tykkäisin ja olis joskus kiva päästä helpolla lykkäämällä ranut airfryeriin, mutta ei kelpaa.
Meidän lasten (kaikkien kolmen) lempiruokaa on kalakeitto...
Aina saisi olla vääntämässä sitä. Jos tarjoaa (liian) usein jotain nakkeja tai ranskiksia, niin tulee hirveä valitus, että ei taaaaaaaas tätä einesmoskaa!
Olen joutunut opettelemaan kalakeiton tekemisen, mutta eihän minun kalakeitto ole lähellekään mummun tekemän keiton makua.
Vierailija kirjoitti:
Nakit ja ranskikset menettelevät. Enemmän tykkäävät hirvi- ja nautapadoista punaviinillä, hirvi- tai kaurispyöryköistä, kermaisesta lohikeitosta, viskillä liekitetyistä medium naudan filepihveistä, puulämmitteisessä leivinuunissa paistetusta kinkusta, canneloneista, lasagnesta ja dim sumeista.
Tämä on hyvin lähellä meidän perheen "kermapeppujen" makumieltymyksiä. Hampurilaisetkin kelpaavat lähinnä, mikäli ne on tehty riistäjauhelihasta hiiligrillillä ja sämpyläksi EI TIETENKÄÄN kelpaisi kaupan sämpylä, vaan se pitää itse leivottua (max. kaksi tuntia sitten uunista tullutta)...
Naama näkkärillä sitten syövät aika ajoin pakastepizzaa tai nakkeja ja ranskalaisia. :D
Oliskin! Meillä ei kelpaa lapsille ranskikset.. hesellä voivat muutaman ottaa mutta uuniranskikset ei uppoa 🤔 nakit on lempparia, mutta ne pitää höyryttää. Välillä tehdään silti, koska me aikuiset ihan tykätään kun pitää nopeesti jotain saada. Sillon vaan pitää lapsille laittaa nakkien kanssa jotain muuta.. usein ostan kaupasta heille saarioisten kermaperunavuoan ranskisten tilalle. Ovat kyllä vielä aika pieniä, jospa oppisivat tykkäämään! Olis super helppo ja nopea ja halpa ratkaisu erityisesti pitkän viikon päätteeksi..