Onko teidänkin lasten suosikkeja nakit ja ranskanperunat?
Nakit leikkaan saksilla että tulee hauskan näköisiksi pistän ranskisten kanssa uuniin. Tarjoan ketsupin ja majoneesin kanssa ja mukana salaatti.
Kommentit (371)
Meillä suosikit on lohikeitto ja Saarioisten maksalaatikko. Eivät tykkää makkaroista, eivätkä nakeista.
Ei ne on meiän lasten suosikkeja, vaan ne ovat meidän lasten suosikkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia nakkeja syötte?
Yleensä https://snellman.fi/fi/tuotteet/makkarat/kunnon-nakit/kunnon-nakkimakka…
Jos mies on käynyt kaupassa, silloin voi olla ihan mitä vaan.
https://www.kivikylan.fi/tuotteet/nakit/wanhanajan-nakki
Nämä on hyviä!
Meidän teinien suosikki on sushi.
Lapsia kolme, 10v, 7v ja 2v. Ei nakit ja ranet kenenkään suosikkiruoka ole, mutta toki niitä välillä syödään ja hyvällä ruokahalulla sitä kaikki syö, mukaanlukien me vanhemmatkin. En ymmärrä miksi tässäkin ketjussa pitää yrittää brassailla "meidän lapset ainakin yrjöää ajatuksestakin, meillä syö 1 vuotiaasta ylöspäin kaikki pelkkää kaviaaria" tyylillä, koska eihän siinä ihan oikeasti ole mitään pahaa tai epänormaalia että silloin tällöin syödään vaikkapa niitä nakkeja ja ranskalaisia, eikä se myöskään tarkoita sitä etteikö pääasiassa syötäisi monipuolisesti ja terveellisesti.
Mun lapset eivät suostu syömään ranskalaisua. Nakitkaan eivät kuulu suosikeihin mutta menevät jos muuta ei ole. Lempiruokia mm.: lasagne, pastaruuat, intialaiset ruuat, pizza. Kaikki itse tehtynä. Lapset 7- ja 9-v.
Kysyin tänään käymässä olleelta aikuiselta pojaltani lapseltani mikä oli lemppariruokansa. luulin, että oli lohi. Mutta ei . Oli Italianpata :D
Meidän väsypäivän ruokaa on myös nakit ja ranut. Ja totta puhuen niitä syödään aika useinkin. Koitan kompensoida sitä niin, että ostan mahdollisimman lisäaineettomia ranskiksia (esim mummon) ja ranskisten lisäksi heitän pellille reilusti pakaste kukkakaali-parsakaali-porkkanasekoitusta. Siinä 20 min kypsyy nekin sopivaksi. Ja nuo Snellmannin kunnon nakit on ainakin mun ja miehen lemppareita.
Lasten lempiruoka taitaa kyllä olla ihan makaronimössö, vaikka tuokin hyvin uppoo.
Lapsi (nyt jo teini) pitää kalasta, kebabista ja stroganoffista. Salaattia pitää aina olla mausteita niin maan p*leesti.
Nakit ja ranskalaiset ehkä kerran kuukaudessa. Sinappi, ketsuppi ja majoneesi dipataan pikku kupeista. Sofistikoitumpaa niin.😁
Kuopus: sushi
Keskimmäinen: sisäfilepihvi tai entrecote
Esikoinen: isot äyriäiset (langustini, hummeri, jättikatkarapu jne)
En muista mikä oli minun lempiruokaani lapsena, mutta mitkään ranskikset ja nakit eivät todellakaan sitä olleet. Yhdestä asiasta olen kiitollinen vanhemmilleni ja se on se, että meitä ei ikinä opetettu epäterveellisiin elämäntapoihin. Aina syötiin kunnon lihaa ja salaattia, vaikka se olikin tylsää salaattia verrattuna siihen millaista nykyään teen itse. Toisaalta usein syön salaatin ihan ruuaksi, joten siksikin sen täytyy olla monipuolisempaa.
Ei vaan nuoremmalla nuudelit ja vanhemmalla tortillat.
En ole varmaan koskaan tarjonnut noita yhdessä, mutta kyllä ne molemmat lapsille maistuu. Pinaattiletut ja puolukkahillo on kyllä heidän ehdoton ykkössuosikki tämmöisistä eineksistä (yleensä makaronien, raejuuston ja tomaatin/kurkun kanssa) :)
Pari kertaa vuodessa teen ranskalaiset ja nakit.
Uusi vuosi ja vappu, niihin meillä tuo ruoka lukeutuu. Ihan ok menee 5-17v lapsille, mutta eipä lapset muulloin kaipaa. Lähinnä meidän aikuisten "lapsuuden fiilistelyä".
Yhdenkään lapsen lempiruokaa ei ole sushi, kaviaari, etanat eikä kraavilohi..ainakaan normaalin. Täytyy olla pikkuvanha omituinen aspergerlapsi kyseessä, mutta faktaa on, että nämä hienosteluhöpinät ovat lapsettomien mahoneitsyeiden tietämätöntä fantasiavalhetta. Lapsen lempiruuat ovat simppeleitä ja jopa ei-niin-terveellisiä. Huom! Äidin kellarissa asuva 42-vuotias ei ole enää lapsi. Niin..kyllä meillä kahden vanhimman lapsen (5 & 7-v) lempiruokaa ovat nauravat nakit ranskiksilla ja ketsupin kera. Spagetti ja paistettu jauheliha ketsupilla höystettynä on toinen lastemme herkku.
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään lapsen lempiruokaa ei ole sushi, kaviaari, etanat eikä kraavilohi..ainakaan normaalin. Täytyy olla pikkuvanha omituinen aspergerlapsi kyseessä, mutta faktaa on, että nämä hienosteluhöpinät ovat lapsettomien mahoneitsyeiden tietämätöntä fantasiavalhetta. Lapsen lempiruuat ovat simppeleitä ja jopa ei-niin-terveellisiä. Huom! Äidin kellarissa asuva 42-vuotias ei ole enää lapsi. Niin..kyllä meillä kahden vanhimman lapsen (5 & 7-v) lempiruokaa ovat nauravat nakit ranskiksilla ja ketsupin kera. Spagetti ja paistettu jauheliha ketsupilla höystettynä on toinen lastemme herkku.
Jotkut nyt vaan ovat opettaneet lapset syömään mitä "erikoisempia" ruokia ei yllätä tänä päivänä. Ikävää, että vedät neurologiset sairaudet tähän. Meillä on as- lapsi, syö ihan perusruokaa. Meillä syödään nakkeja ja ranskalaisia nopeana laiskan ruokana n. 2x vuodessa. Eines pinaattilättyjä eivät syö, koska en ole koskaan tarjonnut, paistan itse. Mitä ajattelet kun meidän lasten ykkösherkku on simppeli, RÖSSYPOTUT
Vierailija kirjoitti:
5-vuotiaan lempiruoka on "kasvissosekeitto, päiväkodin tekemä, ei sun".
11-vuotiaan on "ihan sama".
Ihan sama on myös meillä lähes jokapäiväinen toive :D
Meillä syödään vain vegaaniruokia.
Ei, vaan paistettu kuha ja duchesse-perunat sekä kuiva valkoviini. Tytär on 41 v.