Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö miehenne v-sanaa?

Vierailija
03.09.2013 |

Mieheni on duunari, ei ryyppää tai polta, tekee kotitöitä mutta mielestäni on myös juntahtava. Hän kiroilee jonkin verran, pyrkii olemaan kiroilematta lasten edessä mutta käyttää välillä v-sanaa. Ja se on minulle niin turn off. Mielestäni nelikymppisen sanavarastoon ei tuo moukkasana kuulu. Miten teillä, käyttääkö miehenne tuota sanaa koskaan? Miten suhtaudutte tai suhtautuisitte, jos käyttäisi? Ja nyt korostan, ettei tämä ole päivittäistä, mutta jos hän kiroilee niin ne sanat ovat saatana tai v-ttu.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiroilen täällä enemmän, kuin mieheni. Sanavarasto on kyllä laajempi ja vulgaarimpi, kuin pelkkä "vittu" tai "saatana".

Vierailija
2/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei kiroillut, sitten siirtyi raksahommiin ja alkoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiroile. Jos kiroilisi, ei olisi mun mies.

Vierailija
4/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut v-sanaa, enkä juuri muutakaan kirosanoja. Per**le sanan kuulen ehkä 1-2 kertaa vuodessa.

Vierailija
5/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista kuulleeni. Kyllä siltä joskus joku ärräpää lentää, kun turhautuu.

Vierailija
6/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytä.

Vierailija
7/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos on todella suuttunut ja riidellään niin voi käyttää, ei arkipuheessa. Ihan kiva näin, mutta ei tuo valtava ongelma olisi jos joskus muulloinkin käyttäisi.

Vierailija
8/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyttää, eikä minua häiritse ollenkaan. On sivistyneimpiä miehiä mitä tunnen.

Vierailija
9/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiroile lainkaan.  En itseasiassa ole edes miettinyt tätä, mutta nyt kun kysyt, niin vain on. 

Vierailija
10/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITTU

Vierailija
11/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytä, itse käytän runsaasti. (En töissä , lasten kuullen yms.) äitini ajatteli, että vittu on hyvä ja perisuomalainen sana, kansanperinnettä parhaimmillaan. Tätä kantaa olen vaalinut. Tosikoille ja mielensäpahoittajillehan se ei istu. 

Vierailija
12/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, enkä käytä vittu sanaa, enkä muuten kiroile juuri ollenkaan.

Vierailija
13/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies ei kiroile suomeks, joten ei. Muilla kielilla kylla kiroilee, mutta yrittaa tietty valttaa lasten seurassa kiroilemista (jos puhuu kielta, jota ne ymmartaa). Ma kiroilen itse enemman, usealla kielella, joskus siis myos suomeks. Ollaan molemmat ihan korkeasti koulutettuja, eika mies todellakaan ole juntti (enka makaan, tietenkaan).

Mika siina kiroilussa on niin paha? Mun kotona ei koskaan kiroiltu, enka vielakaan kiroile omien vanhempien seurassa. Oon kuitenkin sita mielta, etta kiroilu on myos kielen rikkautta, ja olennainen osa kielta. Myos eri maiden ja kulttuurien kirosanat ja niiden merkitykset ja historia kiinnostaa. Kirosanat kuitenkin kuuluu olennaisesti jokaiseen kieleen, eika niita mun mielesta ole jarkevaa paheksuaja pitaa vaan huonona asiana.

Vierailija
14/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiroile, mutta itse välillä kiroilen kun suutun tai tuohdun. Se on ällöttävän kuuloista ja yritän päästä siitä eroon.

Vierailija
15/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käyttääkö mieheni VITTU sanaa? Joo, käyttää se ja ihan päivittäin. Mä kiroilen valitettavasti enemmän. Mutta mies onkin opettaja ja mä vaan toimittaja.

Vierailija
16/16 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin joo, sanaa vittu tai vastaavaa muilla kielilla kaytan kylla usein, kuten kumppaniki , mutta ei siis kirosanana, vaan silloin, jos puhutaan vitusta.

Vitulle vittu on mun mielesta ihan asiallinen sana, ja noin miljoona kertaa parempi kuin pillu (naillahan on alunperi eri merkitys).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi