Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Työkkärin mielestä muita aloja kuin lähihoitaja, jotka ovat työllistäviä?

Vierailija
21.08.2020 |

Nyt voitte te-tantat vastata, jos haluatte että asiakkaanne työllistyy.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tantat? Keski-ikä lienee n. 30-40 TE-toimistossa nykyään ja lähes kaikilla yliopistotutkinto. Kannattaa tarkistaa omaa asennetta...

Työkkärin sivuilla on ammatilliset työvoimakoulutukset. Niissä on paljon työllistäviä aloja.

Koodaus, siivousala, varhaiskasvatus esim. työllistävät hyvin.

Vierailija
2/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koodaus. Ihan valehtelematta kun olen puhunut ihmisten kanssa millaisia suosituksia ovat saanneet alueen TE-toimistolta, niin naiset lähäriksi ja miehet koodaamaan. Jotenkin huvittamaan ja itse kuvittelisin, että paremmas tilanteessa nää ammatit menis toisten päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jako sukupuolen mukaan nykyäänkin? Ei voi tajuta. Ei naiseus tarkoita että olis hoivaviettiä.

Vierailija
4/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kyllä minulle suositelleet mitään. Koodaushistoriaa on, ja se ei kyllä meikäläistä enää työllistä vaikka mikä olisi, kun mittarissa on yli 40v. En kyllä lähäriksikään ole menossa.

Vierailija
5/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työvoimapulla suuhun

Vierailija
6/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suositeltiin työkkäristä metallialaa, siellä kuulemma huutava työvoimapula ainakin täälläpäin eikä sinne juuri kukaan halua hakea. No, olen nyt menossakin koska ei kiinostaa paskaakaan mikään hoivajuttu tai missä työskennellään ihmisten/asiakkaiden kanssa . Ihan sama vaikka olisi paskasta hommaa, mitään vaippoja en ala vaihtamaan tai pesemään WC tai kaitsemaan hemmoteltuja purjopettereitä.

Vierailija
7/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ainakin haetaan toistuvasti tekijöitä erilaisiin kokoonpanotöihin. Tuotantotyöntekijä tai vastaava nimikkeellä. Työ toki varmaan yksitoikkoista, mutta työtä kuitenkin.

Vierailija
8/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin ainakin haetaan toistuvasti tekijöitä erilaisiin kokoonpanotöihin. Tuotantotyöntekijä tai vastaava nimikkeellä. Työ toki varmaan yksitoikkoista, mutta työtä kuitenkin.

Sulla ei selkeästi ole pienintäkään aavistusta siitä, mitä "kokoonpanijat" tekevät työkseen. Jos homma olisi yksitoikkoista sen tekisi robotti. Harva yliopiston käynyt "älykkö" pystyisi tekemään kokoonpanijoiden töitä. Ja siis itse olen yliopistosta valmistunut, enkä koskaan pystyisi siihen hommaan mitä kokoonpanijat tekee, koska en osaa.

Vierailija
9/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bye bye tantta.

Vierailija
10/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://duunitori.fi/tyopaikat/suomi/tuotantoty%C3%B6ntekij%C3%A4

Vierailija
11/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle suositeltiin työkkäristä metallialaa, siellä kuulemma huutava työvoimapula ainakin täälläpäin eikä sinne juuri kukaan halua hakea. No, olen nyt menossakin koska ei kiinostaa paskaakaan mikään hoivajuttu tai missä työskennellään ihmisten/asiakkaiden kanssa . Ihan sama vaikka olisi paskasta hommaa, mitään vaippoja en ala vaihtamaan tai pesemään WC tai kaitsemaan hemmoteltuja purjopettereitä.

Koneistaja tms. on aika varma nakki työllistyä jos lähettyvillä on yhtään tuotantoa, konepajaa yms. Lähtisin itsekin jos täällä olisi sen alan töitä. En enää tänä päivänä jaksa ymmärtää vanhakantaista ajattelua jonka mukaan naiset kuuluu just jonnekin varhaiskasvatukseen tai vanhusten pyllyjä pyyhkimään. Arvokkaita töitä molemmat, ehkä jos niistä maksettaisiin paremmin niin niiden arvostuskin nousisi korupuheita vastaavaksi. Itsekin olen perinteisesti miehisellä alalla. Työt on mielenkiintoisia, vaihtelevia ja niistä maksetaan hyvin. 

Vierailija
12/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kuusi vuotta kun olin just jäänyt työttömäksi ja ikää tuolloin jo yli 40. Työkkärin kartoituksessa sain heti alkuun tuon kysymyksen että kiinnostaisiko lähihoitajakoulutus.

Eipä kiinnostanut. Totesin, että yritän vielä ihan oman alan töitä saada ekaksi, kun just olen töistä pois jäänyt. Sainkin, vajaan kuukauden haun jälkeen. Pari vuotta sitten määräaikaisuus päättyi ja ehdin kotona olla kuukauden kun nykyinen toistaiseksi voimassa oleva työsuhde eri työnantajalla alkoi, edelleen omaa alaa. Työ varmistui heti työttömyyden alkuun, aloitus vasta 1 kk päästä. Joten ei ehtinyt stressata.

Vierailija
13/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lähihoitajan pitäisi pystyä nostelemaan? Itse en jaksa enää nostaa edes 8-vuotiasta lastani, vaikea kuitella että saisin sängyssä makaavan aikuisen edes kääntymään... No, onneksi en ole työtön. Koodatakaan en osaa, mutta minun voimillani se koodaus voisi toimia paremmin. Olen hoikka, tällainen laihaläski, kauppkassien kantaminenkin on välillä tuskaa.

Vierailija
14/18 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/18 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut soitettiin ammattisuojan päätyttyä kotisohvalta töihin, mihin en edes hakenut. Laitoshuoltaja, kuntatyönantaja.

Vierailija
16/18 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata lukea itseään lähäriksi tms. jos ei yhtään kiinnostaa. Sit työkkäri voi koko loppuelämäs pakottaa sua niihin töihin.

Vierailija
17/18 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta löytyy tietoa ap:lle

https://www.ammattibarometri.fi/

Siis onko työkkärin mielestä muita työllistäviä aloja. Ja nyt huom! - tuo on tehty juuri ennen koronaa, uusi on tulossa ensi kuussa. Julkaisupäivän piti olla 15.8, mutta koronan vuoksi TE-toimistoissa on nyt keskitytty asiakkaiden työttömyysetuuksien voimaansaamiseen ammattien miettimisen sijaan.

Vierailija
18/18 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten mene minkään koulun kautta, voit mennä ihan firmaan työharjoitteluun suoraankin työkkärin kautta tekemällä työkokeilu sopimuksen firman kanssa, jos se ei suoraan saa työsopimusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän