Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita tämä jatkuva luontosuhdetuputus?

Vierailija
21.08.2020 |

Se että jokaisen ihmisen on pakko löytää se oma luontosuhde, se miten söpön kivan ihanaa se on eträ siitä tykkää kaikki, ja eträ kaikkien on pakko tykätä käydä istumassa hiljaa tunti metsässä tai tuijottamassa järven pintaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ärsyttää. Minä haluaisin olla siellä luonnossa rauhassa niin kuin aina aiemmin, enkä jaksa kuunnella sitä kälätystä ja katsella, kun joka paikka on täynnä luvattomia nuotioita ja vieressään puita, joista kaarnat revitty irti - kun on niin trendikästä käydä luonnossa.

Korona-aika on saanut minut pysymään kotona, kun en jaksa lähteä luontoon väenpaljouteen.

Vierailija
2/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tuputa kukaan mitään luontosuhdetta. Pois sinäkin sieltä somesta niin saat olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Ei luontosuhdetta voi tuputtaa. Se on meillä jokaisella jo valmiiksi syntyessään ja merkittävän iso osa suomalaisuutta. Luonto on kuulunut suomalaiseen sydämeen ja mielenmaisemaan aina ja tulee sinne aina kuulumaan. Ei sitä vastaan kannatta taistellaan.

Vierailija
4/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen luontosuhdetuputus on pyhä. Miksi haluat Ap loukata sitä?

Vierailija
5/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuputtaa ja missä? Vai onko sulla vain sellainen fiilis, että pitäisi istua möllöttää tunti metsässä, että olisi luontosuhde? Luontosuhde on ainakin itselle paitsi rauhoittumisen, myös ilon lähde. Käyn metsässä juoksemassa, kiipeilemässä kivillä, pysähdyn seurailemaan luontokappaleiden puuhastusta jne hauskaa vaikka olenkin jo aikuinen. Luontoon voi mennä myös kettuuntuneena pikakävelemään pururadalla ja kotiin palattua on varmasti parempi fiilis. Kannattaa lähestyä tätä itsesi kautta, eli millainen luonnossa oleminen on sinulle innostavaa, kunhan luonnon kunnioitus on mukava.

Ja jos sinne metsään ei oikeasti halua mennä, ei se ole mikään pakko.

Vierailija
6/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä eikä kukaan tuputa. Miksi olisi pakko mennä luontoon jos ei halua?

Vierailija
7/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oksettaa suorastaan!

Vierailija
8/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tällaiseen tuputukseen. Mikähän on ap:n agenda?

Vierailija
9/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhää ei saa loukata!

Vierailija
10/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko linkata lähdettä sen väitteen tueksi että on tuputettu?

Vierailija
11/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on kaikille Suomalaisille pyhä ja tärkeä sillä me saamme ruokamme ja voimamme luonnosta, siksi omasta luontosuhteestaan kannattaa pitää kiinni. Älä siis vastustele vaan kokeilla reippaasti niin ymmärrät miksi ihmiset nauttii olla metsässä tai tuijottaa peilityyntä järveä.

Vierailija
12/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni, aika meni umpeen. Onko sitä lähdettä vai ei? Antaa Ap tulla.

Vierailija
13/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko luontosuhde-sana taitaa juontaa siitä lähökohdasa, että ihmiset ovat enenevisää määrin vieraantuneet siitä, että olemme osa luontoa. Sitten pitää rakentaa jokin "suhde" ns.uudelleen?

Minusta ei ole erikseen luonto ja minä. Luonto on minussa. Minä olen ja elän osana luontoa, maapalloa, avaruutta.

14/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Luonnossa liikkumisen hyödyistä valistetaan samaan tapaan kuin terveellisestä ravitsemuksesta ja päihteiden haitoista.

Tavoitteena on kansalaisten hyvinvointi ja terveyshyödyt, kuten immuunipuolustuksen vahvistaminen. Yhteiskunta säästää sairaspoissaoloissa, ennenaikaiselle eläkkeelle joutumisessa ja sairaalakuluissa.

Vierailija
15/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Ei ärsytä. Luonnossa liikkumisen hyödyistä valistetaan samaan tapaan kuin terveellisestä ravitsemuksesta ja päihteiden haitoista.

Tavoitteena on kansalaisten hyvinvointi ja terveyshyödyt, kuten immuunipuolustuksen vahvistaminen. Yhteiskunta säästää sairaspoissaoloissa, ennenaikaiselle eläkkeelle joutumisessa ja sairaalakuluissa.

Juuri tuon immuunipuolustuksen vahvistumisen takia siellä kannattaisi kaikkien liikkua varsinkin näinä aikoina.

Vierailija
16/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tällaiseen tuputukseen kiinnitä huomiota enkä tuputa itsekään. Mun luontosuhde on syntynyt samalla kuin itsekin olen syntynyt. Ennen viime vuosia sillä ei ollut edes nimeä. Mutta onhan tästä tullut tämän ajan ilmiö. Kymmenen vuotta sitten sai täällä meidänkin kulmien retkeilyreiteillä kulkea ihan rauhassa, oli iloinen sattuma, jos joku toinen tuli vastaan. Varsinkaan lapsiperheitä ei näkynyt ikinä (itse liikuttiin lasten kanssa). Nyt noille samoille reiteille ei viitsi mennä muulloin kuin sadepäivinä ja keväällä kelirikon aikaan ja alkutalvesta. Muulloin on ruuhkaa, jopa talvella. Hienoahan se on, että ihmiset ovat löytäneet luontoon, mutta itselleni luontoon meno ei ole sosiaalinen tapahtuma (perhettä ja muita läheisiä lukuunottamatta), joten on täytynyt etsiä uudet omat reitit.

Vierailija
17/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto vaikuttaa ihmiseen alitajuisesti montaa kautta. Sitä on tutkittu. Nuotio, eläinten läheisyys, luonnon vihreä väri, tuoksut jne. Niillä on suoria vaikutuksia ihmisen elimistöön. Syke ja verenpaine laskevat, immuunipuolustusjärjestelmä vahvistuu, stressi tasoittuu jne.

Luonnossa on se hyvä puoli, että se ei ole korvan juuressa hoputtamassa kellon kanssa, nalkuttamassa tai yllyttämässä ylitöihin. Luonto vain on ja itse vain on. Sellaisia hetkiä on hyvä suoda itselleen :)

Vierailija
18/18 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu hölynpölyä. Ei kukaan ole luontoa tuputtamassa. Sen sijaan Ap voi ottaa ennemmin itseään niskasta kiinni ja mennä itse kokemaan luonto ja sen tuoma mielihyvä. Luonto on suomalaisille pyhä ja siksi luontosuhdetta tulisi vaalia jotta tämä kosminen yhteys luontoon ei katkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme