Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jyväskylällä ehkä Suomen kaikkein tylsin kaupunkikeskusta

Vierailija
21.08.2020 |

No okei, on siellä Prisma, Gigantti ja Seppä-niminen kauppakeskus, mutta näyttää silti minusta enemmän teollisuus alueelta kuin oikealta kaupungilta. Läpi yön ajanut ja kun kerran Jyväskylään poikketa, mutta näköjään ei kannattanut kun ei ollut mitään nähtävää.

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon slummi-keskusteluun niin Jyväskylässä ei ole selkeitä yksittäisiä slummialueita vaan itse koko Jyväskylä on yksi iso slummi. Sieltä kannatta muuttaa pois niin pian kuin vain mahdollista ennen kuin jää kaupungin vangiksi ja joutuu elämään siellä ikuisesti. Itse nostin kytkintä heti kun sain opiskelut opiskeltua enkä aio päästää omia lapsia koskaan opiskelemaan Jyväskylään.

Oikeasti Suomessa ei ole ensimmäistäkään slummia. Slummin määritelmän voi tarkistaa esim. Wikipediasta.

Ei ole, vielä.

Vierailija
142/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykänen Jyväskylässä ja Nightwish Kiteellä. Molemmat ovat virtuoosien protesteja ympäristönsä ihmisten tasaisuutta ja harmautta vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kaupungissa missä olen asunut, olen asunut just sillä pahamaineisella alueella tai taloyhtiössä. Sitten on ollut pirun rauhallista ja kiva asua. En tiedä olenko täysin psykopaatti vai liioitteleeko ihmiset näitä lähiöiden kauheuksia?

Sama :D. Lisäksi oon liikkunut kaikkiin vuorokauden aikoihin ja aina oon saanut kulkea rauhassa Pupuhuhdassa, Keltinmäessä, Hakunilassa, Koivukylässä jne...

Sama juttu, veljeni asuu Keltinmäessä ja olen käynyt useamman kerran ja jopa yöpynyt. Voisin kuvitella asuvani siellä itsekin, en ryyppää ja rellestä, ihan rauhassa voisin olla. Mahtavat sienimetsät ja marjastusalueet on Keltinmäessä. Jyväskylässä Harjun alue ja satama ovat hienoa aluetta, kuten myös Yläkaupunki yliopiston kampusalueineen ja Lounaispuistoineen. Kävelykatukin on hyvä. 

Vierailija
144/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hauska 😄 Kas, kun et Pupuhuhtaan eksynyt.

Seuraava aloitus onkin varmaan Puparista keskustana.

On sekin parempi kuin Espoon keskusta.

Äläs nyt, onhan meillä Sinikurjetkin

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Espoon_sinikurjet.j…

Täältä on tylsyys kaukana. Hyvät liikenneyhteydet, puistoa ja taidetta.

Vierailija
145/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun aloituksessa ei ollut mitään nähtävää.

Voitko perustella? Minä sentään petelin. Ja kuten kerroin ettei Jyväskylän keskustassa ollut miuta kuin Prisma, Gigantti ja Seppä -niminen kauppakeskus ja se näytti teollisuusalueelta. Tylsä, ilmeetön eikä yhtään kaupunkimainen. Joten ei mitään nähtävää. Nyt olen jo matkalla Tampereella joka sentään on oikea kaupunki.

Ap

Ai saakeli mikä idiootti, ajellut Seppälän liikekeskuksessa joka EI OLE KESKUSTA 😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
146/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun Tampereesi on vitsi.

Vierailija
147/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismaa harvoin on kaupungin keskustassa. Raumassa ja Kajaanissa on. Muualla en ole nähnyt.

Prisma olisi vain positiivinen asia kaupungin keskustassa, koska on Suomen halvin kauppa elintarvikkeille. Kyllä, jopa Lidliä halvempi.

Hyvinkäällä ja Pieksämäelläkin Prisma on keskustassa. Varmaan monessa muussakin keskikokoisessa kaupungissa, ja hyvä niin, ettei aina tarvitse ajaa autolla tai bussilla laitakaupungille.

Vierailija
148/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on sitten käväissyt kauppakeskittymässä - ei keskustassa. Päätti silti tehdä ketjun.

Uskon, että ap:n kokemus on aito. Jyväskylässähän on paikallistarina, jossa junalla tai bussilla kaupunkiin tullut matkalainen tulee paikallista vastaan jossain kaupungin rajalla ja kyselee, että missä se kaupungin keskusta oikein on. Sen ohi on varmaan aina kuljettu nopeasti, sitä huomaamatta.

Puolittain paikallisena sanon, että Jyväskylä sijaitsee kauniin luonnon keskellä ja kesäaikaan kaupunkialueetkin ovat siedettäviä, mutta onhan se keskusta pahasti näivettynyt, jos vertaa vaikka Tampereeseen tai Kuopioon. Kauppahalli ja kunnon tavaratalo puuttuvat.  Sokos laajensi ja laajensi tilojaan, mutta on käytännössä viime vuodet supistanut valikoimiaan ja on ensi sijassa vaate- ja kosmetiikkakauppa. Torikin on aika syrjässä ja useimmiten hiljainen. Samoin keskustan ostoskeskukset ovat aika hiljaisia ja surkeita tarjonnaltaan. Jyväskylä toimii aika lailla automarkettien varassa.

Vierailija
149/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän keskusta on näivettynyt ja kuolemassa. Kehitys alkoi silloin, kun keskustan kadut muutettiin kävelykaduiksi ja autojen parkkeerauksesta joutui maksamaan riistohintoja. Tätä "kehitystä" jatketaan edelleen. Jyväskylä kun on vielä mäkinen kaupunki, niin vanhukset ja huonosti liikkuvat eivät jaksa lähteä kiipeämään kävelykadulle paikallisliikennekeskuksesta;  forum kun ei ole aina auki eikä voi hyödyntää niiden liukuportaita ja hissejä. Kun keskustaan pääsi vielä autolla, niin siellä oli enemmän vanhuksiakin, siis ihmisryhmä, joka piti hengissä monta keskustan palveluliikettä.  Nykyisin keskusta toimii suurena juottolana ja kahvilakeskittymänä, spurgut makaa ja örisee keskustan penkeillä ja jos niissä ei ole spurguja, niin sitten on spurgujen yrjöjä. kompasilla käydään aika avointa h u u mek au ppaa, joten jos joku ei onnistu Jyväskylän keskustaa löytämään, ei menetä mitään.

Vierailija
150/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se Jyväskylän keskusta ylipäätään edes on?

T. 30 vuotta Jyväskylässä asunut

Kompassilla.

Vierailija
151/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en asuisi Tampereella haluaisin asua Jyväskylässä, oikein kaunis kaupunki.

Vierailija
152/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykästyin Jyväskylän keskustaan. Kansainvälisempi meininki. Paljon parempi kuin Oulun kuollut keskusta etenkin Rotuaari entisen Stockmannin edessä.

Vierailija
153/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta. Reilusti puolta pienemmässä Mikkelissä on paljon viihtyisämpi ja vireämpi keskusta, laidoilla sitten vielä muitakin kivoja paikkoja vaikka Mikkeli onkin pitänyt automarketteja lukuunottamatta palvelut keskustassa. Päinvastoin kuin suurin osa suomalaisista kaupungeista. 

Vierailija
154/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä aloitus ! Onko ap käynyt esim.Jyväskylän satamassa tai Harjulla tai Laajavuoressa ? Jyväskylässä on todella paljon ihania paikkoja ja kivoja nähtävyyksiä. Miksi vinkuu ja nillittää jostain teollisuusalueesta ?! Sehän ei ole todellakaan mikään J.kylän keskusta eikä maamerkki.  Itse en omista autoa joten en edes käy ko. "teollisuusalueella" vaikka ikäni olen J.kylässä asunut. 

Jyväskylä on todella ihana kaupunki asua ja elää, mutta kyllä minullakin järki meinaa lähteä silloin kun joudun Seppälän liian suuressa kauppakeskuksessa käymään. Voimia aapeelle.

Vierailija
155/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tylsempiäkin on. Kouvola ja Seinäjoki nyt esimerkiksi.

Vierailija
156/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolan keskusta se vasta tylsä onkin, kaikki liikkeet kun on veturissa..

Vierailija
157/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan yhtä tylsiä on vaikka Tampere, Turku ja Kuopio keskisuurista kaupungeista minusta. Tyhjentyviä liiketiloja nekin täynnä ja kaikkea sekavaa katujen mylläystä, melua,nistejä jne. Tampereella vielä koski jakaa tavallaan kahteen osaan keskustaa, JKL :ssävoi lampsia sentään yhden kadun vartta keskustan läpi(ylä-ja alakupunki). Ja tosiaan jos Seppälässä pyörit vielä "keskustassa"niin...Kivan kompakti ja viihtyisiä pikkuravfloja- ja kahviloita on Jykylän keskusta.

Vierailija
158/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No söin eilen jäätelöä keskustassa ja joku päihdeporukka siinä pyöri. Ihan nätisti istuivat ainakin silloin, jotain älämölyä kuului välillä mut niin kuuluu vaikka teiniporukoistakin. Ihmisiä ne on hekin ja missä suuremmassa kaupungeissa heitä ei pyöri keskustoissa?

Vierailija
159/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun aloituksessa ei ollut mitään nähtävää.

Voitko perustella? Minä sentään petelin. Ja kuten kerroin ettei Jyväskylän keskustassa ollut miuta kuin Prisma, Gigantti ja Seppä -niminen kauppakeskus ja se näytti teollisuusalueelta. Tylsä, ilmeetön eikä yhtään kaupunkimainen. Joten ei mitään nähtävää. Nyt olen jo matkalla Tampereella joka sentään on oikea kaupunki.

Ap

Ei se ole Jyväskylän keskusta. Se on Seppälää. Keskusta on siinä muutaman kilometrin päässä :D Vaikka kyllä, kuihtunut on kyllä sekin.

Vierailija
160/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Jyväskylä edes on? Miksi se on? Mitä ne ihmiset on, joita siellä asuu- ei ne savolaisia ole, eikä pohjalaisia, vaan mitä? En ikinä ole tajunnut koko paikan "viehätystä", vähän kuin joku Riihimäki veden äärellä.

T: rantaruottalainen