Jos ostat lähiruokaa kehäkolmosen toisella puolen
se tulee ekologisesti kannattamattomammaksi kuin ostaa esim Kirkkonummelaisia tuotteita, koska kaikki kuitenkin roudataan ensin keskusvarastoon vantaalle.
Mitä järkee?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 12:55"]
Olen kakkonen, ja ihan tosissani pointtini heitin. Asun Suomen kakkoskaupungissa, mutta siltikin onnistuin ostamaan äskettäin tuotteita erään tilan omasta myymälästä, muutaman kymmenen kilometrin päästä kotiani.
Kaupunkimme keskustaan on myös avattu juuri uusi lähi- ja luomutuotteita myyvä KAUPPA, joka ei kuulu ketjuihin. Tuotteita ei kierrätetä keskusvarastojen kautta.
[/quote]
Mikä on Suomen kakkoskaupunki? Vantaa, Espoo, Tampere, Turku?
Parempaa se tuoreena pakastettu possu ja muut lihat on, kuin päiväysvanhat -30% laputetut uudelleen pakastetut suojakaasulihat.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 14:18"]
Pakastettu liha kun tahtoo olla ihan paskan makuista
[/quote]
Mieluummin mä syön sitä kotona tuoreena pakastettua lihaa kuin ostan kaupan tuoretiskiltä jotain atrian muka-tuoretta lihaa, joka on todellisuudessa lojunut atrian omassa välipakkasessa vaikkapa vuoden verran.
Kirjoittamasi pätee varmaankin joissain ketjuissa, mutta kyllä meidän lähikaupassa myydään ihan viljelijän nimellä varustettua perunaa noin 15 km päästä.
Mulla on aina pakastettuna naudan-, possun-, kalkkunan- ja broilerinlihaa. En ole huomannut, että maistuu paskalta, tosin on sen verran vähän tullut paskaa maisteltua, ettei maku ole ihan tuttu.