Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7kk vauvani tippui juuri sängystä!!!

Vierailija
02.09.2013 |

Mitä pitää tehdä? Tippui siis normaalikorkuisesta parisängystä mahalleen lattialle. Itku loppui kun sai maitopullon suuhun. Ei tule verta eikä mikään paikka näytä oleven kipeä koskettaessa. On myös muuten normaalin oloinen, juttelee ja naureskelee, mutta pitäisikö silti soittaa ja minne? Tämä on esikoinen eikä tiedetä mitä tehdä!! auttakaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole sattunut lähes joka lapselle. Joillekin useamminkin. Tuskin konttauskypärillekään olisi markkinoita, jos tuon ikäiset eivät vähän väliä olisi säikäyttelemässä vanhempiaan.

Vierailija
22/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:39"]

tässä oli taas tyyppi esimerkki av-mammasta - lapselle tapahtuu onnettomuus ja äiti tulee ensimmäisenä nettiin kyselemään mitä pitää tehdä

[/quote]

No eihän tullut "heti ensimmäisenä". Aloituksesta ilmenee, että oli ottanut syliin, tutkinut kropan päällisin puolin ja antanut juotavaa jne. aivan kuten kuuluukin. Vasta tarkkailtuaan nyt jo hyväntuulista lasta tuli nettiin varmistamaan, pitäisikö kuitenkin hakeutua ammattilaisen pakeille.

Taidat itse olla tyyppiesimerkki (huom. yhdyssana) av-mammasta: aina ensimmäisenä haukkumassa toista anonyyminä netissä, lukematta tai ymmärtämättä aloitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tää mamma nyt kuitenkin tajuaa, että netti ei tuo kaikkeen vastausta ja että vauvaa pitää oikeasti tarkkailla

useimmitenhan vauvat selviää tuosta ihan noin vaan, mutta ei aina

Vierailija
24/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joka toinen mukula tipu milloin mistäkin ja harvoinpa niille mitään tulee. Onnistuvat kaatumaan suorin vartaloin laattalattialle yms. Joustava ja kestävä se lapsen pää on.

Vierailija
25/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:52"]

kai tää mamma nyt kuitenkin tajuaa, että netti ei tuo kaikkeen vastausta ja että vauvaa pitää oikeasti tarkkailla

useimmitenhan vauvat selviää tuosta ihan noin vaan, mutta ei aina

[/quote]

Mene 11/14 pois. Tai vielä parempaa: mene itseesi.

Vierailija
26/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noista tippumisista on oikeasti välillä seurannut ei niin kivoja juttuja. Joten oikeasti, tarkkaile sitä vauvaasi sen sijaan, että roikut netissä.

Vierailija
27/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joiden lapset tippuu on niitä jotka jää myöhemmin taaperona auton alle, hukkuu tms.

Lapsia ei vahdita, omalla tuurillaan saavat selvitä. Osa selviää osa ei.

Kukaan normaali lastaan suojeleva vanhempi ei jätä pientä sänkyyn valvomatta. Pinnasänkyyn pikkuiset ei aikuisten laidattomaan sänkyyn.

Tässäkin ketjussa moni ilmoittautunut että sama on tapahtunut heilläkin.

Olen kolmen äiti jonka lapset eivät ole tippuneet sängystä. 

Vierailija
28/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten täällä eilen just lynkattiin erään perheen isä huolimattomasta tyylistä hoitaa lapsiaan, ja nyt kun mammalla lapsi putosi sängystä, niin ei mitään, jatka samaan malliin vaan.

Tuon isän syntejä oli lapsen hampaiden pesemättömyys yms. Mitään sängystä putoamisia ei miestään haukkuva nainen maininnut, mutta eroa jo mietittiin. Kunpa mammat vaatisivat samaa itseltään mitä puolisoiltaan; olisi aika monta kuhmua ja ties mitä lapsilla vähemmän! 

Vierailija
29/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeron 18 kirjoitus voisi olla omani, paitsi mulla on 4 lasta. Miten ihmeessä te kaikki jätätte lapsen korkealle, ettekä ole itse vieressä???? Omat lapset eivät ole sängyistä putoilleet. Vahtikaa lapsianne, jos haluatte niiden hengissä selviävän!!!

Vierailija
30/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se 24h tjsp jonka sisällä hälyyttävät oireet tulee jos on tullakseen? Meidän poika putosi kans sängystä vähän nuorempana kuin sinun, käänsin katseeni ehkä 5 sek, minkä aikana poika oli ryöminyt reunalle ja just ehdin näkemään kun pyörähti reunan yli :( hirveä huuto mutta säikähdyksellä selvittiin, taisi olla pahempi järkytys äidille.. Soitin silloin sairaanhoitajalle, joka käski tarkkailla mutta kuulemma tuon ikäisen kallo kestää ällistyttävän hyvin tuommoista..

Vierailija
31/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap nyt kuitenkin varmuuden vuoksi otti yhteyttä terveyskeskukseen? Niin tekee vastuuntuntoinen äiti. Parempi soittaa turhaan, kuin myöhemmin sitten itkeä ettei lasta enää ole.

Vierailija
32/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 14:01"]

Ne joiden lapset tippuu on niitä jotka jää myöhemmin taaperona auton alle, hukkuu tms.

Lapsia ei vahdita, omalla tuurillaan saavat selvitä. Osa selviää osa ei.

Kukaan normaali lastaan suojeleva vanhempi ei jätä pientä sänkyyn valvomatta. Pinnasänkyyn pikkuiset ei aikuisten laidattomaan sänkyyn.

Tässäkin ketjussa moni ilmoittautunut että sama on tapahtunut heilläkin.

[/quote]

Olet varmasti itse niin täydellinen, että sinun lapsesi ei varmasti koskaan ole satuttaneet itseänsä!

Vierailija
33/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 4kk tippui sohvalta lauantai-iltana. Kävimme varmuuden vuoksi päivystyksessä. Lääkäri totesi kaiken olevan hyvin, mutta vauva piti herättää kolmen tunnin välein ja tarkistaa kaiken olevan hyvin.

Lääkäri sanoi, että jos alkaa puklaamaan hillittömästi, aukele kohoaa, on hyvin veltto tai hyvin väsynyt niin heti sairaalaan.

Lääkäri myös totesi, että vanhempi joka väittää, ettei ole pudottanut tai kolhaissut vauvan päätä oven kulmaan, valehtelee.

Vierailija
34/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 14:01"]

[/quote]

Et vaan muista kun olit niin gänässä.

Vierailija
35/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin neljä lasta. Kolme ekaa ovat pudonneet sängystämme, joku kai useamminkin. Ekasta panikoin samalla lailla, nyt vain odotan, että tää nuorimmainenkin putoaa. Koska se putoaa joka tapauksessa, vaikka vieressä oon, niinkuin kaikkien kanssa. Ne vaan on niin penteleen nopeita!

Vierailija
36/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 14:50"]

Mullakin neljä lasta. Kolme ekaa ovat pudonneet sängystämme, joku kai useamminkin. Ekasta panikoin samalla lailla, nyt vain odotan, että tää nuorimmainenkin putoaa. Koska se putoaa joka tapauksessa, vaikka vieressä oon, niinkuin kaikkien kanssa. Ne vaan on niin penteleen nopeita!

[/quote]

ODOTAT että nuorimmainen putoaa? ööö.. ok.

Vierailija
37/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 14:26"]

Meidän tyttö 4kk tippui sohvalta lauantai-iltana. Kävimme varmuuden vuoksi päivystyksessä. Lääkäri totesi kaiken olevan hyvin, mutta vauva piti herättää kolmen tunnin välein ja tarkistaa kaiken olevan hyvin.

Lääkäri sanoi, että jos alkaa puklaamaan hillittömästi, aukele kohoaa, on hyvin veltto tai hyvin väsynyt niin heti sairaalaan.

Lääkäri myös totesi, että vanhempi joka väittää, ettei ole pudottanut tai kolhaissut vauvan päätä oven kulmaan, valehtelee.

[/quote]

Niin no, minulla on tässä naapurissa lääkäri, joka pihalla nostaa 1-vuotiastaan toisesta kädestä syliinsä! Siis nappaa lapsen ranteesta kiinni ja riuhtaisee jonnekin 1,5 metrin korkeuteen syliinsä. Sitten vasta tukee toisella kädellä pepun alta. Että näin. :(

Vierailija
38/38 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tutulle lääkärille joka puhelimessa kyseli ja totesi että kunnossa tuntuu olevan ja käski seurailla.

Teille huolestuneille supervanhemmille, tilanne oli tämä: aamuyöllä otin lapsen viereemme nukkumaan, siinä se sitten heräili aamulla pikkuhiljaa ja lähdin jo ennakoiden lämmittämään sitä maitoa, mies jäi nukkumaan eli "muuriksi toiselle puolelle" ja toiselle puolelle lasta laitoin tyynini. Ja tosiaan nukkumaan se vielä siihen jäi. Oli sitten kai herännyt ja töninyt tyynyn tiehensä ja kierinyt alas. 

Kyse ei siis ollu nyt mistään "oman onnensa nojaan" jättämisestä. Tiedän kyllä niitäkin perheitä jossa lapsen annetaan tehdä mitä vaan ja ajatellaan että "kyllä se sitten oppii kun sattuu" ja olen aina kauhistellut tällaista kasvatustyyliä. Itse en kyllä lähtisi protestoimaan muutaman luetun lauseen perusteella kenenkään "hyvyyttä" vanhempana

Kaikki on nyt kuitenkin kunnossa, kiitos rohkaisevista ja rauhoittelevista viesteistä :)

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi