Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapeltiin miehen kanssa kotihoidontuen uudistuksesta..

Vierailija
02.09.2013 |

vaikkei edes tiedä koskeeko meitä kun se astuu voimaan. Olen siis kotona 1-vuotiasta hoitamassa ja olen suunnitellut olevani koko 3-vuotta. Jos uudistus koskisi meitäkin, pitäisi minun mennä töihin "kesken kaiken" eikä mieheni voisi jäädä kotiin, koska tienaa puolet enemmän kuin minä. Enkä haluaisi laittaa lasta hoitoonkaan ennen kun on 3-vuotias. Riideltiin siis niin railakkaasti, että mies uhkasi erolla :( Tosi kiva, KIITOS SUOMEN HALLITUS!!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä riitelitte? Mies haluaa jäädä kotiin ja sinä et halua? Vai riitelittekö molemmat hallituksen kanssa?

Vierailija
2/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sitä, mikä vimma ihmisillä on hoitaa lapset kotona 3-vuotiaiksi asti. Kyllä 2-vuotias on jo kyllin iso aloittamaan hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun siitä, et mä en halua töihin eikä mies halua jäädä kotiin, enkä halua, että lapsi menee päiväkotiin! Mies siis tokaisi sitten: -ei kai me muuta sitten voida tehä kun erota!

Vierailija
4/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuen maksamisen voi lopettaa kahteen ikävuoteen, mutta mielestäni se kumpi on kotona kotihoidontuella hoitamassa lasta niin pitäisi olla jokaisen perheen itse päätettävissä. 

Vierailija
5/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun! Maksakaa!

Vierailija
6/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 10:40"]

Ei kun siitä, et mä en halua töihin eikä mies halua jäädä kotiin, enkä halua, että lapsi menee päiväkotiin! Mies siis tokaisi sitten: -ei kai me muuta sitten voida tehä kun erota!

[/quote]

Äh, no todella kurjaa. Eikö miehesi oikeasti voi jäädä edes puoleksi vuodeksi? Entä voisitko sinä jäädä kotiin kolmanneksi vuodeksi ilman tukea?

Voihan tosin olla, että uudistus ei koske vielä teidän lastanne, vaan vasta esim. 2014 eteenpäin syntyneitä.

Vierailija
7/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 10:40"]

Ei kun siitä, et mä en halua töihin

[/quote]

Tässähän se ongelma tulikin.

Vierailija
8/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen tappelemista tuossa on. Jos haluat olla kotona siihen asti, kun lapsi täyttää kolme vuotta, voit tietenkin olla. Voit olla vaikka siihen asti, kun lapsi täyttää 21 vuotta, tai vaikka loppuikäsi. Kukaan ei pakota sinua töihin eikä miestäsi jäämään töistä pois.

Vierailija
9/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te voitte riidellä, kun on täysin auki että mitä hallitus edes aikoo muuttaa.

Ehkä se menee niin että jälkimmäisen puolikkaan kotihoidontuki maksetaan miehellesi, mutta saatte valita kumpi on kotona, niinhän se nyt toimii. Eihän kotihoidontuki edellytä kenenkään töistä pois jäämistä.

Vierailija
10/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 10:49"]

Mistä te voitte riidellä, kun on täysin auki että mitä hallitus edes aikoo muuttaa.

Ehkä se menee niin että jälkimmäisen puolikkaan kotihoidontuki maksetaan miehellesi, mutta saatte valita kumpi on kotona, niinhän se nyt toimii. Eihän kotihoidontuki edellytä kenenkään töistä pois jäämistä.

[/quote]

No tuskinpa se nyt näin ainakaan tulee menemään.

Vierailija
11/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herran tähden - sinä jäät kotiin lapsen kanssa ja mies tekee töitä vanhaan malliin. Ainoa ero on siinä, että siitä ei sitten sinulla makseta.

Vierailija
12/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos miehesi tienaa hyvin, niin tuskin se 300 eurosta on kiinni?

Vierailija
13/13 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullehan on jo myönnetty kotihoidontuki, tuskin ne jo myönnettyjä tukia alkaa uudelleen käsittelemään. Sitä paitsi asiahan on vielä ihan raakileasteella, odotellaan nyt mitä siitä seuraa.

Enemmän olisin huolissani siitä, että mies alkaa uhkailla erolla, kun kriisi on edessä. Se aiheuttaisi meillä ainakin enemmän stressiä kuin joku alle 300 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi