Miten vaikeaa on rakentaa itse keinulle teline pihalle?
Olen katsellut puisten keinutelineiden hintoja ja ne ovat kauhistuttavan korkeita. Onko miten helppoa/vaikeaa rakentaa sellainen ihan itse? Mitä nämä puupölkyt maksavat/metri, mistä keinutelineet on usein rakennettu? Usein on ns. kaksi pölkkyä vierekkäin ja niiden yläosat ovat hieman ristissä. Parin metrin päässä on toiset kaksi pölkkyä ristissä. Ja näiden "jalkojen" väliin on asetettu pitkä pölkky. Ja kaikki on kiinnitetty jotenkin toisiinsa. Ja "jalat" on betonoitu maahan. Miten helppoa tälläinen on, onnistuuko jos on hyvä rakentamaan Ikean huonekaluja mutta ei ole paljon muuta kokemusta? Ja miten sellaiset 2 m pitkät puupölkyt oikein kuljetetaan kotiin, eihän ne mahdu tavalliseen autoon?
Mietin että pitäisikö yrittää tehdä teline itse, haluaisin sellaisen mihin saa 2-3 keinua vierekkäin mutta että lapsilla olisi tilaa keinua, etteivät keinut olisi todella lähekkäin. Usein valmiissa keinutelineissä keinut ovat kovin lähekkäin toisiaan. Kaksikin riittäisi ja voisin laittaa ylhäällä poikittain olevan pölkyn hieman "laidan yli" toiselta puolelta ja ripustaa siihen vaikka autonrenkaan pystyyn roikkumaan, olisi eräänlainen keinu. Mitä mieltä olette rakkaat av-mammat?
t. av-mamma jonka sormet syyhyävät päästä rakentamaan keinua!