Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukka PELOTTAA, sanokaa ettei asennus satu? Eihän?

Vierailija
20.08.2020 |

Kapseli ollut, mutta menkat epäsäännöllisesti. Kierukka veisi menkat, mutta nyt pelottaa asennus. Yhdyntäkin sattuu pirusti, kun menee liian syvälle. Samoin tamponin laitto...

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka syö e-pillereitä on joko tavattoman naiivi, tai sitten hänellä on psykologisia ongelmia.

Vierailija
62/75 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksistasi päätellen et edes halua kierukkaa. Olet vain joku kieruknavastainen trolli. No tässä minun kokemukseni heille, jotka tosissaan miettivät kierukkaa.

Olen parikymppinen synnyttämätön nainen. En halua kehooni hormoneja, joten valitsin kuparikierukan. (Piti moneen kertaan perustella lääkäreille.) Otin ohjeen mukaisesti ibuprofeenia ja parasetamolia ennen käyntiä. Asettaminen kesti vain pienen hetken. Pidin itseni rentona ja hengittelin syvään. Kohdunkaulasta tarraaminen sattui, mutta se kesti tosiaan vain jonkin 30 sekuntia.

Kunnon kivut alkoivat vasta puolisen tuntia asetuksen jälkeen. Se oli kuin todella kovat kuukautiskivut paitsi paljon kovemmat kuin olen koskaan kokenut. Kipu vihloi luissa asti. Loppupäivä meni sängyssä maaten ibuprofeeni kaverina. Iltaa myöten alkoi helpottaa, ja seuraavana päivänä ei ollut enää kipuja.

Kierukka sopii mulle hyvin. Sain luotettavan ehkäisyn kymmeneksi vuodeksi. Seksiin se ei ole vaikuttanut mitenkään, eikä ole tietenkään hormonikierukan aiheuttamia sivuvaikutuksia. Kuukautiset olivat ihan normaalit jo ensimmäisellä kerralla, eikä mulla ole ollut ylimääräisiä vuotoja ja tiputteluja ensimmäistä kuukautta lukuunottamatta.

Kuukautiseni kestävät yhtä kauan kuin ennenkin, 5-7 päivää. Valehtelin vuodon pituuden neljäksi päiväksi, jotta saisin kierukan. Vuotoa on noin 50 % enemmän kuin aiemmin, mutta se jakautuu tasaisemmin. Ennen mulla alkoi kuukautiset ihan yhtäkkiä kuin Niagaran putous. Nykyään ensimmäinen päivä on rauhallisempi, eikä mulla ole supervuotopäiviä. Kipuja on yllättävää kyllä vähemmän ja vaimeampana kuin aiemmin. Liittyy varmaan tuohon vuodon tasaisuuteen. Mies ei tunne lankoja yhdynnän aikana. Ne ovat todella pehmeät.

Minä tuskin käytän tätä koko sen kymmentä vuotta, koska haluan saada lapsia. Vaikka tämä olisi vain kaksi vuotta, niin on kyllä sen arvoista. Kunhan olen synnyttänyt, mies saa teettää vasektomian.

Tällä palstalla on jo vuosien ajan ollut trolli, joka yrittää antaa kuvan kierukasta epäilyttävänä vaihtoehtona - ei voisi enempää väärässä olla. Papa-näytteet otto nipistää, kierukan asetus/poisto ei sitäkään. Pelkopotilaista on aina puhuttava erikseen.

Jos syö mieluummin hormooneja, kuin ottaa vaivattoman ja halvan kierukan, kannattaa harkita myös psykologille ajan varaamista saman tien. Hormoonien syönti lisää todennäköisyyttä, että ne psyykkiset ongelmat (joiden vuoksi kierukkaa ei voinut ottaa) tulee esille.

Ehkä ap on palkattu propagandaan, se näyttäisi olevan parissa muussakin aiheessa käytäntö.

Veikkaan, että tämä on osa ehkäisyä vastustavien persutrollien kampanjointia. He haluavat, että lopetetaan ehkäisy ja ryhdytään synnytyskoneiksi.

En tiedä, mutta siitä olen vakuuttunut, että palstalla on palkattuja trolleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi olla myös bipolaarinen.

Vierailija
64/75 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, en uskaltanut ottaa sitä kierukkaa ja nyt tein positiivisen testin!!

Ap

Vierailija
65/75 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut käytännössä yhtään, ihan minimaalinen nipistys. Laitettiin synnytyksen jälkitarkastuksen yhteydessä (toinen lapsi). Asun toisessa Euroopan maassa, eikä täälläkään ibuprofeenia kummempaa kipulääkettä tarjota.

Ei myöskään tullut mitään kramppeja laiton jälkeen, mutta valitettavasti vuoden aikana kuukautiset muuttuivat koko ajan runsaammiksi ja kivuliaammiksi, kunnes lopulta sain aivan saatanalliset, supistusten tasoiset mahakivut ja verta vuosi kuin hanasta. Marssin yksityiselle gynelle ja käskin että kierukka ulos heti, en ala sietää tällaista. Poisto oli pienen pieni nippaus ja tuska helpotti heti. Kyseessä oli siis kuparikierukka.

Vierailija
66/75 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukka voi lähteä vaeltamaan elimistössä ja

rikkoa kudoksia.

Kondomi on muuten keksitty.

Vierailija
67/75 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on minipillerit ei kipua eikä menkkoja eikä hlevetin PMS:ää.

Vierailija
68/75 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain verta vuotavat haavat paranevat vasta puolen vuoden kuluttua asennuksesta.

Mikä tekee ne haavat ja mihin kohtaan? En ole koskaan kuullut että siitä tulisi haavoja..

-Tyhmä ap-

Mitkä haavat??

Vierailija
69/75 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä miehen ehkäisy?

Vierailija
70/75 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä miehen ehkäisy?

Sehän on naisen vastuulla. Mieshän voi vaan kadota, kun raskaus alkaa :)

Vierailija
71/75 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka on täysin epäeettinen ehkäisykeino.

Vierailija
72/75 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksilöllistä, sattuuko vai ei. Riippuu kipukynnyksestäkin. Itselläni ei sattunut yhtään.

Vierailija
73/75 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, en uskaltanut ottaa sitä kierukkaa ja nyt tein positiivisen testin!!

Ap

Onnea!

Vierailija
74/75 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu asteikolla 1-10 on vähintään 20.

Vierailija
75/75 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle asennettiin juuri hormonikierukka ensimmäistä kertaa elämässäni ja laitto ei sattunut YHTÄÄN. Asennus kesti ehkä kaksi minuuttia ja oli todella vaivaton. Asennuksen jälkeen mahassa on tuntunut hyvin mietoa menkkamaista tunnetta, mutta olen esim. täysin työkykyinen ja voisin lähteä vaikkapa lenkille tms.

Uskon, että eri ihmisillä kokemukset ovat erilaisia, mutta halusin tuoda esille omani. Olin suorastaan hölmistynyt toimenpiteen jälkeen, että tässäkö se oli. Mainitsen vielä kerran, ei siis lainkaan kipua.