Kierukka PELOTTAA, sanokaa ettei asennus satu? Eihän?
Kapseli ollut, mutta menkat epäsäännöllisesti. Kierukka veisi menkat, mutta nyt pelottaa asennus. Yhdyntäkin sattuu pirusti, kun menee liian syvälle. Samoin tamponin laitto...
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Miksi otatte niitä jos sattuu niin hirveästi??
Ap
Hankalien ja runsaiden menkkojen takia sen laitatin. Sattui vähän asennus mutta hyvin on toiminut eikä tunnu käytössä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sattuu. Mutta kestää vain pikku hetken, kun on osaava lääkäri. Jälkikäteen kohtu kramppasi, kivut oli pahempia kuin menkkakivut, mutta ei mitään verrattuna synnytyskipuihin. Ota kunnon tujaus Buranaa ennen kun menet vastaanotolle. Ilman menkkoja on ihanaa, että kyllä se asennus on sen arvoista. :)
Mieluummin menkat kuin kipu!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sattuu. Mutta kestää vain pikku hetken, kun on osaava lääkäri. Jälkikäteen kohtu kramppasi, kivut oli pahempia kuin menkkakivut, mutta ei mitään verrattuna synnytyskipuihin. Ota kunnon tujaus Buranaa ennen kun menet vastaanotolle. Ilman menkkoja on ihanaa, että kyllä se asennus on sen arvoista. :)
Mieluummin menkat kuin kipu!
Ap
Ilmeisesti olet valintasi tehnyt, hyvä niin. Case closed.
Sattui, ja koko sen ajan kun kierukka oli, oli aivan helvetilliset selkäkivut. Otatin lopulta pois ja kivut jäi gynelle.
Ihan tiedoksi, hormonikierukka ei todellakaan takaa sitä että menkat loppuisivat.
Mikäli toimenpide tehtäisiin miehille, tällaisista ei ikinä edes keskusteltaisi koska varmistettaisiin että toimenpide olisi 100% kivuton.
Sori taas , naiset.
Jännittäkää sattuuko.
Ei kai kaikkia satu. En kerro omasta kokemuksesta muuta, kuin että seuraavan poiston ja vaihdon vaadin saada humautuksessa. Mulla on hormonikierukka liian runsaiden kuukautisten takia.
Vähän nipisti ja se oli siinä. Samoin poisto, kevyttä painetta ja nipistys eikä muuta. Kai se on vähän kiinni kipukynnyksestäkin.
Muuten kierukka olikin sitten yhtä tuskaa
Kyllä sattui, aivan järjettömästi. Lääkäri joutui kolme kertaa yrittämään, ennenkuin sai kierukan paikalleen. Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja lääkäri joutui ottamaan jollain pihdeillä jostain kohdunsuulta(?)/reunasta/mistälie kiinni ja se kiskoi niillä pihdeillä samaan aikaan, kuin laittoi sitä kierukkaa. Edelleen tulee paha olo, kun edes miettii. Tuohon pihdeillä kiskomiseen verrattuna mikään ei ole ollut yhtä karmivaa ja olen kuitenkin synnyttänyt kaksi kertaa ilman kivunlievitystä. Tuo asentaminen ei tosiaan ollut mikään nopea juttu, kyllä siinä varmaan vähintään 20 min meni. Lääkäri kyllä itse sanoi, ettei hänelle ole koskaan käynyt vastaavaa, ilmeisesti minulle oli sitten poikkeuksellisen hankala tuo asentaa.
Jälkeenpäin oli jonkinlaista supistelua silloin asennuspäivänä, mutta se ei ollut kovin paha. Menkat ei kyllä loppuneet, mutta ovat aika niukat nykyään. En ole varma haluanko enää uusia tätä ehkäisykeinona, sen verran hirveää oli laittaminen. Tosin onhan tämä vaivaton kun ei tarvitse muistaa tai tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli toimenpide tehtäisiin miehille, tällaisista ei ikinä edes keskusteltaisi koska varmistettaisiin että toimenpide olisi 100% kivuton.
Sori taas , naiset.
Jännittäkää sattuuko.
Vaikka ei sattuisikaan niin tuskin suostuisivat ottamaan pysyvää härveliä peniksen sisälle.
Mulla ei sattunut eka laitto juuri yhtään. Pientä menkkakivun kaltaista sen jälkeen. Kohta poisto ja uuden asennus tulossa. Hiukan jännittää, mutta uskon että menee hyvin.
Ei sattunut ennen synnytystä eikä sattunut sen jälkeenkään. En ottanut sitä särkylääkettäkään. Minulla ei myöskään ole lainkaan kuukautiskipuja, mahtaakohan sillä olla jotain vaikutusta asiaan, miten todennäköisesti tekee kipeää?
1. laittaminen sattui pikkuisen pienen hetken vähän niinkuin kuukautiskipumaisesti jossain kohdunkaulassa tms, ei nipistänyt tms. Poisotto oli sitten ihan katastrofi. Lankoja ei näkynyt aluksi millään ja sitten 3 naista oli siinä tuijottamassa ja ihmettelemässä, kun instrumenttia ei saada sisään pohjaan saakka, kun aloin kivusta huutamaan. Ehdottivat mun käsien pitelemistä ja ties mitä, kunnes joku keksi hakea rauhoittavan supon. Se tais sitten rentouttaa lihakset niin että saatiin instrumentit survottua minne piti ja vanha otettua pois. Uuden laittaminen ei taas sattunut enää yhtään. Vähän pelottaa mennä enää uudelleen.
Sattuu itse asennus, ja pari päivää vielä sen jälkeenkin. Kierukan hormonit lihottavat sinua 10 kg, saavat hiuksesi tippumaan ja sinulle puhkeaa kystinen akne. Pelkäät jatkuvasti olevasi raskaana, sillä menkat loppuvat tyystin.
Mietihän vielä.
Minulla asennettiin endometrioosikipujen hoitamiseksi. Alatiesynnytyksiä ei ole. Voin kertoa, että pahin kipu mitä olen kokenut ja meinasi taju lähteä. Gynekologi sanoi, että jos joudutaan joskus vielä asentamaan niin pitää sitten laittaa kohdunkaulanpuudutus.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta sattui aivan s a a a a a ta nasti. Se itse toimenpide kestää kyllä ihan hetken, mutta ne jälkikivut ovat järkyttävät. Kuvittele elämäsi pahimmat menkkakivut, ne on vielä siitä 10 kertaa pahemmat. Olen oikeasti varma vaikka en koskaan ole synnyttänyt, että ne supistukset mitä siitä jälkikäteen tulivat olivat samaa kipuluokkaa kuin synnytyksessä. Ja kierukka pahentaa menkkakipuja myös, mutta se tasaantuu vähän ajan mittaan. Ensimmäinen vuosi oli kauhea tuon kannalta. :(
Valitettavasti joudun komppaamaan tätä kommentoijaa. Itsellä se asentaminen ei sattunut yhtään mutta kun lähdin kävelleen kotiin kipu alkoi. Pahin hellitti jokusen tunnin aikana mutta erilaisia kiputuntemuksia, erit. seksin aikana, tuli ja meni varmaan vuoden ajan. Olisinpa voinut kertoa toisen tarinan mutta en halunnut valehdellakaan. Mutta voin lohduttaa, että ajan saatossa minun kipuni hävisivät enkä ole ekan vuoden jälkeen kokenut kipua enää. Näistä kipukokemuksista huolimatta olen menossa kierukan vaihtoon ensi kuussa, koska hormoneja en halua ehkäisyksi (erit.koska ihoni menee niistä aina huonoon kuntoon)..
Vierailija kirjoitti:
Mikä kumeissa on niin paljon pahempi, että teet tämän itsellesi?
87€ kuparikierukka (halvin hinta suomalaisessa nettiapteekissa) voimassa 5 vuotta vs kumit viideltä vuodelta. Siinä syy.
Kuparikierukan laitto ei minullakaan sattunut yhtään, en ole synnyttänyt. Ei tullut jälkeenpäinkään kipuja. Ibuprofeenia otin ennen asennusta. Asennus oli nopeasti ohi ja kävelin saman tien kotiin. Aikaa tästä on kaksi vuotta eikä ole ongelmia ilmennyt.
Mulle laitettu kahdesti. Eka kerta sattui, toinen ei oikeastaan. Kaikenmaailman särkylääkkeet söin ennen toimenpidettä varmuuden vuoksi.
Eka kierukka laitettiin vuosi sektion jälkeen ja kierukan laitto kesti tolkuttoman pitkään. Toinen kerta oli taas tosi nopea ja helppo.
En kyllä ymmärrä miksi tuotakaan ei voi tehdä jossain puudutuksessa/nukutuksessa.
Hormonikierukkaan kyllä muuten olen ollut todella tyytyväinen. Ei ole mitään sivuvaikutuksia ollut ja menkat jäi lähes kokonaan pois. Mutta tosiaan sen laittaminen on ikävää vaikka ei sattuisikaan.
Ei se laittaminen satu juurikaan. Mutta pois kaivaminen sattui, kun kierukka oli mennyt kokonaan kohtuun.
Kun vanha kierukka saatiin ronkittua ulos, niin uusi meni paikoilleen että hups vain. Tuskin huomasin. :)