Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin oisko reilua pistää lukioikäinen isompi sisarus hoitamaan vauvaa?

Vierailija
01.09.2013 |

Voinko luottaa tuon ikäiseen? Kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se oo lukiossa? Miten ehtii hoitamaan vauvaa?

Tilapäisesti toki voi hoitaa silloin tällöin muutaman tunnin.

Vierailija
2/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemuksia. Ei ole reilua. Uhri on tosin jo iso mies, eikä kai pahasti traumatisoitunut, eikä mullakaan koulu sen takia kesken jäänyt. Mutta silti suosittelen ainoastaan, jos teini itse ehdottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Kai nyt lukioikäinen osallistuu perheen hommiin? Itse hoidin pienempiä sisaruksiani (myös vauvaikäisiä) nuorempanakin. 

Vierailija
4/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvanhoito on vähän eri asia kuin haravointi.

Vierailija
5/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos lukioikäinen suostuu ja maksat siitä. Kotitöitä nuorisolla tuleekin teettää mutta lapsia ei tehdä vanhempien lasten hoidettavaksi.

Vierailija
6/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaalille lukioikäiselle voi luottaa vauvan hoitamisen. Mutta ei säännöllisesti monta kertaa viikossa, lukiolaisella on tekemistä jo pitkien koulupäivien ja läksyjen kanssa. Silloin tällöin hoitaminen on minusta täysin ok.

Vierailija
7/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan naapurin lukioikäiselle lapsenvahtina olemisesta 14 euroa tunnilta. Kaipa ap maksaa omallekin lapselleen huoltajan hommista? Lukiokirjat maksavat maltaita.

Vierailija
8/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos itse haluaa esim. taskurahaa vastaan. 

Vasten tahtoaan ei kyllä kannata ketään pakottaa hoitamaan yhtäkään elollista olentoa. Roskat voi käskeä viemään tai vaikka imuroida, ne roskat tai imuri ei siitä kärsi, vaikka siivoaja tuntisi minkälaista vastenmielisyyttä koko hommaan. 

Muuten kannatan kotitöiden jakoa, mutta nuorempien sisarusten hoitaminen ei musta ole ihan siihen verrattavissa. Teini tuskin on vaatinut saada nuorempaa sisarusta perheeseen. Vähän sama, kun jos teini ottaisi vaikka sulta kysymättä koiran ja olettaisi, että sä lenkität sitä myös. Se on aika eri asia kuin vaikka kohtuullinen omien jälkien siivoaminen tai oman aterian valmistukseen osallistuminen. 

Toki jotkut teinit hoitavat vauvoja mielellään, mm. itse hoidin tuttavienkin lapsia ilman palkkaakin. Käskemään, saati pakotttamaan en lähtisi. Ei ollut itselle kiva pienenä olla serkkujen hoidettavana, kun nämä suunnilleen kellosta katsoivat, monta minuutti täytyy  olla vielä mun kanssa siellä puistossa. 

Vierailija
9/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lukiolainen ole lasta riesoikseen tehnyt. Hoidat nyt ihan vain omat lapsesi tai maksat jollekulle siitä.

Vierailija
10/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:30"]

Kyllä normaalille lukioikäiselle voi luottaa vauvan hoitamisen. Mutta ei säännöllisesti monta kertaa viikossa, lukiolaisella on tekemistä jo pitkien koulupäivien ja läksyjen kanssa. Silloin tällöin hoitaminen on minusta täysin ok.

[/quote]

entäs jos nuori ei ole normaali? mitä tarkoitat normaalilla ja mikä olisi ei-normaali joka ei voi hoitaa? dysfaatikko? epileptikko? aspergeri? adhd?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi