Huikean "onnistunut" ilmaisten maskien jakelu, kun ne menivät varakkaille
Sen jälkeen ainakaan on ihan turha valittaa, että kun kaikki eivät käytä maskia. Varsinkin hyvätuloisten olisi silloin syytä ajatella, että se sinun ajatuksissa halveksimasi maskiton saattaisi hyvinkin maskia muuten käyttää, jos sinä et olisi vienyt ilmaisia maskeja hänen nenänsä edestä. Mutta kun hänellä ei ole maskeihin varaa, niin sitten hänen on kuljettava ilman maskia, joka lisää meidän kaikkien riskiä saada tartunta. Myös hyvätuloisten riskiä. Mutta se olisi ollut estettävissä, jos hyvätuloinen olisi mennyt ostamaan itse maskit ja antanut vähävaraisten hakea ne ilmaiset maskit.
Kommentit (39)
minä vaan kysyn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvätuloinen ja ostin itse maskit perheelleni. Volvolla ajoin ilmaijakelusta hakemaan riskiryhmään kuuluvalle leskiäidilleni maskeja, eikös joku jo siitä ehtinyt Facebookiin valittamaan.
Eikö Volvo-miehen rahat riittäneet ostaa samalla myös äidin maskeja?
Selityksiä:
- Ei ole rahaa ostaa maskeja itselle eikä mutsille, kun kaikki meni tähän Volvoon.
- Otettiin autoliikkeestä muka koeajoon, ei ois muuten kehdattu tulla hakemaan maskeja.
- Tää on kaverin Volvo, sain lainaksi kun se on Balkanilla lomailemassa.
- Oon köyhä autovaras.
- Kierrän hamstraamassa ilmasia maskeja, myyn ne sitten kalliilla kun tulee pula.
Lisää?
minä vaan kysyn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvätuloinen ja ostin itse maskit perheelleni. Volvolla ajoin ilmaijakelusta hakemaan riskiryhmään kuuluvalle leskiäidilleni maskeja, eikös joku jo siitä ehtinyt Facebookiin valittamaan.
Eikö Volvo-miehen rahat riittäneet ostaa samalla myös äidin maskeja?
Pitäisikö myös jättää kela-korvaukset ottamatta, kun hakee äidin puolesta lääkkeitä?
Vähävaraisille jaetut ilmaiset kasvomaskit saivat ikävän vastaanoton Kauniaisissa – käsintehtyjä, pestyjä ja jopa silitettyjä maskeja luultiin käytetyiksi: "Ne eivät ole muodikkaimmasta päästä, mutta tehty ohjeiden mukaisesti"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vahavaraisille-jaetut-ilmaiset-kasv…
Komentoora kirjoitti:
Härskiä ja röyhkeää toimintaa. Täysin moraalitonta viedä vähävaraisilta maskit. Nyt niiden "rikkaiden" nimet ja uuden Volvon rekkari julkisuuteen. HETI!
Moraalipostaaja vauhdissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. Sinulla olisi ollut varaa ostaa äidillesi maskit kaupasta.
Vanhempien ei tarvitse ostella aikuisille lapsilleen yhtään mitään ja sama pätee toisin päin. Aikuisilla lapsilla ei ole mitään velvollisuutta ostaa vanhemmilleen maskeja, ruokaa, autoja, lomamatkoja.
Ei tietenkään ole _velvollisuutta_ ostaa yhtään mitään. Mutta kyllä mä vanhemmilleni ostaisin ruokaa ja maskit, jos he tarvitsisivat, vaikka olen pienituloinen itse. Autoja ja lomamatkoja mulla ei ole varaa hankkia ja outo rinnastus tuo olikin.
Ihan kiusallani hain, en enää jaksa hyväosaisten mollaamista. En jaksa sitä, että minun tehtäväni on toimia lompakkona jokaiseen suuntaan ja itse en saa vastineeksi mitään.
Ensiksi ne matkusteli ympäri maailmaa ja toi koronan tänne ja nyt ne vie maskit köyhien suusta. Sanonko?
Juuri siksi he ovat varakkaita. Lähtivät heti aloitteellisesti hakemaan ilmaiset maskit, kun köyhät vielä ihmettelivät, että mistähän niitä saa.
Minä en ymmärrä, miten ihmisillä ei ole varaa maskeihin.
Netistä saa ostettua kangasmaskeja ihan naurettavan halvalla. Hoitavat saman asian kuin ne kaupan paperiset maskit. Ja jos ei ole varaa mihinkään niin kietoo suun eteen vaikka huivin. Tai tekee itse vanhoista paidoista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiusallani hain, en enää jaksa hyväosaisten mollaamista. En jaksa sitä, että minun tehtäväni on toimia lompakkona jokaiseen suuntaan ja itse en saa vastineeksi mitään.
Ihan vapaasti, jaetut maskit eivät sinua suojaa tartunnalta. Kiitos, kun ajattelet muita.
Verotuksen jälkeen kuka tahansa tuntee itsensä köyhäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien ei tarvitse ostella aikuisille lapsilleen yhtään mitään ja sama pätee toisin päin. Aikuisilla lapsilla ei ole mitään velvollisuutta ostaa vanhemmilleen maskeja, ruokaa, autoja, lomamatkoja.
Ei tietenkään ole _velvollisuutta_ ostaa yhtään mitään. Mutta kyllä mä vanhemmilleni ostaisin ruokaa ja maskit, jos he tarvitsisivat, vaikka olen pienituloinen itse. Autoja ja lomamatkoja mulla ei ole varaa hankkia ja outo rinnastus tuo olikin.
Kunnalla on velvollisuus hankkia maskit köyhille. Miksi siis menisit väliin ja käyttäisit omia rahojasi maskien hankintaan? Haluavatko vanhempasi, että käytät vähiä varojasi ostamalla heille maskit, jos heillä on oikeus saada maskit ilmaiseksi?
Eikö näitä voisi pistää postijakeluna? Kodittomille sitten leipäjonoon leivän kanssa.
Se on tätä nykyaikaa, wannabe-ihmiset ajattelee vain omaa napaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät edes tiedä mitä on köyhyys. Köyhä ei aja edes velkavolvolla.
Maskit olivat myös pienituloisille ja vähävaraisille. Monella pienituloisella köyhyysrajan alapuolella elävällä voi olla hieno auto, jos osaa käyttää rahaa muuhunkin kuin päihteisiin, rahapeleihin ja turhaan roinaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on tätä nykyaikaa, wannabe-ihmiset ajattelee vain omaa napaa.
Kuten nuo köyhimmätkin. Jos olet vääränlainen köyhä, et ole oikeutettu maskeihin. Jos olet osannut käyttää tukirahasi järkevämmin kuin alkoon, sinulla ei ole oikeutta ilmaisiin maskeihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kieltäisin ostamasta, jos olisin oikeutettu ilmaisiin maskeihin.
Jaa. Kyllähän ne maskit hyvätuloisten rahoilla maksetaankin, joten omistaan ottavat...
Kokoomuksen koko kerma jonottanut maskeja nuorisojärjestöstä senioriosastoon. :D