Hesarin mukaan suolistosairaudet lisääntyy nuorilla
syyksi epäillään antibioottikuureja lapsena. Vaiettu syy on rokotusohjelma, joka aika tehokkaasti immuunivastetta aikaansaadessaan tuhoaa ihmisen elimistöä.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 17:38"]
Joskus luin että crohnin tauti on alkanut yleistymään siinä vaiheessa, kun jääkaapit tuli koteihin.
tai siis löysin nyt linkinkin: http://www.tohtori.fi/?page=5033584&id=5240651
isäni sairastaa ko. tautia, mutta sairastui vasta 60-vuotiaana eli vaikka puhkeaa yleensä nuoremmilla, niin voi saada myöhemminkin.
[/quote]
Niin, ja sitä ennen vain ihmiset kuolivat johonkin epämääräiseen diagnosoimattomaan heikkouteen. Mietipä, miten hyvin Crohn pystyttiin toteamaan potilaalta aikana ennen jääkaappeja.
Tällä hetkellä olettamus on että suolistosairauksien taustalla on geneettinen taipumus + laukaiseva tekijä, jota ei kuitenkaan tiedetä.
No ilmankos hesarin sisältö on niin suolesta nykyään haha
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 14:49"]
Ulostesiirron saaneet ovat saaneet apua suolisto-oireisiinsa. Ymmärtääkseni tämä on melko helppo ja riskitön toimenpide. Suolistosairaudet voivat päätyä siihen että on tehtävä avanne ja käytettävä avannepussia.
[/quote]
Tälle kaipaan lähdettä. Siis ihan tieteellistä näyttöä. Jotain muutakin kuin keskustelupalstalta parin henkilön kokemukset. Ko. toimenpiteellä voidaan hoitaa antibioottiripulia, mutta sen tehoa colitiksessa ei kai ole osoitettu.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 17:49"]
Mun miehellä todettiin helikobakteeri. Oli pitkään mahavaivoja ja viimein meni lääkäriin. Sai kovan häätökuurin.
Liekö saanut sen jo lapsena ja onko tartuttanut meidän lapsiin saman bakteerin?
[/quote]
Kyllä, helikobakteeri saadaan yleensä lapsena. Helikobakteeria ei välttämättä tarvitse häätää, ellei ole oireita. Sitä on mahdotonta sanoa, onko lapsillanne se. Asia selviää vasta jos tutkitaan. Mutta onko tarvetta tutkia, ellei ole oireita?
[/quote]
Vanhemmalla lapsella on valtavia vatsavaivoja. Oksentelee ihan yhtäkkiä ja ripuloi, sitten se menee ohi. Laiha kuin mikä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:00"]
Ulostesiirron saaneet ovat saaneet apua suolisto-oireisiinsa. Ymmärtääkseni tämä on melko helppo ja riskitön toimenpide. Suolistosairaudet voivat päätyä siihen että on tehtävä avanne ja käytettävä avannepussia.
[/quote]
Tälle kaipaan lähdettä. Siis ihan tieteellistä näyttöä. Jotain muutakin kuin keskustelupalstalta parin henkilön kokemukset. Ko. toimenpiteellä voidaan hoitaa antibioottiripulia, mutta sen tehoa colitiksessa ei kai ole osoitettu.
[/quote]
http://opinionator.blogs.nytimes.com/2013/07/06/why-i-donated-my-stool/?_r=0
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 17:58"]
Joskus luin että crohnin tauti on alkanut yleistymään siinä vaiheessa, kun jääkaapit tuli koteihin.
isäni sairastaa ko. tautia, mutta sairastui vasta 60-vuotiaana eli vaikka puhkeaa yleensä nuoremmilla, niin voi saada myöhemminkin.
[/quote]
Niin, ja sitä ennen vain ihmiset kuolivat johonkin epämääräiseen diagnosoimattomaan heikkouteen. Mietipä, miten hyvin Crohn pystyttiin toteamaan potilaalta aikana ennen jääkaappeja.
[/quote]
jos ymmärtäisit lukemaasi yhtään paremmin, niin tajuaisit, että HS:n jutussa sanottiin, että näiden sairauksien määrä ei selity diagnostiikalla. Toiseksi.. Tuo jääkaappi ei ole mikään oma keksimäni vaan ranskalaisessa tutkimuksessa todettu.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
siis tieteellistä lähdettä...
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 17:58"]
[/quote]
[/quote]
jos ymmärtäisit lukemaasi yhtään paremmin, niin tajuaisit, että HS:n jutussa sanottiin, että näiden sairauksien määrä ei selity diagnostiikalla. Toiseksi.. Tuo jääkaappi ei ole mikään oma keksimäni vaan ranskalaisessa tutkimuksessa todettu.
[/quote]
Minun teoriani mukaan suolistosairauksien lisääntyminen johtuu lentoliikenteeestä. Tai purukumin syömisestä.
Mun miehellä todettiin helikobakteeri. Oli pitkään mahavaivoja ja viimein meni lääkäriin. Sai kovan häätökuurin.
[/quote]
Minä söin kaksi kuuria, mutta pöpö on yhä hengissä. Neuvottelin lääkärin kanssa ja tilanne on nyt se, että voisin mennä tähystykseen tai sitten jatketaan ihan vain näin. Päädyin ihan vain näin -ratkaisuun, koska vatsavaivat loppuivat helmikuussa eikä lääkärikään sitä vastustanut. Tilannetta seurataan, ja jos uloste muuttuu mustaksi tai ihan kirkasta verta tulee pyttyyn, otan heti lääkäriin yhteyttä. Lisäksi iso verenkuva otetaan tästä lähtien joka vuosi. En osaa asiasta olla kovinkaan huolissani, koska tosiaan vatsavaivat loppuivat jo talvella eivätkä ole palanneet.
Helikobakteerini olen todennäköisesti saanut jommaltakummalta vanhemmaltani, jotka olivat molemmat 20-luvulla syntyneitä. Itse olen syntynyt 60-luvulla.
Tutkimusten perusteella suolistoloisten kuten vaikka lapamadon väheneminen on vaikuttanut tähän. Olisi kiva tietää onko kihomadoilla mitään ennaltaehkäsevää vaikutusta. Hoitona krooniseen suolistotulehdukseen on käytetty menestyksekkäästi suolistoloisen istutusta ja sitten sen häätöä. En jaksa etsiä viitteitä, kuulin radiosta joskus. Tämän olisi Hesarin jutussa voinut mainita. Sitten itse mututuntumalla uskoisin, että lasten ympäröiminen muovilla (esim. muovilelujen imeskeleminen) ja muu kemikalisoituminen voi myös vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
siis tieteellistä lähdettä...
[/quote]
Miksi? etkö usko mitään muutakaan, jota ei ole tieteellisesti todistettu? Osaatko lukea noita oikein? Tutkitko tarkkaan, kuka on minkäkin tieteellisen tutkimuksen rahoittaja, ettei ole oma lehmä ojassa?
Voi on terveellistä... tutkimuksen rahoitti Valio.
Tätä ketjua lukiessa minulle tulee mahahaava, joten varmaan tääkin on jotain psykosomaattista, stressitauti ;)
Minulla, tädilläni ja lapsistani yhdellä on koliitti. Itse en ole lapsena syönyt ainuttakaan ab-kuuria, oma lapseni muutaman kerran. Tavallista kotiruokaa on syöty ja joskus syödään mättöäkin
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:50"]
Tutkimusten perusteella suolistoloisten kuten vaikka lapamadon väheneminen on vaikuttanut tähän. Olisi kiva tietää onko kihomadoilla mitään ennaltaehkäsevää vaikutusta. Hoitona krooniseen suolistotulehdukseen on käytetty menestyksekkäästi suolistoloisen istutusta ja sitten sen häätöä. En jaksa etsiä viitteitä, kuulin radiosta joskus. Tämän olisi Hesarin jutussa voinut mainita. Sitten itse mututuntumalla uskoisin, että lasten ympäröiminen muovilla (esim. muovilelujen imeskeleminen) ja muu kemikalisoituminen voi myös vaikuttaa.
[/quote]
Mun lapsella on ollut kihomatoja 2 kertaa, se ei estänyt colitiksen puhkeamista 8-vuotiaana.
Saksassa on kokeiltu hoitona sian piiskamatoja. Ne ei lisänny ihmisessä vaan, kuolevat ja tulevat ulos hommansa hoidettua. SItä en tiedä miten se hoito on tehonnut, ei kai kovin hyvin kun ei ole yleistynyt.
Huonosta ruoasta varmaan ja ylihygienisyydestä, niistä sitten seuraa se että suolistoon ei synny oikeanlainen bakteerikanta?
Tätä sivuten, telkkaristahan tuli mielenkiintoinen dokkari jossa oli aiheena autismi ja siinä todettiin, että se on hyvin yleinen nimenomaan Afrikasta länsimaiseen ympäristöön siirtyneitten ihmisten lapsilla.
Siinä käsiteltiin teoriaa, olisiko mahdollista että silläkin olisi jotakin tekemistä ruokavalion ja suolistobakteerien kanssa.
Minä en siis väitä mitään, kunhan mietiskelen eri mahdollisuuksia mitä tulee mieleen.
Pikaruokien yleistyminen on syy tuohon, Kuka tosissaan luulee etta on terveellista syottaa lapsilleen rasvan ja sokerin sekoituksia joista useimmat roskaruoat koostuvat. Sokeri yksinaan jo aiheuttaa ummetusta, Kun uloste jumittuu viikkkausiksi suolistoon erittaen sinne kaikenlaista saastaa, ei voi mitenkaan olla hyvaksi terveydelle.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 20:59"]
Pikaruokien yleistyminen on syy tuohon, Kuka tosissaan luulee etta on terveellista syottaa lapsilleen rasvan ja sokerin sekoituksia joista useimmat roskaruoat koostuvat. Sokeri yksinaan jo aiheuttaa ummetusta, Kun uloste jumittuu viikkkausiksi suolistoon erittaen sinne kaikenlaista saastaa, ei voi mitenkaan olla hyvaksi terveydelle.
[/quote]
Nonni, nyt sä voit mennä kertomaan tuon tutkijoille, ettei niiden tarvi enää nii kovasti tutkia turhaan, kun asia on jo selvä. Ja sit lakimuutos, että mäkkärit ja heset kielletään.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 20:59"]
[/quote]
Vai niin helppo ratkaisu. Minulla on ollut ikäni mahavaivoja, joiden syytä ei tiedetä. Vanhimmalla lapsella on kanssa kovasti herkkä maha ja oksentaa ja ripuloi usein.
Itse en lapsena/nuorena koksaan syönyt pikaruokia ja nuo lapsenkin vaivat ovat olleet sillä jo paljon ennenkuin sai ekan pikaruokansa.
Karkkia ei olla syöty ja limukkaakin lapsi sai vasta ekan kerran maistaa kun oli 5v, ei tykännyt. Juo vettä j amaitoa.
[/quote]
Kyllä, helikobakteeri saadaan yleensä lapsena. Helikobakteeria ei välttämättä tarvitse häätää, ellei ole oireita. Sitä on mahdotonta sanoa, onko lapsillanne se. Asia selviää vasta jos tutkitaan. Mutta onko tarvetta tutkia, ellei ole oireita?