Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Toukovauvat 2014 <3

01.09.2013 |

Aloitampa ketjun meille elokuussa plussanneille, joilla laskettu aika osuu toukokuulle. Itse plussasin eilen ja laskettu aika osuu netin laskurilla laskettuna hedelmöitysajankohdan mukaan 2.5.2014. Kuukautisetn mukaan laskettuna la osuu taasen 29.4.2013. Mutta oletan tuon hedelmöittymisajankohdasta laskettuna olevan todellisempi. Olen 31-vuotias ja mieheni kanssa ensimmäistä nyt odotetaan <3 Ihanaa aikaa eletään :)

Kommentit (564)

161/564 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin tyttö syntyi! 

Pitkä synnytys mutta kaikki meni hyvin

162/564 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tähtipöly! 

Meidän pikku tyttönen syntyi maanantai-iltana puoli kahdeksan aikoihin. Synnytys meni hyvin ja oli nopeampi kuin arvelin. Vähän harmittaa kun joutuvait pikkuisen välilihaan tekemään viiltoa, mutta muuten yllättävän positiivinen kokemus. Tuntuu uskomattomalta olla kotona oman pienen nyytin kanssa. Tänään siis kotiin saavuimme. 

Kaikki muuten hyvin, mutta neidillä havaittiin kaksi reikää sydämessä. Elokuussa on sen osalta sydänlääkäri, kun näin pienelle vauvalle on vielä mahdoton sanoa siitä mitään tarkemmin. Yleensähän reiät umpeutuvat ajan myötä tai ovat niin pieniä, etteivät aiheuta toimenpiteitä. Nyt ei auta kuin odotella tarkempaa tietoa.

Ihana kesäpäivä! Mitäs muillle äideille ja vauvoille kuuluu? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/564 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Monien mutkien kautta viimeinkin viikko sitten lauantai-iltana lähdettiin "näytille" synnärille, kun supistuksia tuli moneen otteeseen torstaista lähtien useiden tuntien ajan 10min välein muttei siitä sen kummemmaksi muuttuneet. epäilyä oli siis veden tihkumisesta joten päätettiin käydä tarkistuttamassa asia. Vettä se ei kuitenkaan testin mukaan ollut mutta koska olin supistellut seurannassa taas sitä 10min väliä ja aikalailla kipeästikin niin ottivat synnärille tarkkailuun yöksi. Mies meni tuttavan luo yöksi ja minä sain vahvaa kipulääkettä ja sen avulla nukuin pari tuntia heräten kyllä jokaiseen supistukseen 10min välein mutta kuitenkin. Sunnuntaina aamulla lääkäri tutki sanoi että 4-5cm auki, puhkaistaan kalvot (kätilö olisi laittanut kotiin vielä tuolloin...) 10:20 puhkaistiin siis ja mies tuli paikalle. 14 pintaan taisin saada spinaalin "kyllä se riittää, tää on äkkiä ohi." 6cm tuolloin auki. Noh kaksi tuntia siitä niin kappas kun puudutus loppui mutta edistystä ei ollut edelleenkään tapahtunut. Edelleen se 6cm vaan. No jatkettiin ilokaasun voimalla ja koitin syödä klo 16-17 välillä ja huusin tuskissani kun supistuksia tuli pahimmillaan niin ettei toinen ehtinyt kunnolla loppua kun seuraava iski päälle entistä kovempaa. vähän ennen 18 taisin viimein saada epiduraalin ja pian sen jälkeen alkoi sitten ponnistuttamaan. Ponnistus kesti puolisen tuntia ja sujui kyllä ehkä paremmin kuin esikoiselta muistelisin (sillo kesti 40min) mutta vauva olikin sitten tulossa jotenkin väärässä asennossa mikä tuotti haastetta mutta kaiken tämän jälkeen ihme ja kumma EI AINUTTAKAAN REPEÄMÄÄ EIKÄ TIKKEJÄ EIKÄ EPPARIA! Alapää on parantunut siis tosin hyvin ja nopeasti mutta muuten kyllä kroppa on ihan sika kipeä edelleenkin. Loppuraskauden vaivat ei ole ainakaan yhtään helpottaneet, paremminkin pahentuneet :(

Kotiin päästiin tiistaina alle 2vrk synnytyksestä. Ja TYTTÖ siis tuli mitoin 50cm 3745g ja pipo 35cm. On maailman ihanin ja kiltein ja syö hyvin ja nukkuu öisin jopa 6h putkeen! Käsittämätöntä..!

Isoveli 2,5v oli alkuun tohkeissaan ja maanantaina käydessään oikein kätilöllekin kehui "minä sain pikkusiskon" ja halusi ottaa syliin ja silitteli ym ym ja vielä kotiin tullessakin mutta nyt sitten on alkanut joku ignooraus -vaihe, että on välillä kuin vauvaa ei olisikaan. Ei ole suoranaisesti mustis mutta kärttyää kaiken kanssa ja koettelee hermoja. Voinee olla ihan uhmaikääkin mutta toki varmasti osin vauvasta johtuvaa.

164/564 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea MIFUU

Hei äidit, missä olette? Miten teidän arki on lähtenyt käyntiin? Minkälaisia mittoja 1kk neuvolassa? :)

Meillä iso poika, päälle 5kg oli jo 1kk neuvolassa.

165/564 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja onnittelut myös TÄHTIPÖLY ja CAMILLAH

166/564 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jotain ongelmia ton kirjautumisen kanssa tänne keskusteluun. Onkohan jollain muullakin ollut sama... Me käytiin kolmiviikkoisena neuvolassa ja silloin oli neidillä painoa 4 250 ja pituutta 55,5cm. Kovin on kovaääninen ja malttamaton tuo meidän vauva. Nähtiin eilen samanikäistä kaverin vauvaa, jonka itkukin oli niiin hiljaista ja hänellä on kärsivällisyyttä joten ei edes itke meilkein ikinä. Voi miten helppoa! Meidän tytöllä on jotain koliikin tapaista vissiin kun huutaa kaikki illat ja päivisin sitten on tosi kärsimätön tissin suhteen eli hyvin vähän on hereillä hyväntuulisena. Ja maitoa kyllä riittää kun on niin hyvin kasvanut. Nyt taitaa olla sellainen tiheän imun jakso menossa. Mitenkäs muut, ootteko imettänyt vai antanu korviketta ja miten on sujunut? :)

167/564 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään ihan rintamaidolla ja lapsentahtisesti. Tutti treenailut menossa, mutta kun ei huoli millään... On tällä hetkellä menossa sellainen vaihe että tissi saisi olla koko ajan suussa eikä kyse ole aina syömisestä vaan siitä imemisen tarpeesta.

Päivät niin vaihtelee. Huomaa kyllä minä päivinä vatsa tai joku muu vaivaa. Silloin nukutaan vaan pienissä pätkissä. Hyvinä päivinä voi vetäistä 4h päikkäritkin helposti.

168/564 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi melkein takana, vauhdikkaasti on kyllä mennyt. Ei ehdi kyllä huomatakaan kuinka äkkiä päivät menee.

Täällä päivät vaihtelee myös, rytmiä ei vielä ole. Tutti ja pullo kelpaa molemmat neitoselle. Pääsee iskäkin syöttämään :) Ja tuttia annan taas imemistarpeeseen ettei tissi toimi huvituttina. 

Yöt mennyt onneksi ainakin vielä hyvin. Ainakin 3h nukkuu yleensä putkeen, toisinaan jopa 5-6h. 

1kk neuvola perjantaina, mahtaako olla tullut painoa tarpeeksi kun 2vkon neuvolassa olisi tätin mielestä saanut tulla pikkusen enemmän... en kuitenkaan alkanut lisäsyöttää tyttöä kun on tyytyväinen päivisin. Ja tissimaitoa saa kun nälkä on :)

Pituutta oli tullut yli 3cm ... Tässä tietty myös mittaaja eri ja kuinka tarkkaan synnärillä on sitten saatu mitattua. 

Vielä kun saataisiin sitä kesäilmaa tänne!

169/564 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, saisinko teitä päivittämään kuulumisia seuraavanlaisesti :)

VAUVANI kohta 2 KK

SYÖ vain tissiä ja usein :) iso poika

TUTTI on yöööök, kolmas tuttimerkki jo kokeilussa

NUKKUU perhepedissä, heräilee 1-4 kertaa yössä tissille. Kovasti tuhisee ja ähertää aamuyöstä ettei äiti saa enää nukuttua. Nukahtaa yöunille ööö 19-22 välillä.

HERÄÄ klo 6-8 välillä

PÄIVÄUNET nukkuu pääsääntöisesti vaunuissa. Aamupäivästä yhdet pidemmät. Iltapäivän saattaa nukkua pätkissä. Päivät niin vaihtelee... Nukkuu myös kauppareissujen aikana turvakaukalossa. Liinassa satunnaisesti.

PAINO odotamme 2kk neuvolaa mutta 1kk päälle 5kg

PITUUS odotamme 2kk neuvolaa mutta 1kk päälle 54cm

HYMYILEE kyllä ja se on niin valloittavaa

JUTTELEE kyllä ja paljon, meillä on poitsun kanssa kovat keskustelut jo :)

VATSA toimii vaihtelevasti... esikoinen kakkasi monta kertaa päivässä. Tämä pihtaa ja kakkaa parin päivän välein ja aina kainaloon asti. Siinä sitten vaihdellaan vaatteita :(

LATTIALLA ei vielä viihdy pitkiä aikoja, syliä kaipaa

KÄÄNTYMISTÄ ei ole mitään hinkua harjoitella vielä kääntymistä, paikallaan olo on ok...

NAUTTII kylpemisestä, äidin kanssa olosta: sylistä, tissittelystä ja juttelusta

ÄIDIN PAINO saisi vielä tippua :D voi mikä roikkumaha jäi!!!! jos sais vuoden loppuun mennessä tiputettua sellaiset 5kg jos tippuu enemmän niin ei haittaa. Ajattelin tuon olevan sellainen realistinen tavoite

ÄIDIN NÄLKÄ jatkuva edelleen... kyllä se imetys nälkää pitää yllä.. pitäisi muistaa vain juoda, juoda, juoda

ÄIDIN VÄSYMYS itseasiassa olen yllättävän pirteä. Ehkä kun toinen nukkuu vieressä niin syötöt helpompia...

VAUVANVAATTEET siirryttiin jo kokoon 68cm, osa 62cm menee vielä (OHO) Pojalla pitkä selkä. 62cm housut ovat ok, mutta bodyt ei.

OLEN oppinut nauttimaan enemmän hetkestä näiden kahden kanssa ja olemaan kärsivällisempi. Asiat eivät aina mene niinkuin suunnitteli. Automatkalla voi joutua pysähtyy useammin jos juniori ei vain viihdy.

REISSUJA vauva oli alle 4vko niin matkasimme mummolaan 200km ja 5vko vanhana kävimme linnanmäellä ja 6vko tykkimäellä. Esikoiselle oli luvattu matkoja... ehkä sitä ottaa jo vähän rennommin kakkosen kanssa

Päivitelkääpä tietoja :)

170/564 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista, mihis ovat kaikki kadonneet :)

171/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, meillähän on sitten sama laskettu aika, jos tuo 2.5. pitää paikkansa! Täällä kolmesti plussattu viime viikolla, tällä hetkellä siis rv 5+4 ja onnesta soikeina <3 Esikoinen on matkalla maailmaan :) Ja tosi paljon onnea plussasta!

172/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa molemmille ja suuret onnittelurutistukset! =D

Itse olen myös 31-vuotias ja menimme miehen kanssa naimisiin kesäkuussa. Ensimmäistä odotetaan myös. Pillerit jätettiin pois heinäkuun alussa ja eilen tokasta yrityskierrosta tuli plussa:) La laskurin mukaan 7.5.2014<3

Ihan samaan päivään ei osunut kuin teillä, mutta lähellä mennään!

Tällä hetkellä onnen lisäksi päällimmäisenä tunteena huoli, että pysyyhän pikkunen varmasti mukana...

Kristina rv4+4

173/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Ja onnea rutkasti plussasta! Mulla on vähän hakusessa tuo laskettu aika noitten laskureitten kanssa kun ne antaa mulle tosiaan muutamaa eri aikaa. Jostain juuri luin, että eihän niitä vauvoja synny kuin 5 % juuri laskettuna aikana, joten ei se ole niin tarkkaa! :)

Mulla on vielä niin epätodellinen olo tästä, että tunteet heittelee laidasta laitaan. Yksi testi on vielä kaapissa ja mietin josko sen tekis tässä joku päivä pois kuleksimasta nurkista ja näkisi toisen plussan varmistukseksi :) Siis mulla ja miehellä oli tarkoitus nyt tähän hätään vain aloittaa nää vauvantekohommat siinä uskossa, että ei se taatusti ekasta tai tokastakaan kerrasta tärppää ja ajateltiin että josko sitten puolen vuoden päästä tulisin raskaaksi niin se olis hyvä. Mutta toisin kävi! Ekasta tositarkoituksella yrityksestä tärppäs heti. Vuosi sitten heinäkuussa mentiin naimiin ja joulusta asti olen ollut ilman ehkäsyä ja ollaan vaan koitettu välttää peiton heiluuttelua oviken aikoihin ja siitäkin ajattelin että meillä saattaa kestää ennen kuin tärppää kun aina ei niin tarkkoja oltu puuhapäivien suhteen kun joskus tiesin oviksen olevan lähistöllä.

Joka tapauksessa ollaan nyt hyvin onnellisia vaikkakin erittäin yllätyneitä, että näin nopeasti lähti pikkuinen mukaan matkaan. Nyt vain jännätään, että kaikki menee hyvin ja nyytti pysyy matkassa loppuun asti <3

174/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla senkun jatkuu nää alavatsakipuilut. Aikaisemmin eli 3 vko sitten kaikki alkoi kun tuntui menkkakipuja oikealla puolella parin viikon ajan, mutta nyt on muutaman päivän kipu muuttunut erilaiseksi, mutta tuntuu edelleen oikealla puolella. No googlasin netistä, että on kuulemma ihan normaalia, että alkuraskaudessa on vatsakipuja sivulla ja/tai keskellä, kunhan eivät ole kovia. Ja menevät kuulemma ohi kun istukka kehittyy. Olikohan se keltarauhanen kun siellä nyt jomottelee kun ei päässytkään surkastumaan pois vaan ylläpitää raskautta tässä kohtaa, tai jotain. No inhottavalta kuitenkin tuntuu ja tietysti välillä huolettaakin. Yöllä tuli aika kovakin vihlaisu, mutta se jäi onneksi vaan yhteen kertaan. Muita oireita ei mulla juurikkaan taida olla tällä hetkellä. Rinnat on hieman kipeät, mutta tuskin edes huomaan sitä. Pahoivointia ei tippaakaan, päin vastoin tuntuu että on kokoajan nälkä! Onko teillä muilla mitään kipuiluja tai muita oireita?

175/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarah: Mulla on kans ollu tosi paljon noita menkkamaisia juilintoja molemmilla puolilla alavatsaa. Hieman huolissani olen, että mitä ne oikein tarkoittavat, onhan tämä ensimmäinen raskauteni.

Muina oireina minulla on tällä hetkellä tositosi herkät rinnat ja pientä etovaa oloa on pitkin päivää aina pienissä pätkissä. Hirveä nälkä on koko ajan ja on kuumeinen olo, vaikkei sitä lämpöä olekaan. Tein tänään vielä yhden testin päiväpissasta kun epäilin keskenmenoa, mutta se oli tummempi kuin muutama päivä sitten aamupissasta tehty joten kai se on kunnolla kyydissä <3

- Black butterfly & Pieni 5+4

176/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin tuohon edelliseen vielä lisätä, että hajuaistini on kyllä terästäytynyt oikein kunnolla. Ai että sitä iloa kun laitan kissoille ruokaa tai jompikumpi niistä käy laatikolla..

177/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Miksi epäilit keskenmenoa? :/

Ja mitä nuo viiko 5+4 oikein tarkoittaa? Mulle on kaikki vielä niin uutta ja olen ihan pihalla lähes kaikesta :) Mulla on laskureiden mukaan meneillään vko 5 nyt.

178/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa, et mulla vatsakipuja olis, mut vatsassa hassu olo koko ajan. Ihanku olis kaamea nälkä, vaikka olis just syöny, mutta ei toisaalta tee mieli syödä. Eikä silti mitään pahoinvointia oikeasti ole. Hassua. Ja rinnat ei ole kipeät, mut nännit tummuu ja suurenee! Onko teillä? Vähän friikki olo ollut tänään, kun tuntuu, et kroppa ei ole oma, vaan tapahtuu hassuja... Mutta niin onnellinen ja tänään oli pakko ohi mennessä hiplailla lastenvaunuja;)

Bbf: Miksi keskenmeno-olo?? 

Ps. enkö keksinyt hyvän lyhenteen;)

179/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarah: Raskausviikot alkaa edellisten menkkojen ekasta päivästä ja viikon jälkeen on 1+0 ja seuraava päivä 1+1. Kun seuraava viikko alkaa on taas 2+0 jne. Jos sulla menossa viides viikko, se on 4+?:) Tai kuten blackbutterfly, kyseessä kuudes viikko ja 5+?.

180/564 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt en kyllä itse tiedä mistä toi laskuri saa mulle 4+4! Oman laskun mukaan pitäisi olla 4+2... Tiedätkö blackbutterfly tän jutun paremmin?