Milloin tämä hemmetin kuumuus loppuu?
Hetken jo näytti hyvältä ja ilmat viileni, mutta ei, taas on kuumaa kuin tropiikissa, eikä huvita nenäänsä ulos laittaa. Milloin tämä kärsimys oikeasti loppuu?
Onneksi sentään öisin on jo viileää.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on neljä vuodenaikaa, tostu siihen. Välillä on kuuma, välillä on kylmä, joskus sataa, joskus paistaa aurinko. Turha vinkua asiasta jolle ei mahda yhtään mitään. Mitä kysymykseesi tulee, varmaan parhaan tiedon saat vaikka forecan sivuilta https://www.foreca.fi/ näin ole hyvä.
Joo ei pitäisi vinkua, mutta mä vingun just sen takia, kun sille ei voi mitään. Nimittäin jos voin tehdä asialle jotain, en valita vaan teen. Olen siinä suhteessa toiminnan ihminen.
Ja kyllähän kuumallakin oloaan voi monin tavoin viilentää, mutta kun siitä huolimatta olo on tukala. Ja kun siihen päälle sitten laittaa sen avuttomuuden ja riittämättömyyden ja turhautumisen tunteen, kun sille ei HITTO SOIKOON VOI MITÄÄN. Täytyy vaan SIETÄÄ. Ja joka hel*etin vuosi sama. Lopun elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämminverinen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä jotka nautitte lämmöstä, tule hiki?
Kun kävelin tänään kaupungilla, minulla on farkkushortsit, hihaton t-paita ja lenkkikengät ja lämpömittari näyttää suunnilleen +23 astetta. Pitää pukeutua ilmaston mukaan etenkin jos ei ole vilukissa vaan lämminverinen ihminen. Tosin osalla ihmisistä oli pitkät takit päällä aivan kuin olisi ollut kylmempikin ilma.
Mä käytän yli 20 asteen lämpötiloissa yleensä hihatonta tai lyhythihaista mekkoa ja kevyitä sandaaleja/pistokkaita. Silti koko ajan hiki. Lenkkareissa mun jalat paistuisivat. Ei ikinä!
Itse asiassa hikoilisin alastikin. Yksi syy, miksi inhoan lämpöä.
Hyvissä lenkkikengissä on mukava kävellä etenkin kun niiden kanssa käyttää lyhyitä nilkkasukkia. Sandaalien kanssa en käytä koskaan sukkia, mutta muiden kenkien kanssa kylläkin.
On mukava kävellä joo, mutta se edellyttää viileää/viileähköä ilmaa (eli reippaasti alle 20 astetta). Lämpimällä ilmalla aivan liian kuumat ja hiostavat, ja ihan sama millaiset sukat on vai onko niitä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lämpötila on ollut ihana nyt lähiaikoina, mutta tuo jatkuva auringon paisto ei ole kiva näin migreenisenä ihmisenä. Ei auta aurinkolasit eikä hatut.
Sama, jatkuva auringonpaiste alkaa todella käymään hermoille. Olisi edes yksi sadepäivä välissä.
Elokuu on kesää