Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla taloudessa jaetaan kulut puoliksi:

Vierailija
31.08.2013 |

Miten äitiys- ja vanhempainvapaa sekä mahdollinen hoitovapaa on huomioitu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksettiin aiemmin puoliksi ja ruoatkin laskettiin lähes sentilleen, esim montako jogurttia toinen on syönyt tai kuinka isoja annoksia. Vanhempainvapaalla olin minä ja kulut maksettiin edelleen puoliksi. Hoitovapaalla mies maksanut kulut. Hoitovapaan jälkeen taas tarkoitus maksaa puoliksi.

Vierailija
2/5 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Kumpikaan ei ole millään vanhempainvapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut yhteiset rahat. Ensin lasketaan maksut ja loput jää elämiseen. Suurimmista hankinnoista keskustellaan, mutta muuten se maksaa, jonka tilillä rahaa. Hyvin menee eikä tarvitse kinastella raha-asioista.

Vierailija
4/5 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me nyt niin sentin päälle koskaan olla maksettu, mutta periaatteessa yhteiset menot puolitetaan. Omat rahat mutta yhteinen talous -periaatteella ollaan menty ja mennään.

Äitiys- ja vanhempainvapaa mentiin samalla kaavalla, päivärahani oli samaa luokkaa miehen palkan kanssa.

Mun ollessa hoitovapaalla, mies maksoi kaikki yhteiset laskut ja kotihoidontuki, kuntalisä ja lapsilisä riitti just ruokaan. Loput omat menoni otin säästöistä.

Miehen ollessa hoitovapaalla, minä maksoin kaikki yhteiset lasku ja useimmiten hoidin kaupan (mies inhoaa kaupassa käyntiä, minä tykkään). Mies maksoi tuistaan omat menonsa. Lapsilisä tuli edelleen mulle, ei ollut mitään järkeä vaihtaa tiliä puolen vuoden vuoksi. Taisipa tuo käydä ostamassa mun autoon talvirenkaat omista säästöistään vapaansa aikana.

Vierailija
5/5 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan vanhempainvapaa eli kumpikin osa-aikaisesti töissä ja hoitovapaasta ei ol evielä keskusteltu, koska ei ole ajankohtaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi