Mahakipu ja paha olo - mikä mua vaivaa?
Mulla on ollut oikeestaan koko kesän alusta siis tommosia oireita. Alkukesästä, kun alkoi kesäloma (oon siis 2kymppinen opiskelija), ehdin viikon olla lomalla kun yhtäkkiä alkoi päivittäiset mahakivut (ja tähän liittyen ilmavaivat ja löysähkö uloste). Kotitohtoroin itselleni sitten laktoosi-intoleranssin, ja päätin testata laktoositonta ruokavaliota, joka auttoikin - mutta mahakivut jatkui edelleen. Ei tosin niin kovina kuin kesän alussa, oikeastaan aika pieninä, mutta silti vähän häiritsevinä. Jätin asian kuitenkin sikseen, sillä ajattelin, että nämä kivut johtuivat vain siitä, etten syönyt aina ihan laktoosittomasti. Nyt oon kuitenkin syönyt vain laktoosittomia tuotteita, ja kivut jatkuu. Ja siis nää mahakivut alkaa aina sen jälkeen, kun olen syönyt.
Nyt parina viime iltana mukaan on tullut myös todella paha olo. Siis semmonen, että kokoajan on pitäny kyttäillä, että pitääkö lähtee vessaan juoksemaan.
Nyt mua on alkanu ihan oikeesti ärsyttämään nää kivut. Oon pitkin kesää yrittäny testailla, että oisko mulle tullu joku muukin allergia. Oon testannu viikon gluteenittomalla ruokavaliolla ja ruoka-aineitta joita usein syön - ei vaikutusta. Ja nyt oon huomannu tästä mahakivusta vielä uuden asian: kouluruoan jälkeen mahaan ei koske, mutta kotona syömisen jälkeen ne alkaa aina.
Mikä mua siis vaivaa? Oon yrittänyt välttää lääkärille menoa (tyhmää, tiedän...), sillä mulla on joskus pienempänäkin ollut samoja oireita. Sillon lääkärissä testattiin laktoosi-intoleranssi ja keliakia, mutta kumpaakaan ei sitten todettu, ja lääkäri oikeestaan lopulta viittas kintaalla mun suuntaan. Jotenkin mua pelottaa, että lääkärit taas vaan totee mun kuvittelevan oireet tai ei jaksa paneutua asiaan jos ekat testit ei tuota tulosta... :/
Oisko täältä siis mitään apuja? Onko kellään ollut samaa, voisko tää oikeesti olla jotain muutakin kuin laktoori-intoleranssia? Patistakaa mua ees varaamaan aika lääkärille, sillä mua oikeesti ahistaa ja ärsyttää tää asia :(
(ja täytyy vielä loppuun todeta, että ei, kyse ei voi olla raskaudesta)