Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan nimiäisjuhla

Vierailija
20.08.2020 |

Olemme saaneet kutsun vauvan nimiäisjuhliin. Millainen tämä juhla on, ja mullainen etiketti siinä on? Lahja? Vaatteet? Ohjelma?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksun ihmisiä jotka verojen välttelyn takia järjestävät näitä naurettavia nimijuhlia.

Myötähäpeää tuottava tilaisuus.

Sinulla ei vaikuta menevän hyvin, vaikka uskossa olisitkin. Olen veroni maksanut ja silti järjestänyt kolmet nimiäiset.

Vierailija
22/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos en halua mennä ristiäisten maalliseen versioon. Olen uskova siis ja kannatan kastetta. Voiko tämän sanoa vauvan vanhemmille suoraan, vai keksiä tekosyy. Loukkaantuisitko sinä?

Siis et hyväksy sitä, että lasta ei kasteta ja sen vuoksi jätät menemättä juhliin? Moukkamaista.

Uskovaiset eivät kannata uskonvapautta mikä on kyllä mielestäni aika erikoista ja omille nilkoille kusemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos joku ei tunne kirkon sakramentteja. Kaste ei ole nimenanto eikä nimiäisjuhla ole mitenkään verrannollinen kasteeseen. Kaikissa kulttuureissa on kohteliasta muistaa uutta vauvaa, oli oma vakaumus mitä tahansa.

Vierailija
24/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halveksun ihmisiä jotka verojen välttelyn takia järjestävät näitä naurettavia nimijuhlia.

Myötähäpeää tuottava tilaisuus.

Tämä! Samoille ihmisille kyllä kelpaa kirkot nähtävyytenä ja hiljentymispaikkoina vaikka eivät niiden kunnossapitoon osallistu.

Ei todellakaan kelpaa!

Ateisti

Vierailija
25/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimiäisjuhla on SUURINTA PASKAA.

Jos ei kuulu kirkkoon einole mitään syytä matkia kirkollisia sakramentteja.

Nimenanto/julkistaminen ei ole sakramentti.

Vierailija
26/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan rennot juhlat, kuin menisi mihin tahansa kaveriporukan illanviettoon. Vauva ei tarvitse lahjaa kuten ristiäisissä, vanhemmille voi viedä viiniä tms. Pukukoodia ei ole, mutta pitää muistaa, että ei pönötetä => farkut on OK, pukua ei missään nimessä eikä jotain siistiä leninkiä. Hyväkroppaisille legginsit ja toppi on kiva valinta, lisäksi joku lämmin collegepusero siihen, jos ollaan ulkona. Nimiäisissä vanhemmat kertovat lapsen nimen, sitten vähän pilkataan ristiäisiä ja niiden pönötystä, muistellaan synnytystä ja yleensä vedetään pää täyteen. Vauva lähtee tavallisesti mummolaan yökylään, vanhemmat ryhtyvät pelastamaan parisuhdetta, koska tuossa vaiheessa jälkitarkastus jo tehty. Niin että ei jäädä sitten sinne koko yöksi!

Jaa, minä en ole ollut tällaisissa nimiäisissä mutta kastajaisissa kyllä. Ryyppääminen alkaa heti kun pappi saadaan lähtemään pois paikalta.

Vierailija
27/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kieltäytyä kohteliaasti tällaisesta aivan turhanpäiväisestä juhlasta? Kyseessä lapsenlapsi.

Vierailija
28/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos en halua mennä ristiäisten maalliseen versioon. Olen uskova siis ja kannatan kastetta. Voiko tämän sanoa vauvan vanhemmille suoraan, vai keksiä tekosyy. Loukkaantuisitko sinä?

Kerro ensin mikä on suhteesi vauvaan tai vanhempiin?

Vierailija
29/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kieltäytyä kohteliaasti tällaisesta aivan turhanpäiväisestä juhlasta? Kyseessä lapsenlapsi.

Vetoa koronaan 😂

Vierailija
30/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan vaan, että ei kiinnosta olla osallisena jonkun niinkin turhan läheisen, kuin lapsenlapsen elämän merkkihetkissä.

Vierailija
31/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva on lapsenlapseni.

Vierailija
32/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva on lapsenlapseni.

Eli ongelma on että he ei kasta kirkkoon ja sinä taas uskot vakaasti? Minun mielestä voit tehdä ihan miten vaan, kunhan kestät seuraukset mitä ne sitten onkin. Ei minusta kenenkään pidä toimia omatuntoaan vastaan. Sanoisin että minulle ei nimiäiset sovi koska eri arvot. Ei sitä tarvitse ilkeästi sanoa. Minusta mummien ja pappojen ei kuitenkin tarvitse kumarrella ketään jos ei huvita.

Vierailija
33/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri vähän aikaa sitten nimiäiset. Muistutti tosiaan melko paljon ristiäisiä. Lapsella oli kummitkin ja juhlamekko. Vieraatkin olivat pukeutuneet juhlavasti.

Aluksi vanhemmat kertoivat lapsen nimen ja sen mistä mikäkin nimistä tulee. Sen jälkeen lapsen musikaalinen kummi lauloi kauniin laulun lapselle.

Tämän jälkeen seurasi valokuvien ottamista monissa eri kokoonpanoissa, minkä jälkeen kahviteltiin.

Mitään kummempia ohjelmanumeroita ei siis ollut, yksi ihan mukava juttu oli kuitenkin, että jokainen vieras sai täyttää pikkuiselle valmiiksi monistetun lapun, jossa oli erilaisia kysymyksiä ja arvauksia lapseen liittyen. Tärkeintä oli kuitenkin se, että moni läheinen pääsi tapaamaan tämän pienen ihmisen.

Vierailija
34/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva on lapsenlapseni.

Eli ongelma on että he ei kasta kirkkoon ja sinä taas uskot vakaasti? Minun mielestä voit tehdä ihan miten vaan, kunhan kestät seuraukset mitä ne sitten onkin. Ei minusta kenenkään pidä toimia omatuntoaan vastaan. Sanoisin että minulle ei nimiäiset sovi koska eri arvot. Ei sitä tarvitse ilkeästi sanoa. Minusta mummien ja pappojen ei kuitenkin tarvitse kumarrella ketään jos ei huvita.

Mitkä arvot? Vauvan nimi ei suvustasi?

Vierailija
35/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli juuri vähän aikaa sitten nimiäiset. Muistutti tosiaan melko paljon ristiäisiä. Lapsella oli kummitkin ja juhlamekko. Vieraatkin olivat pukeutuneet juhlavasti.

Aluksi vanhemmat kertoivat lapsen nimen ja sen mistä mikäkin nimistä tulee. Sen jälkeen lapsen musikaalinen kummi lauloi kauniin laulun lapselle.

Tämän jälkeen seurasi valokuvien ottamista monissa eri kokoonpanoissa, minkä jälkeen kahviteltiin.

Mitään kummempia ohjelmanumeroita ei siis ollut, yksi ihan mukava juttu oli kuitenkin, että jokainen vieras sai täyttää pikkuiselle valmiiksi monistetun lapun, jossa oli erilaisia kysymyksiä ja arvauksia lapseen liittyen. Tärkeintä oli kuitenkin se, että moni läheinen pääsi tapaamaan tämän pienen ihmisen.

Hienosti sössötetty trivialisointi koko kastetoimituksesta.

Vierailija
36/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva on lapsenlapseni.

Ei ihme, että vietetään vieraattomia hautajaisia.

Vierailija
37/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva on lapsenlapseni.

Ei ihme, että vietetään vieraattomia hautajaisia.

En saanut kritiikistäsi ihan kiinni. Uskonnonvapaus ja tasa-arvoisuus tarkoittaa sitä että kaikilla on vapaus uskoa mihin itse haluavat ilman että vainotaan. Tämä sinun kirjoitus alkaa lähennellä vainoamiseen yllyttämistä. Toivottavasti et tarkoittanut sitä sellaiseksi!

Vierailija
38/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin kyllä että omat vanhempani tulisivat vauvani nimiäisiin. Millainen ihminen oikein edes miettii menemättä jättämistä?

Vierailija
39/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimiäisjuhla on SUURINTA PASKAA.

Jos ei kuulu kirkkoon einole mitään syytä matkia kirkollisia sakramentteja.

Nimen antaminen ei ole mikään kirkollinen sakramentti. Nimen antamiselle ei ole myöskään mitään tekemistä kastejuhlan tai kasteen kanssa.

Vierailija
40/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin kyllä että omat vanhempani tulisivat vauvani nimiäisiin. Millainen ihminen oikein edes miettii menemättä jättämistä?

Sellainen, joka jo on nähnyt vauvan? En minä ole mennyt lapsenlapsen nimiäisiin, ne oli sellainen tavallinen pönötysjuhla, jossa tärkeintä oli kalliit lahjat ja kivat kuvat instaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi