Miten ihmiset kehtaa katsella jotain videoita junassa/bussissa ilman kuulokkeita?
Siis miten kehtaa? Itselleni ei tulisi mieleenkään. Mitä jos moni alkaisi lähekkäin katsella videoitaan? Kukaan ei saisi mistään selvää, se joka kehtaisi laittaa kovimmalle äänet niin kuulisi ainoana oman videonsa?
Näille ei myöskään uskalla sanoa mitään, koska jo se kuuntelu kertoo jotenkin häiriintyneestä mielenlaadusta.
Itsekkyydellä ei ole mitään rajoja.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
On tosi ärsyttävää, ja lapsille opetaan tota antamalla älylaite kaiutin täysillä bussimatkan ajaks ja sieltä tulee teletappeja tai niitä järkyttäviä nursery rhyme songeja youtubesta. Oon myös nyt kesällä huomannut nuoria poikia, jotka kävelevät ja tuijottavat jotain pelistreamea samalla kun kävelee kadulla, ilman kuulokkeita ja äänet täysillä.
Joo mitä hel vet tiä? Ja näistä mölytoosista tulee koko ajan tehokkaampia ja halvempia. Teinit kantavat repuissaan todella kovaäänisiä kaiuttimia, ja soittavat niistä paskaa musiikkia kulkiessaan kylillä... Siis mitä? Milloin tästä tuli hyväksyttyä? Oli munkin teini-iässä kannettavia soittimia, mutta niiden käytössä noudatettiin käytöstapoja.
Olin hautajaisten jälkeen umpiväsyneenä junassa ja joku keski-ikäinen rouva alkoi näyttää miehellään videoita äänet täysillä. Pari kertaa katsoin heitä merkitsevästi, sitten napsahti ja kävin tiukin sanoin kehottamassa laittaa kuulokkeet päähän. Nainen oli ihan ihmeissään ja suuttuneen näköisenä mussutti jotain. Sanoin uudestaan, että kuulokkeet pähän, koko vaunun ei tarvi kuunnella teidän juttuja. Laittoi sitten lopulta kuulokkeet, mies sentään tajusi olla pahoittelevan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Olin hautajaisten jälkeen umpiväsyneenä junassa ja joku keski-ikäinen rouva alkoi näyttää miehellään videoita äänet täysillä. Pari kertaa katsoin heitä merkitsevästi, sitten napsahti ja kävin tiukin sanoin kehottamassa laittaa kuulokkeet päähän. Nainen oli ihan ihmeissään ja suuttuneen näköisenä mussutti jotain. Sanoin uudestaan, että kuulokkeet pähän, koko vaunun ei tarvi kuunnella teidän juttuja. Laittoi sitten lopulta kuulokkeet, mies sentään tajusi olla pahoittelevan näköinen.
Siis kehtasi vielä olla ihmeissään siitä, että joku uskalsi komentaa? Hyvin tehty, oikein. Olet sankarini :D
Paras oli hotellin aamupalalla ihan aikuinen mies kantoi ruoat pöytään ja alkoi tabletista katsomaan jotain saippuasarjoja äänet täysillä. Ulkomaalainen vaimo pöydässä oli jokseenkin vaivautuneen oloinen.
Ei tuo vielä mitään, minun alakerran naapurini katselee elokuvia/kuuntelee musaa päivät pitkät ja joskus jopa yöllä parvekkeellaan ilman kuulokkeita! Olen kysynyt häneltä että voisiko mitenkään käyttää kuulokkeita kun kuuluu ikävästi mun asuntooni kun kesäillat/yöt pakko pitää parvekkeen ovi auki kun asunnossa pahimmillaan +32 astetta lämmintä. Ei suostunut. Uskomattoman itsekäs ihminen! Ja kyllä, aion muuttaa heti kun vuokrasopparini umpeutuu.
"Miten ihmiset kehtaa katsella jotain videoita junassa/bussissa ilman kuulokkeita?"
Hauska kysymys. Miten joku voi kuunnella linnunlaulua ilman silmälaseja?
Tietysti ymmärrän, mitä tarkoitetaan, mutta jotenkin vaan tuo kysymyksenasettelu on humoristinen.
Siksi koska ovat saaneet bigdaddy/bigmama asenteen äidinmaidostaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kehtasi vielä olla ihmeissään siitä, että joku uskalsi komentaa? Hyvin tehty, oikein. Olet sankarini :D
Itse en ymmärrä miten puhe ja puhe eroaa toisistaan. Jotkut puhuu toisilleen ja jotkut puhelimessa tai kuuntelee uutisia. Puhesaastetta kaikki, eikä noilla ole arvojärjestytstä. Se että itsellä on huono päivä, ei anna oikeutta hyökätä toisten kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
"Miten ihmiset kehtaa katsella jotain videoita junassa/bussissa ilman kuulokkeita?"
Hauska kysymys. Miten joku voi kuunnella linnunlaulua ilman silmälaseja?
Tietysti ymmärrän, mitä tarkoitetaan, mutta jotenkin vaan tuo kysymyksenasettelu on humoristinen.
Ei "miten voivat" vaan "miten kehtaavat". Ei ole mitenkään humoristinen, siinä on vain kuvainnollista kieltä. "Kehdata" taipuu sanan "miten" kanssa, ei "miksi", vaikka molempiin vastataan "koska". Puhutko suomea? Vai oletko kenties joku videoidenkatselija joka yrittää harhauttaa keskustelua?
En tiedä mutta kummastelin samaa kaukojunassa kun alakouluikäinen, ehkä 7-vuotias poika pelasi ilman kuulokkeita jotain kännykkäpeliä. Kuulokkeet olisi kyllä ollut heillä mukana, näin ne pojan päässä alkumatkasta. Äiti, joka näytti pari-kolmekymppiseltä, yritti kerran pari miedosti pyytää poikaansa hiljentämään ääntä, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta joten antoi sitten olla. Jos ko. äiti sattuu näkemään tämän (olit silmälasipäinen, värjätyt punertavat hiukset, savolainen murre ja käytit kestomaskia), niin ihmettelen kyllä kasvatustapaa!
Minä katson bussissa yleensä tallentamiani sarjoja. En kuitenkaan käytä kuulokkeita ellei ole älämölöä kuten kirkuvia lapsia. Ei tulisi mieleenkään laittaa ääniä päälle, pystyn aivan hyvin seuraamaan tekstityksiä. Ei muille kuulu, eikä pidäkään kuulua mitä minä puhelimestani katson.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä miten puhe ja puhe eroaa toisistaan. Jotkut puhuu toisilleen ja jotkut puhelimessa tai kuuntelee uutisia. Puhesaastetta kaikki, eikä noilla ole arvojärjestytstä. Se että itsellä on huono päivä, ei anna oikeutta hyökätä toisten kimppuun.
Itseäni häiritsee suunnattomasti se sähköisen äänentoiston taajuus. Se iskee kaiken läpi, ja kuulen sen junan ja bussin ym äänien läpi. Tavallinen puhe hukkuu tavallisiin ääniin eikä siihen kiinnitä huomiota.
Ja ehkä huomauttaisin silloinkin jos joku puhuisi henkeä vetämättä niin kuin näissä joidenkin luukuttamissa, vahvasti editoiduissa ja musiikki- ja ääniefektein vielä tehostetuissa videoissa.
Eli älä katsele niitä uutisia ilman kuulokkeita, se on oikeasti huonoa käytöstä ja häiritsee muita.
Mielestäni tästä vaan pitäisi sanoa, ei kukaan opi jostain äänettömästä mulkoilusta tai hiljaisesta paheksunnasta, jos käytöksessä olisi korjattavaa!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tästä vaan pitäisi sanoa, ei kukaan opi jostain äänettömästä mulkoilusta tai hiljaisesta paheksunnasta, jos käytöksessä olisi korjattavaa!
Se vaan kun ei se huomauttelukaan kuulu kulttuuriin... Suomessa pitäisi osata kunnioittaa muita ja muiden rauhaa siten, että turhalta ja varsinkin negatiiviselta kanssakäymiseltä vältytään viimeiseen asti. Oikeasti, v..uttaa kun joku oikein kerjää sitä että pitää mennä sanomaan!! Erityisesti ulkomaalaiset harvoin tuntuvat tajuavan tätä. Ei täällä kukaan sano jos teet väärin. Sun pitää ite tajuta perussäännöt. Jätä rauhaan ja anna olla rauhassa.
Kirjastossakin näkee nykyään sitä, että videoita katsotaan kirjaston tietokoneella ilman kuulokkeita.
On tosi ärsyttävää, ja lapsille opetaan tota antamalla älylaite kaiutin täysillä bussimatkan ajaks ja sieltä tulee teletappeja tai niitä järkyttäviä nursery rhyme songeja youtubesta. Oon myös nyt kesällä huomannut nuoria poikia, jotka kävelevät ja tuijottavat jotain pelistreamea samalla kun kävelee kadulla, ilman kuulokkeita ja äänet täysillä.