Halusin tallettaa rahaa vaimoni tililla ja pankissa hirveä kuulustelu mistä rahat ovat peräisin
On mennyt merkilliseksi tämä nykyaika. Omaa rahaa se on siitä pankin omasta seinästä nostettuna. Ei siis ollut mahdollisuutta nettipankin käyttöön vieraassa kaupungissa matkustellessa.
Kommentit (33)
Minäkin koita tallenta vaimo tilille raha ja pankki kysyi minulta mistä rahat olla tullut.
Rahat olla hankittu minun liiketoimi ei voi ymmärtää miksi minua ahdistellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on tosiaan outoa että pankit noudattavat rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen vastaista lakia. Tämä on virkailijan lakisääteinen velvollisuus tuskinpa häntä kiinnostaa paskan vertaa kusiset parikymppisesi
Ne oli sen pankin omia kusisia seteleitä saatananhuora.
Mistä pankki tietää vaikka olisit hakenut suoraan pankin seinän automaatista ja suoraan kävelet konttoriin? Tuskin kirjaavat numeroita minnekän, että nyt Pertti nosti setelit a1 ja a2.
Erilaiset kokemukset rahan talletuksesta, automaattiin olen vienyt kaksikymmentätuhatta euroa muistaakseni kolmen tonnin erissä kun ei hyväksynyt isompaa summaa, mitään kyselyä ei tullut. Puoli vuotta sitten vein 35k€ suoraan pankin tiskille niin johan alkoi kuulustelut.
Mun lahettä raha Jamal. Se osta sillä konekiväri. Kela sanoa ota siitä vaan paljonko tarvitsee?
Olisit sanonut että ei sitten jos ei raha kelpaa.
Sanot vaan että pankkiautomaatista on käteiset, jos pieni summa.
Miksei ap sinulla ole esim. mobilepayta, jos et tunnuksia halua kanniskella mukana ja tulee tarve reissussa siirtää rahaa jonkun toisen tilille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et siirtänyt suoraan tililtä toiselle?
Koska en kanna tunnuksia joka paikassa mukana.
Typerä.
Eihän mobiilipankissa mitään pankkitunnuksia tarvitse.
Eikä mobiilivarmenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et siirtänyt suoraan tililtä toiselle?
Koska en kanna tunnuksia joka paikassa mukana.
Mobiiluavaimella kirjautuessa ei tarvitse tunnustukuja.
Muutama vuosi sitten pistin rahaa säästöön aina, kun mies maksoi oman osuutensa vuokrasta. Oltiin siis sovittu, että mies antaa rahan käteisenä, jotta voin laittaa ne säästöön. No kerran sitten olin viemässä rahat pankkiin, kun oltiin menossa matkalle ja ajattelin, että on helpompi, jos rahat on tilillä. No eihän se onnistunut, kun pankissa ruvettiin tivaamaan, mistä rahat on tullut jne. Vein ne sitten mukanani ja makselin käteisellä kaiken matkan aikana.
Kummallista, että ei voi viedä omia rahojaan pankkiin ja pitää jotenkin todistella, mistä ne rahat on saanut. Miten sen muka voisi todistaa?
Mitä sitten tapahtuu, jos ei osaa antaa mitään selitystä? Tuleeko poliisisetä hakemaan rahat pois?
Minä olen aina sanonut pankkiin että myin tietokoneenosia, talletukset olleet 400-1200e. Eipä ne sen enempää ole kyselleet vaikka valhetta tuo minun selitys on. :)